الفصل الثاني عشر

221 17 4
                                    

ريان اول ما دخل البيت لقا مامته بتعيط وادهم قاعد معاها في وقت متأخر زي ده.

ريان، بقلق: في ايه يا ماما

الام هدي، بعياط : اختك يا ريان

ريان، بقلق : في ايه يا ماما ماتقولي.

الام هدي : انا كنت قاعده لقيت حد جه فجأه و حت حاجه علي وشي وبعد كده فقدت الوعي ولما فوقت مالقتش اختك في البيت و وقتها لقيت ادهم بيتصل بيا ببسألني عن ماسه، عشان كان بيكلمها و فجأه سمع صوتها وهي بتصوت وبعد كده التليفون اتقفل، ثم اكملت لإنهيار: انا مش عارفه ماسه فين يا ريان اناخايفه عليها اووي.

ادهم، موجه حديثه لريان : هنعمل ايه يا ريان

ريان، بحزن : احنا لازم الاول نشوف كاميرات المراقبه وبعد كده نروح نعمل بلاغ.

ذهب كلا من ريان وادهم الي تفقد كاميرات المراقبة.

******************************************************
في بيت الغرباوي

جمال : عفارم عليك يا ولدي، بس كيف هتخليها توافق علي جوازك منيها.

سيف، بمكر : احنا الاول هنسيبها هنا في المخزن كام شهر وبعد اكده انا عارف هعمل ايه.

******************************************************
في المخزن.

بدأت ماسه تستعيد وعيها و كانت لسه دايخه من اثر المخدر.

ماسه، بتعب : اااااااه ايه ده هو انا فين، انا ايه اللي جابني هنا في المكان ده.

قامت واقفت فضلت تتدور علي مكان تخرج منه بس ماكنتش لقيا اي مخرج عير الباب الي مفقول.

فضلت تنادي ولكن ما من مجيب يسمعها، حتي فقدت الامل انا يأتي احد ويخرجها من هذا المأزق.

******************************************************

في فيلا الشرقاوي، في غرفه الام هي بالتحديد كانت قاعده بفتكر اليوم التي علمت بيه انا ماسه بالمستشفى بسبب حادث سير،و..............

فلاش باك♥️

تدخل الام هدي الي المستشفى سريعا وتذهب الي غرفه ماسه،وتقول: ماسه حبيبتي انتي كويسه.

ماسه، بسرعه : ماما اهدي انا كويسه بس، انا قولت لدكتور انو يعمل اني فقدت الذاكره يا ماما وانتي كمان اهو اللي عارفه، انا هعمل اني ماقولتلكيش حاجه تمام يا ماما

الام هدي، بإستغراب : ليه يا ماسه. تعملي كده.

ماسه، بغموض : هتعرفي كل حاجه في وقتها يا
ماما.

باك ♥️

الام هدي، مش عارفه انتي عاملتي كده ليه يا ماسه.

******************************************************
اما عند ادهم وريان

ريان، بتأفأف : مافيش اي حاجه باينه من الكاميرات خالص يا ادهم.

ماسه قلبي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن