الفصل الثالث والعشرون

189 10 2
                                    

في جزر المالديف... في مطعم  الفندق الذي نزل فيه چوري وريان.....

چوري، بهدوء : امممم بصراحه مش عارفه....

ريان : يعني ايه مش عارفه... لازم تفكري معايا....

چوري : بس احنا هنا بقالنا اسبوع... وهنسافر بعد اسبوع كمان.. فاقدمنا وقت نفكر ازي نرجع ماسه وادهم....

ريان : معاكي حق يا روحي.... اممم بس انتي حلوه اووي النهارده....

چوري، برفع حاجب : علي اساس ان انا مش حلوه علي طول.. ده انا ملكه جمال... تقدر تنكر...

ريان : انا ماقدرش انكر الجماااال ده ابداا...

چوري،بإبتسامه : طبعا...

          *******************************

في ڤيلاا الشرقاوي.....

في غرفه ماسه.... كانت جاالسه و تتحدث مع احدي  صديقتها.. علي الهاتف ولعد ان انهت الاتصال وجدت رقم غريب يتصل عليها... أجابت... : الو مين معايا...

ادهم : ايه ده حبيبتي مش عارفه انا مين... علي العموم انا حبيبك ادهم... وكنت بقولك جهزي نفسك بكره عشان جااي احدد معاد الفرح..... بااي

ماسه، بعصبيه، زعيق : انت مفكر نفسك مين هاا... كل حاجه علي مزاجك ليه يعني... هااا... ليه انا ماليش رائ فأي حاجه.... هاا انا بجد تعبت منك و تعبت من كل اللي حاوليا و ليكون في علمك انا مش موافقه.... و كمان انا مسافره بعد اسبوعين تركيا تاني... سلاام.....

فقلت ماسه معه الخط قبل سماع رده عليها... وظلت تبكي.... حتي غلبها سلطان النووم...

      **************************************

اما عند ادهم... فكان مصدوم اي يعقل ان تكون ماسه... لم تعد تحبه وتشتاق له... كان قلق ان تكون.. ماسه.. كرهته الي هذا الحد.... ولكن هو سوف يفعل ما في وسعه حتي يسعدهاااا...

        *********************************

اما عن... رنيم و اسر... كانوا معاا في مطعم علي النيل...

رنيم ،بتردد: اسر..

اسر ،بهدوء : نعم يا رنيمتي....

رنيم، بتوتر : انااا.. بصراحه كده شاكه في حااجه وكنت عاوزه اتأكد منهااا......

اسر،بعدم فهم. : شاااكه في ايه با رنيم.. انا مش فاهم... تقصدي ايه.....

رنيم، بتردد: انا شاكه ان.. ان.. نياررر اختي.. يا أسرر

اسر :انتي فاهمه انتي بتقولي ايه يا رنيم.. مش عشان هي علي اسم اختك تبقي هي اختك... لا.... مش معقول التفكير ده يا رنيم...

رنيم : مش عشان الاسم يا اسر.. لا.. كمان الشبه اللي مابينا كبير اووي.. و. و. كمان انا حاسه كده ارجوك انا عاوزه اتأكد ان... نيار.. اختي ولا لاء....

ماسه قلبي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن