PART 5

1.3K 112 5
                                    


Jhope:korang,eomma...eomma..ke..kemalangan

All:mwo?!!? -shock-

Jimin:hope btol ker??ker...gurauan semata-mata?

Serah:-genggam kedua-dua bahu jhope- kau cuma main-main kan,jebal katakan hal yg sebenar?! -marah- -menitis air mata-

Jhope: btol...tadi ade dua orang polis datang ,dia cakap eomma kemalangan jalan raya...

Serah: -shock- mwo?!!

Tiba-tiba serah berasa kepala berat dan pening,,,lalu dia jatuh pengsan,,,

Bts: se...serah... -menggoyangkan tubuh serah yg pengsan dilantai-

Serah,bangun serah...

Jin: a..aku sediakan kereta dulu,korang tunggu sini -panic-

Jin cepat-cepat mengambil kunci kereta dimeja kopi lalu dengan sepantas kilat nya berlalu menuju je garaj kereta...

V: biar aku angkat die ...

Bts ex jin n v: emm..baik lah

Mereka memberi ruang untuk v,supaya senang mendukung serah...

Kemudian v menuju ke garaj...diikuti mereka yg lain...

Jin: korang nak gi mana?

Jimin: ikut korang lah..

Jin: x payah,kereta xmuat,biar aku,v,ngan rapmon jer..

Jamin,johor ngan komplek tinggal sini,jaga rumah..

Jin memasuki kereta,dan meluncur pergi...

Skip

House

00:03 SKT

Jin,v,rapmon dan serah pulang dengan selamat,kelihatan triple J sedang nyenyak skali di atas sofa...

Jungkook yg sedang tidor mendengar pintu dibuka dan tapak kaki yg sedang berjalan...lalu dia bangun dan melihat jin,v,rapmon dan serah sudah pulang,dia pun membangunkan jimin dan jhope...

Kookie: -goyangkan tubuh jimin dan jhope- hyung-hyung,diorang dah sampai,cepatlah bangun~~

Jhope: -bangun- -gosok mata- mane diorang?

Kookie: diorang ada kat atas hantar serah...

Jhope membangunkan jimin yg tgh tidur mati...

Jhope: yah! Jamin palliwa,,ireona,,palli..

Jimin masih lagi melayan mimpi nya

Serah room

V menyelimutkan serah,manakala rapmon dan jin berada didalam bilik kerana penat...v pon berlalu pergi...

Tetapi langkah suara serah menangis

Serah: eomma,eomma jebal jangan lah tinggalkan serah,hiks hiks hiks....eomma janganlah tinggal kan serah,hiks hiks hiks...- air mata serah menitis dalam tidur- eomma...

V: kesian serah...dah jadi sebatang kera jer,nasib dia sama macam kitaorang...

V pon meninggalkan bilik serah lalu menutup pintu bilik serah...

Skip

School

Dongjoon: Dong yi kau tau tak kenapa kookie ngan serah xdatang skolah?

Dong yi: mollayo, nnti kita datang rumah dia lepas skolah nnti?

Dongjoon: ne,baiklah...

Penolong kelas: korang!korang! Korang nak tau tak mak serah dah meninggal malam tadi...

All: -shock- mwo? Jinjja?!

Wendy: kesian serah ngan kookie...

Dong yi: -berdiri- korang nak x jeguk serah kat rumah die lepas skolah nnti?

All: nak!! Kesian diaorang berdua...

P/s: pelajar kelas serah ngan kookie nie sporting,baik hati lagi..

Skip

-house-

Tingtong!!

-countinue-

MY IDIOT HOUSEMATEWhere stories live. Discover now