Hueningkai Pov
"Soobin..Makan laa ada bubur ni"
Soobin terus berubah keposisi duduk.
Dia nak ambil bubur tu dari tangan aku..."Eh tak apa..Biar aku yang suapkan."
Aku terus cedok bubur tu guna sudu dan kemudian masukkan ke dalam mulut Soobin.Taehyun juga melakukan perkara yang sama..
"Yeonjun..Kau okay tak?Kaki kau macam mana?Perut kau pulak?"
"Kaki aku ok..Dah kena simen..Dr dah buang peluru tu dan jahit luka aku..Dia suruh aku banyakkan rehat.."
"Oh..Baguslah kau hidup lagi.."
"Soobin?Kau macam mana?"
Soal Yeonjun sambil memandang Soobin yang berada di katil sebelah."Aku tak cedera teruk macam Yeonjun..Cuma sakit-sakit badan je..Dan Dr kata aku kena spend time aku dengan tidur...Tak silap aku kepala aku bengkak teruk sebab kena dinding.."
"Bukan bengkaklah Bin..Darah tau.."
Kata Taehyun."Soobin..Yeonjun..Aku nak minta maaf sebab libatkan korang dalam plan bodoh kitaorg ni..Aku tak sangka akan jadi macam ni..Aku minta maaf.."
Kataku kemudian menitiskan air mata."Huening..Tak payah laa nangis..Aku ok jer ni..Tengok..Aku still ada depan mata kau masih lagi bernafas aku still boleh senyum lagi.."Kata Soobin.
Aku pandang muka Soobin yang pucat itu..Dia masih lagi senyum walaupun dalam kesakitan.."Kenapa kau selamatkan kitaorg eh?Bukan kau geng dengan Eunwoo ke?"
"Ya..Aku ngan Hyuka kawan Eunwoo..Tapi aku takkan pernah lupa asal usul aku.."Kata Taehyun.
Aku hanya mengangguk.
"Sebenarnya..Eunwoo nak balas dendam dengan korang..Dia dah buat plan..Dan kitaorg ada tolong sikit-sikit..Yang fon call tu semua tipu..Untuk tarik perhatian korang..Tapi yang korang kena belasah tu..Erm tiba-tiba jer jadi..Aku tak boleh buat apa-apa waktu tu.."
Kata Taehyun."Habis tu macam mana korang lepaskan kitaorg?"Tanya Yeonjun.
"Aku bayar diorang..So diorang pun dengarlaa cakap.."
"Korang dua orang tinggal sini dulu tau..Sebab polis stay tengah cari korang.."
Kataku.Beomgyu Pov
Malam tu,aku takde nak buat apa-apa..
Aku lihat buku yang diberi oleh Taehyun.Ada buku novel,aku mana baca buku tebal 30cm..Aku selak - selak tiba-tiba jumpa peta..
Aku terus sorok-sorok..Habis aku kang kalau orang dapat tahu..
Aku selak-selak lagi buku tu..Tak ada apa..Cuma ada peta ni,novel,buku nota dan pen..Aku pun check pen tu..Pen ni ada lampu..Aku pun tekan suis tu..Lampu neon?Lampu ni mesti ada function..Kalau tak dia tak bagi aku pen yang ada lampu..Aku pun cuba laa suluh-suluh dekat buku nota..Tapi tak apa-apa..Aku try pula dekat novel..Yes..Ada perkataan yang dihighlight..
' Misi....Larikan...Diri...Isnin...Aku...
Datang...'Dia nak aku larikan diri?So that's
why dia bagi aku peta tu!Tapi Taehyun geng Eunwoo..Patut ke aku percayakan dia?Kita tak tahu..Mungkin ini perangkap..Skip - After 3 days, Saturday
Aku hidup macam biasa dekat sini,ada aktiviti yang disediakan..Dan aku masih lagi curious dengan benda-benda tu..
Selepas sarapan,
Aku pun sandar dekat dinding sambil termenung jauh.Tiba-tiba Kim Minkyu tu merangkak datang dekat aku..
"Ka..Kau nak apa?"
Tiba-tiba dia pegang dahi aku lepas tu baca ayat-ayat pelik..Seram tho..Aku nak lari..Tapi takut laa..Dia tiba-tiba dekatkan muka dia dekat telinga aku..Dan bisik..
" Rabu,3 pagi...Run Away..."
Kemudian dia merangkak semula ke tempat dia..Seram tho!Tapi kan..Apa yang dia maksudkan dengan Hari dan masa itu?
Ada pengawal datang ke sel aku..
"Encik Beomgyu sila keluar sekarang..Anda ada pelawat yang sedang menunggu.."Aku terus keluar dan pergi ke tempat tu..
Aku lihat orang yang datang tu..Y/n..
Aku terus duduk di kerusi di hadapan dia..Kami di pisahkan oleh tingkap tu.."Y/n.."
Air mata aku mengalir..Begitu juga dengan dia..Sesunguhnya aku rindukam orang yang berada di depan aku sekarang ni.."Beomgyu..Sihat?"
Tanya dia sambil senyum ke arah aku.end part 3 😌
Next part inshallah hari ni kalau author free laa🥺#7yearswithbangtan 🥺💖
YOU ARE READING
ᴘᴜᴍᴀ ⇋ ᴄʜᴏɪ ʙᴇᴏᴍɢʏᴜ
FanfictionBefore baca cerita ni baik baca New Rules dulu sebab nanti korang tak faham punya. *Sambungan New Rules *New Rules S2