الفصل السابع عشر

189 8 1
                                    

في اليوم التالي في فيلا المنياوي

في غرفه چوري.....
كانت تحدث ريان في الهاتف...

چوري، بدموع : الو.... ريان انا عاوزه اقابلك....

ريان، ببعض القلق: في ايه يا چوري مال صوتك...

چوري، بعياط: ارجوك يا ريان انا عاوزه اقابلك...

ريان، بقلق عليها : طيب يا حبيبتي.... هعدي عليكي كمان شويه تكوني جهزتي... تمام...

چوري : تمام...

اغلت مع ريان... الهاتف.. ثم اتجهت الي خزانتها وارتدت ملابسها كان عباره عن بنطلون چينز و تيشيرت اسود .... ثم انتظرت... ريان... حتب وصل... ونزلت اليه.. وركبت... عربيته و.. قالت..: وديني النيل يا ريان..

ريان، بهدوء، وقلق: في ايه يا چوري بس انتي مش كويسه من امبارح...

چوري : هقولك كل حاجه بس اتحرك...

وصل ريان الي النيل ونزلت وجلسو علي مقعد ثم قالت، چوري، بعياط، وصوت متقطع: شوفت يا ريان ماما ماما... هي اللي قتلت بابا يا ريان انا مش عارفة هي عملت كده ليه بابا كان بيحبها اووي يا ريان.. انا حاسه اني مخنوقه اووي.... انا بحب ماما اووي بس هي ماتستهلش حبي ليها هي ازي قتلت بابا لا وكمان عاوزه تقتل ابيه ادهم.... ليه.. ليه.. تعمل كده.... احنا كلانا نعملها حلو وبنحبها... انا مش عارفه... هي ازي كانت عايشه وسطنا كده ماكنتش خايفه خالص... لنعرف حاجه... بجد انا مش عارفه اعمل ايه انا... لحد دلواقتي بحبها... يا ريان.... انا تعبت اووي......

صمت چوري وظلت تبكي بإنهيار...

مسك ريان بديها وقبلها بحنان وقال، بحب:  هي ماتستهلش دموعك ديه يا حببتي علشان هي لو كانت بتحبكوا ماكنتش هتعمل كده بس هي عملت حاجات كتير اووي دمرت حياتها قبل حياتكم انتو مامتك يا چوري لو اتقبض عليها هتتعدم عشان هي قتلت بباكي يعني انا مش عايزك تزعلي ولا تعيطي غير لما انا اموت فهاماني...

قالت چوري، بسرعه: ماتقولش كده بعد الشر عليك اووعي تقول كده تاني هزعل منك مش هكلمك تاني...

ريان : اممم يعني بتخافي عليا..

چوري، برقه : يعني لو مش هخاف عليك هخاف علي مين يا ريان.....

ريان : لا يا حلوه.... بلاش رقتك ديه معايا.... ماشي....احسن مادمنش نفسي...

چوري، بكسوف : طب يلا بقي عشان نروح عشان انا نزلت من غير ما اقول لابيه ادهم.....

ريان : ماشي يا حبيبتي تعالي اوصلك.....

..................................................................................

ماسه قلبي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن