PART 18:Meet Rowoon

48 6 3
                                    

BVMMB: Sbnrnya. Kalau kau nk lari dari hutan ni. Lari lah. Kalau kau nk setia dengan kerajaan ni. Setia dari hati je lah. Ayah kau jeneral dan Vampire yang sangat kuat. Tapi tak semestinya kau pun Kene jadi jeneral. Kau bebas. Aq akan datang balik untuk lindungi kau.
Vampire 4:Terima kasi.. ratu.
BVMMB: ok. Sekarang mna jalan keluar?

============================

BVMMB berlari keluar dari istana. Ketika BVMMB keluar istana. Ni Ah mengambil alih badannya semula.

Ni Ah:Huh. Gumawo BVMMB. Sekarang aq patut lari kat mana ni?

Ni Ah berjalan masuk ke dalam hutan. Tiba2 ada seekor Wolf menyerangnya. Kuku Wolf tersebut beracun. Badan Ni Ah sedikit sakit apabila terkena cakaran Wolf tersebut. BVMMB berkomunikasi dengan Ni Ah melalui otak Ni Ah.

BVMMB:Lari!

Ni Ah pun berlari dengan laju. Wolf yg mencakarnya cuba mengejarnya.

Ni Ah:Wolf tu laju sangat!
BVMMB:Sebut nama Rowoon. Panggil dia.
Ni Ah:Bwo?!
BVMMB:Panggil je lah!
Ni Ah:Aaa! 'Encik' Rowoon!!!!
BVMMB:Tch. 'encik' lah sangat.
Ni Ah:Haish. Rowoon ah!!!

Situasi Rowoon

Rowoon sedang bermain dengan ahli SF9. Tiba² Rowoon dapat mendengar ada org memanggilnya.

Rowoon:*Macam pernah dgr suara tu* takkan lah...
Dawon:Yah rowoon. Kau ok?
Rowoon:Aq ok

Ni Ah:*Rowoon ah!!!*

Rowoon:Korang. Aq nk pergi suatu tempat sat.
Sf9:Ok...

Rowoon segera berlari keluar lalu. Rowoon tiba2 menghilang.

Situasi Ni Ah

Ni Ah sudah terjatuh akibat tersadung. Tiba² Wolf tadi menghampiri Ni Ah dan cuba mencakar Ni Ah. Tanpa sempat dicakar. Wolf tersebut rebah. Apabila Ni Ah memandang atas. Ada seseorang menyelamat kannya. Org itu adalah Rowoon.

Ni Ah:*menjerit* Aaaaaaaa hantu!!!!

Ni Ah pun berlari masuk semak samun. Ni Ah berlari dalam semak samun sehingga lah terlihat sebuah rumah.

BVMMB:Yah Pabo. Org yang tlg kau tadi tu Rowoon lah. Suka hati je panggil hantu.
Ni Ah:Haish. Diam lah BVMMB.

Badan Ni Ah luka teruk. Racun di dalam badan Ni Ah semakin merebak, namun Ni Ah menahannya. Ni Ah masuk ke dalam rumah lama tersebut. Rumah tersebut seperti pernah dilihatnya. Ni Ah baring di atas sofa di dalam rumah tersebut. Badan Ni Ah semakin lemah. Tiba2 pintu rumah tersebut dibuka. Pandangan Ni Ah menjadi kabur. Seorang lelaki masuk ke dalam rumah tersebut.

Ni Ah:S-siapa kau?
Rowoon:Ni Ah?

Ni Ah memejamkan matanya. Pada paginya. Ni Ah membuka matanya. Kelihatan luka di badannya sudah dirawat. Ni Ah melihat sekeliling nya. Dia berada dalam sebuah bilik yang tidak asing baginya. Ni Ah melihat ada seseorang tidur di sofa bilik tersebut. Lelaki yang tinggi dan hensem

Ni Ah:Rowoon ssi?

Rowoon terjaga dari tidurnya.

Rowoon:Ini pasti mimpi yang sangat indah sbb oppa dapat jumpa kamu semula... Park Ni Ah.
Ni Ah:Kau... Rowoon kan?

Rowoon membuka matanya dengan luas.

Rowoon:Ni mimpi kan?
Ni Ah:Anni. Ni realiti... Btw..  sekarang kul brp?
Rowoon:8 pagi
Ni Ah:Bwo?! Aq dah lambat ni.

Ni Ah ingin bangun namun badannya terasa sedikit sakit

Rowoon:Yah. Ini realiti ke? Tampar saya

Ni Ah menampar Rowoon dengan kuatnya. Rowoon berasa sakit di pipinya.

Ni Ah:Ini bkn mimpi 'Encik' Rowoon!
Rowoon:Mcm mana...

Ni Ah pergi ke cermin besar di bilik tersebut

Ni Ah:Yah BVMMB! muncullah.

Tiba² BVMMB muncul di cermin. Dia kelihatan seperti sedikit takut melihat Rowoon. Rowoon hanya melihat BVMMB yg menyerupai Ni Ah

Rowoon:Kau... Siapa???
BVMMB:Selamat sejahtera*tiba2 jadi Vampire baik*
Ni Ah:Siapa Rowoon ni?
BVMMB:Nnti s-saya bagitau. Saya ada hal kejap.
Ni Ah:Yah!

Tiba² bayangan BVMMB hilang di cermin. Ni Ah melihat Rowoon.

Ni Ah:Bawa saya pergi hospital.
Rowoon:Bwo?
Ni Ah:BAWA SAYA PERGI HOSPITAL HAN!!!

Rowoon sedikit terkejut apabila Ni Ah meninggikan suaranya. Rowoon pun membawa Ni Ah keluar hutan dan membawanya ke hospital. Sepanjang perjalanan.. ni Ah hanya diam.

Rowoon:Jadi... Kamu x ingat saya?
Ni Ah:....
Rowoon:Siapa yang kat cermin tadi tu? Knp muka dia sama macam kamu? Knp dia...
Ni Ah:...baik kau diam sebelum aq jahit mulut kau.

Rowoon pun hanya diam. Di hospital. Ni Ah segera membuka pintu kereta, lalu masuk ke hospital.

Rowoon:Yah. Saya nk tanya sesuatu ni...

Ni Ah berjalan dgn laju. Rowoon cuba mengejarnya. Ketika Ni Ah masuk... Ada dua org lelaki di hadapannya. Org itu adalah... Chanyeol dan Jimin. Di belakang Ni Ah pula adalah Rowoon. Ni Ah seperti dikepung. Ni Ah melihat mereka bertiga secara bergiliran.

Ni Ah:Haish.
Jimin&Chanyeol:Annaeyeong.. Park Ni Ah

Ni Ah memberi pandangan yang tajam pada mereka bertiga.

Vampire & WarewolfWhere stories live. Discover now