6

375 38 26
                                    

Y/n pov

Tiba-tiba ada sorang pekerja perempuan ni datang dekat aku..
"Maaf Cik,kedai ni nak tutup dah.."

"Oh..Okay.."
Aku terus bangun dari kerusi dan keluar dari kedai.

Aku berjalan sehingga ke hentian bas.
"Kenapa dia tak datang lagi?Sibuk sangat ke?Lama aku tunggu ni.."

Haih.. Sunyinya tempat ni..

Tap,tap,tap

Aku dengar bunyi tapak kaki seseorang..Aku lihat sekeliling..Tak ada orang..

Hari semakin gelap,aku rasa aku patut cari tempat untuk tidur...

Aku terus berjalan meninggalkan hentian bas..Tiba-tiba ada orang datang dan pengsankan aku.

Someone pov

Aku nampak dia kena tangkap..Aku tak mampu nak kejar dia..

"Hello bos..ada orang tangkap Y/n..Saya tak sempat nak kejar.."

"APA?! KAU BIAR BETUL ?! AKU BAYAR KAU MAHAL TAU ! TAPI KERJA SENANG NI PUN KAU TAK DAPAT NAK BUAT ? "

"Maafkan saya bos"

Taehyun Pov

Aku terus letak panggilan.

"Weyh..Asal kau jerit-jerit aku nak tidur pun susah tau!"
Tanya Soobin.

"Kau tahu..budak aku tu kan..Dia sepatutnya perhatikan Y/n tau..But dia terlepas..Sekarang dah ada orang tangkap y/n.."

"Kau biar betul..Kang Beomgyu keluar tu..Habis kita!"Kata Hueningkai.

"Itulaa.. aku pun tengah fikir lagi cara nak selamatkan Y/n.."

' Time to show my play , 이건 내 드라마 야 wo oh oh ' Telefon aku pun berbunyi.

"Eunwoo laa.. Korang semua diam tau.."

Aku terus mengangkat panggilan.
"Hello?"

' hello Taehyun..Esok boleh tak kau dengan Huening datang tempat aku?Aku ada kerja sikit untuk korang..'

"Oh..Okay boleh je"
Aku pun terus menamatkan panggilan.

"So?Dia cakap apa?"
Soal Hueningkai.

"Dia nak kita datang esok jumpa dia.."

"Hurm,mesti pasal Y/n ni.."

The next day,Sunday

Y/n Pov

Aku buka mata aku..Aku nak bergerak tapi susah..Aku kena ikat pada kerusi?
Aku lihat sekeliling...Hanya ada satu lampu sahaja iaitu di atas siling kepala aku dan yang lainnya pula nampak gelap.

Tiba-tiba ada tapak bunyi tapak kaki.Dia datang menghampiri aku.

" Dah bangun dah ? "
Suara tu..Aku kenal sangat dengan suara tu..Jangan cakap yang tu-

" Ya , ni aku Eunwoo. "
Dia munculkan diri dihadapan aku.
Dia terus menanggalkan kain di mulut aku.

" Ke..kenapa awak buat macam ni dekat saya ? Saya ingat awak orang baik.."

Eunwoo senyum pada aku. Dia kemudian mengusap kepala aku perlahan . " Saya memang baik , baik dekat awak je laa "

Tiba - tiba Taehyun dan Hueningkai masuk ke dalam bilik ni , mesti dia nak selamatkan aku !

" Yah ! Kang Taehyun ! Hueningkai ! Selamatkan saya !!! " Jeritku.

" Jangan pedulikan dia , jom keluar "
Kata Eunwoo pada Taehyun dan Hueningkai.

" Korang jangan pergi ! Dia tu orang jahat ! " Aku jerit sekuat hati. Tapi diorang buat - buat tak tahu je. Jangan cakap yang Taehyun dengan Hueningkai tu geng Eunwoo ?!

Di luar ,

" Aku suruh korang datang ni sebab nak bincang pasal plan kita " kata Eunwoo.

" Plan apa ? "

" Plan balas dendam aku lah , yang hari tu punya tak cukuplah ! Y/n tak benci pun Beomgyu tu ! "

"Haih.." keluh Taehyun.

" Kau tak ingat ke macam mana dia malukan aku ? Sampai ' dia ' pun lempang aku tau ! Nak tengok muka aku pun tak nak. Lepas tu , mak dengan ayah aku pulak suruh aku duduk rumah 5 bulan , sebab malu " Kata Eunwoo.

" So apa plan kita ? " Soal Hueningkai.

" Macam ni , kita kena bawa Beomgyu datang sini . Aku akan buat y/n suka dekat aku , then Beomgyu datang dan cuba bunuh aku . Y/n pulak halang Beomgyu then cakap dia benci Beomgyu and suka dekat aku . " Kata Eunwoo.

" Kalau y/n tak suka kau ? Kalau y/n tak ikut rancangan kita ni ? " Soal Taehyun.

Eunwoo kemudian mengeluarkan pistol dari poketnya. " Ni jawapannya "

Yeonjun Pov

Aku lihat Soobin yang sedang bermain game di sebelah aku. Aku tersenyum.

" Kau kenapa pandang aku ? "
Tanya Soobin.

" Tak ada lah , aku cuma perasan yang kita dah lama bersama . Banyak yang kita dah lalui " Kataku.

" Pastu , kenapa ? Kau nak cakap apa sebenarnya ni ? " Kata Soobin .

" Aku cuma nak cakap yang aku hargai jasa - jasa kau pada aku dan aku nak minta maaf sebab sebelum ni aku marah dekat kau. Aku- "

" K aku pun suka kau " kata Soobin .

Aku terdiam.

" Asal kau senyap ? Bukan kau suka aku ke ? " Tanya Soobin sambil memandang aku.

" Aku just nak cakap yang aku nak kau stay dengan aku je.. " kataku.

Muka Soobin mula bertukar merah.
" AAAISAHSHSHSH " Jerit Sobin sambil menggenggam rambutnya.

want more Yeonbin ? Boleh baca Author punya book " You know , right? "

K sampai sini jer , next part ep last :(
Sorry lama tak update 🙏

I'm so sorry :(
Author tak boleh nak update :(
Sorry tau 😭 author busy with online class ")
And also I think I'm having that thing 😟 I lost interest with the things I love to do including writing and editing 😟 I hope y'all understand my situation 😐

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 04, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ᴘᴜᴍᴀ ⇋ ᴄʜᴏɪ ʙᴇᴏᴍɢʏᴜ Where stories live. Discover now