PART 7

1.2K 103 1
                                    


Serah dan v menuruni anak tangga bersama-sama...

Serah terharu dan gembira rakan sekelas nya datang melawat...
Dong yi dan rakan perempuan lain memeluk nya dengan erat...

Wendy:harap bersabar yer..kitaorang paham perasaan kau...

Joy:aku pon mcam kau jgk,senasib ngn kau...so be strong okey...

Mereka pon meleraikan pelukkan...
Serah hanya tersenyum dan menganggukkan kepala nya...

Dong yi membisik mengatakan sesuatu kepada serah

Dong yi: kau dah bgitau hal sebenar kat voppa ker?

Serah menggeleng...

Dong yi:waeyo ??

Bisik dong yi lagi...

Serah: -bisik- blom smpai waktunya lagilah dong yi...

Dong yi hanya beroh!

Wendy:serah,kau dah makan?

Serah:blom lagi..

Wendy: kau gilah makan,nnty masuk angin...

Joy:a'ahlah ,btol ckp wendy..

Serah hanya tersenyum..

Serah:ne..baiklah

SKIP

SEBULAN KEMUDIAN...

V dah bagitau tau kat member BTS dan serah yg dia dah ada kekasih yg bernama park Chorong yang telah mengaku dialah yg memberi selalu hadiah dan surat cinta padanya dalam diam...time tu hati serah telah berkecai..hancur harapan...

-school-
-cantine-

Kelihatan kemesraan v dan chorong bersuapan memakan ais krim vanila dan coklat..

V: xsangaka chagi rupanya yang bagi hadiah dan surat cinta tu selama nie dalam diam,oppa sukakannya,:)

Chorong tersenyum

Chorong:(heh!kau dah masuk perangkap aku,mangse ke 34 untuk tahun nie,hahaha!!,yg sebenarnya bukan aku yg bagi bende murahan tu kat kau v taehyung..hahaha!! Ratu Playgirl katakan,...apa yg aku nak semua aku boleh dapat!) -fake smile - ne.oppa,gomawo sbb balas cinta chagi...

Disudut yg jauh dari mereka berdua,ada sepasang anak mata sdg memerhatikan gelagat mereka bermesraan bersama-sama...

P/S: Park chorong dikenali sebagai Queen of playgirl,Ramai pelajar lelaki kat skolah nie die kenekan...ex die plk dah fedup ngan perangai playgirl nya,sbb tu ex die mintak clash ngan die...
??:(xsangaka perangai kau yg dulu tu,kembali lagi selepas kita berpisah! Kau nie memang x serik2 kan Park Chorong!)

Seseorang itu mengepalkan tangan kanannya...

Disudut berlainan pula sepasang anak mata memerhatikan mereka berdua iaitu serah...
Air mata serah ingin menitis tetapi ditahan nya
Dan mengepalkan tangannya menahan sakit dihatinya yg telah terluka..

Serah:(serah harap oppa xsalah pilih kekasih,serah harap oppa bahagia ngan chorong sunbaenim)

Serah pun berlalu pergi menuju ke rooftop begitu jugak seseorang tadi...

Tiba sahaja di rooftop serah pon menjerit begitu jgk ex chorong..

Serah/ex:aaaaaaarrrrrggggghhhh!!
Xguneee!!!xguneeeee......!!!

Serah:eikk?si...siape tu?

Ex chorong:serah??buat ape kat sini?menjerit plk tu?

Serah:lu...luhan sunbaenim plk bu..buat ape kat sini?

Luhan ex chorong: lepaskan tension,neo?

Serah:samelah...

Luhan:oooo~~~

LAma -kelamaan mereka pula ketawa

Luhan/serah:Hahahahahaha!!

Serah:sunbae pon tension jgk,Hahahaha!lawak plak! Seorang hot guy in school tension,hebat lah geng..

Luhan:oioii..dahdahlah tu...-_-

Serah hanya tertawa...

Continue

Amacam readers okey x?
Cer komen skit,nk tau gak apa pendapat korang semua sebagai readers...hihi..vote anda semua amat digalakkan..hahaha..

MY IDIOT HOUSEMATEWhere stories live. Discover now