الفصل التاسع

258 12 3
                                    

انا مقدرتش اتأخر عليكوا والحمد الله انا بقيت احسن وهعوضكوا انشاء الله في البارات ده هيكون طويل وانشاء الله هيعجبكم.

****************************************************

في اليوم التالي في احدي المولات التجاريه التي ذهب اليها چوري و ماسه.

ماسه، بتعب : اوووف بقي انا تعبت ومش قادره خلاص ومش لقين حاجه خالص يلا خلينا نروح.

چوري، بشهقه : نروح انتي بتهزي صح احنا ماجبناش حاجه خالص هنعمل ايه بقي وبعدين احنا بقلنا اربع ساعات بس.

ماسه، بزهول : يا بنتي احنا هنا من الساعه ٩ الصبح والساعه دلواقتي ٤ ايه مافيش احساس ولا ايه وبعدين انا جعانه اووي.

چوري، بصراحه بصراحه وانا كمان يلا تعالي نجيب اكل ونروح ناكل.

ماسه، بهدوء: اوك يلا

ذهبا كلا من چوري و ماسه الي اشتراء الطعام و بعد كده هما كانوا في عربيه چوري وقالت، هنروح عاندي اوكي.

ماسه، بتردد: مم... ماشي.

ما ان قادت چوري السياره حتي ظهرت سياره من خلفهم تضرب عليهم نار.

چوري، بصراخ : يالهووووووي يا مااااماااا، ماسه انا مش عارفه اتحكم في العربيه

ماسه، بخوف : يعني ايه يا.......

ما ان كادت تكمل ماسه كلامتها حتي انقلبت السياره.

واجتمع الناس مهرولين محاولين اخارجهم من السياره قبل انفجارها ما ان اخرجوا ماسه وچوري من السياره ما اللي ثواني حتي انفجرت السياره.

****************************************************

في فيلا الشرقاوي

كان ريان يجلس في مكتبه واتاه اتصال من رقم  غريب، ورد : الو... مين معايا

الشخص :........................

نهض ريان من المكتب الي خارج الفيلا لم يبالي بنداء والدته.

واتصل علي ادهم وقال، بسرعه : ادهم من غير كلام كتير تعالي علي مستشفى (..........) بسرعه.

ادهم، بعدم فهم : طب فه.....

ريان، بعصبيه : تعالي بسرعه يا ادهم اخلص.

انهي المكالمه قبل ان يستمع رد ادهم.
كان يقود السياره بسرعه جنونيه، حيث كان سوفا يتعرض الي اكثر من حادث سير. وكيف لا يقلق علي حبيبته واخته نعم حبيبته فهو اعترف لنفسه انه يحبها حد الجنون، واخته هي قطعه من قلبه لا يسطتيع الاستغناء عنها

وصل اخيرا  ريان الي المستشفى وذهب عند الاستقبال وقال، بغضب : فين البنتين اللي لسه جاين في حادثه عربيه.

الاستقبال، بهدوء : في الدور التاني واحده في غرفه العمليات رقم ٢٠١ والتانيه في رقم ٢٠٤.

ماسه قلبي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن