BAB 31

41 2 0
                                    

Hani Nazirah sedang baring di atas katil akibat demam.Dia tidak larat untuk bercakap mahupun buat kerja.Tengku Shahrizal berada di sisi isterinya yang sedang sakit itu.Dia meletakkan kain basah di dahi Hani.

"Sayang ni..demam lah pulak..macam mana Bie nak manja-manja ni ?".Soal Tengku Shahrizal selamba.

"Tak payah nak manja-manja sangat..biar sayang je yang bermanja harini".Ujar Hani selamba.

"Kalau Bie tak nak ? sayang nak buat apa ?".Ujar Tengku Shahrizal menyakat isterinya.

"Bie jangan nak berlagak sangat taknak bagi sayang bermanja..kita tak bagi pun dia dah meroyan...ini kan dapat offer lagi..takkan nak tolak kot".Ujar Hani berlagak.

"Ohh..berlagak dengan Bie ehh...takpa-takpa..Bie cari perempuan lain lah..ada lagi 3 borang kosong yang Bie boleh isi".Ujar Tengku Shahrizal menyakat isterinya.

"Kalau berani...buat lah..nanti ada yang lumpuh seumur hidup kang sayang buat..elok-elok dapat pergi kerja..kang nanti terus terbaring atas katil je sayang buat".Ujar Hani sinis.

"Amboii..bukan main dia ugut kita...marah ke sis".Sakat Tengku Shahrizal menyakat isterinya.

"Kalau nak tahu marah ke tak..berani sangat..cuba lah buat kerja gila Bie tu".Ujar Hani dalam tawa sinisnya.Tengku Shahrizal tertawa dengan gelgat isterinya.Dia mendekati Hani dan baring di sebelah isterinya itu.

"Esok kalau sayang dah tua pun..Bie tetap sayangkan wife Bie ni tau..manalah boleh takda nyawa Bie ni".Ujar Tengku Shahrizal romantik.Hani mengalirkan airmata bahagia.

"Kalau kata allah duga sayang..cacat ke..lumpuh ke...satu hari..Bie masih nak jaga sayang dan sayangkan sayang tak ?".Duga Hani kepada suaminya.

"Kalau sayang lepas ni allah duga tak boleh nak bercakap pun..Bie tetap akan sayang kan isteri Bie..Bie cintakan sayang sampai mati".Ujar Tengku Shahrizal dalam linangan air mata.

"Terima kasih sebab cintakan sayang sepenuh hati Bie..sayang tak nak kehilangan Bie..sayang nak hidup dengan Bie sampai mati...kita besarkan anak kita dengan baik..sama-sama ye Bie".Ujar Hani dalam tangisan kecil.Tengku Shahrizal hanya senyum manis pada isterinya dan mengucup dahi Hani Nazirah yang luas itu.

"Bie akan sentiasa ada untuk nyawa Bie..apa pun yang jadi..kita akan dirikan masjid ni..jangan sesekali kita berniat untuk runtuhkan masjid ni..penat Bie buat masjid ni..lepas tu penat jugak nak buat makmum dia..nak buat ramai-ramai lagi..uishh..tu kalau bukak kilang pun belum tentu boleh kejar nak buat makmum-makmum dia..".Ujar Tengku Shahrizal nakal.Hani menepuk lengan suaminya.

"Sempat lagi ehh..nakal betul lah Bie ni..cubit kang baru tahu".Ujar Hani dalam tawa kecilnya.

"I love u wifey".Ucap Tengku Shahrizal romantis.

"I love you too hubsbaby".Ujar Hani manja kepada suaminya.Mereka merenung anak mata masing-masing dan selamat melayari bahtera bahagia sekali lagi.

Surat Cinta Dari Sanliurfa [COMPLETE]Where stories live. Discover now