2

334 40 26
                                    

Beomgyu Pov

Esoknya,
Jadi aku habiskan hari aku macam biasa..Bosan sangat..Kan best kalau dapat main game.

Sedang aku makan berjemaah dengan banduan lain..Tiba-tiba ada polis datang.

"Encik Beomgyu,sila keluar sekarang"
Aku segera bangun pakai kasut dan keluar.

"Kenapa?"

"Encik ada pelawat..Sila ikut saya sekarang,"

Pelawat?Y/n ke?

Urgh!Bukan!

"Kau nak apa?"

"Aku nak jumpa kau laa..Mesti kau bosan kan?"

"Kang Taehyun jangan bazirkan masa aku boleh tak ? kacau aku makan jer"

"Hurm..Iya laa..Ni aku datang nak bagi buku kosong dengan alat tulis also buku cerita..Aku takut kau bosan"

"Hurm Terima kasih je laa..Aku tak nak pun.."
Aku terus bangun untuk pergi.

Tiba-tiba..

"Baik kau amik barang ni..Kalau tak aku sentuh Y/n"

Aku terus datang dekat dia.
"Kau jangan berani sentuh isteri aku!"
Taehyun cuma gelak.

"Amik ni dulu..Kau jangan tak baca pulak.."
Aku terus ambil buku tu dan terus masuk dalam sel semula.

Hueningkai Pov 

"Hello Taehyun..Kau datang rumah aku kan ? Btw dia dah sedar..Nak buat apa ni?"

"Ya aku otw nak ke rumah kau..Kau bagi dia makan.."

"Oh okay.."

Aku terus letak call dan pergi ke dapur untuk cari makanan..Orang sakit makan apa jer eh?Jap..Bubur kan?Tapi..Aku tak reti masak laa..
Lantak laa..Asalkan makanan dan boleh makan betul tak?Lagi pun bukannya aku yang nak makan kan?

Aku terus buka peti sejuk dan ambil ayam,telur,sayur salad dan bawang.Kita kena ikut kata hati betul kan?

Aku terus amik rice cooker masukkan beras,air dan kemudian bahan-bahan yang lain dan biarkan.

Tepat pada masanya,Taehyun datang rumah aku.Aku terus buka pintu.

"Yah..Hyuka..Parents dengan Siblings kau mana?"

"Urm..Diorang..Er.."

"Tak pe laa..Diorang takde ann..Ni kau dah bagi makan ke belum?"

"Aku baru nak ambil makanan.."

"Oh okay..Aku pergi bilik kau dulu..Nanti kau bawak naik makanan tu tau"

"Okay.."

Taehyun terus naik ke tingkat atas untuk ke bilik aku.

Aku pula pergi dapur.Aku tengok macam dah ok jer..Jadi aku pun letak dalam mangkuk dan bawa ke bilik aku.

Aku bawa bubur tu pada Taehyun yang sedang duduk di kerusi sambil duduk melihat mereka.
*Dlm bilik Hyuka ada ruang bawah tanah like secret place laa

"Ni bubur aku..Okay kan?"
Taehyun pun tengok bubur tu..

"Kai Kamal Huening ! kau masak apa ni?!"

"Bubur laa..Aku sebenarnya tak tahu masak..Jadi aku pun hentam je laa..Bukan masuk perut aku pun.."

"Kau nak dia mati ke apa?Dah laa biar aku je yang masak..Kau duduk sini.."
Kata Taehyun kemudian berlalu pergi.

Selepas 30 minit

Taehyun kembali dengan membawa dulang dengan dua mangkuk bubur dan 2 gelas air.
Aku terus ambil bubur itu dan menuju ke arah dia.

"Soobin..Makan laa ada bubur ni.."






















Soobin?!😱

End part 2😏

Padan muka kau😂


ᴘᴜᴍᴀ ⇋ ᴄʜᴏɪ ʙᴇᴏᴍɢʏᴜ Where stories live. Discover now