الفصل الرابع و العشرون و الاخيرر❤️

287 15 10
                                    

في اليوم التالي في بيت رنيم.....

رنيم وهي تحدث اسر في الهاتف ; انا مش عارفه اعمل ايه يا اسر طب طب هواجها ازي هقولهاا انها اختي ازي.... لازم قبل كل ده اشوف مامتها وبابها لازم انا انا محتاره اووي مش عارفه اعمل ايه.....

اسر، بهدوء ; اهدي يا حبيبتي... وانشاء الله كل حاجه هتتحل.. و.. زي ما انتي ماقولتي.. لازم تشوفي مامتها وبابها الاول اكيد هما اللي عارفين....

رنيم : طب وانا هشوفهم ازي.... انا حتي ماعرفش اسمهم....

اسر : ماتقلقيش انتي وتشليش هم انا هعرف كل حاجه ونسافر انا وانتي و بعد كده هنفهم كل حاجه و نعرف..... اهدي بس انتي...

رنيم : ربنا يخليك ليا يارب ومايحرمنيش منك.....

اسر، بحب وحنان : ويخليكي ليا يا رنيمتي....

            *********************************

في ڤيلا الشرقاوي... في غرفه ماسه.....

كانت تجلس ماسه مع چوري... بعد رجوع چوري من السفر  هي و ريان....

ماسه، بتعب : الله يخربيتك... كفايه بقي... كل ديه مسكات.... انا تعبت...

چوري،ببراءه : يا حبيبتي دول كام مسك بس...

ماسه ،بضيق; كام ايه يا اختي... ده انتي عملتلي.. مسك الفحم.. ومسك القهوه... ومسك الكركم والزبادي والعسل... ومسك الحليب.... و. و...

قاطعتها چوري : يا حبيبتي مش انتي هتبقي عروسه بعد يومين لازم تكوني منوره كده....

ماسه : يا ستي... هو انا عشان هتهبب واتجوز يبقي لازم اعمل كل المسكات ديه.....

چوري، وهي تقف: خلاص يا ستي انا مش هعمل حاجه تااني...

ماسه ،وهي تمسك چوري من يديها وتجلس كلا هما مره اخري، وتردف ماسه بحزن: چوري.. حسي بيا انا مش متجوزه علي حب او عن اقتناع انتي فهماني..... انا تعبانه اووي ومفيش حد حاسس بيا ولا بللي انا فيه بجددد انا تعباانه اووي.......

چوري، وهي تحتضنها: خلاص ماتزعليش عارفه انك لسه بتحبي ادهم.... بس... انتي.. عنيده.. اووي يا ماسه خلااص اعترفوا لبعض بحبكوا..... و خلاااااااص ليه بتعقدوا الدنيااا اووي كده....

ماسه، بدموع بسبب الضغط النفسي الذي تعرضت له في الفتره الاخيره ; انا تعبااانه اووي يا چوري حاسه اني مش قادره اكمل خلااااص مجهودي خلص ماعدتش فيا مجهود....

چوري : خلاص اهدي يا حبيبتي....

ماسه، بعياط ; مش عارفه اهدي... انا لسه بحبه...وبحبه اووي يا چوري.... بس خايفه الحب ده مايكملش تااني او.. او.. تحصل حاجه تبعدنا عن بعض تاني وانا مش هقدر علي البعد تاني....

چوري : خلاص اهدي وانشاء الله كل حااجه هتتحل... استريحي انتي شويه بس......

ثم ساعدت چوري.. ماسه علي النوم علي الفراش.... ثم وضعت عليها الغطاء.... ثم تركتهاا وخرجت من الغرفه واتجهت الي غرفتهااا هي وريان.....

ماسه قلبي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن