hoofdstuk 12- slecht nieuws

144 1 2
                                    

*5 Maanden later*

Pov Violetta

Ik lag op mijn bed bij te komen van een geweldige tour met de studio, ik pak mijn dagboek en begin te schrijven: vandaag terug gekomen van de tour met de studio, vandaag is Angie 7 maanden zwanger en volgende week gaan ze trouwen dus gaan we morgen met de meiden mijn Oma en Angie shoppen en volgens mij gaan de jongens met Opa en Pablo. Ik legde mijn dagboek weg en ging slapen.

*de volgende dag*

"Opstaan schoonheid" ik maakte rustig mijn ogen open en zag dat Leon aan mijn bed stond mij wakker te maken "goedemorgen schoonheid" "ooh heey Leon" "ooh ben ik voortaan alleen maar Leon voor jou doei Violetta" "nee schatje wacht" hij liep naar beneden en ik liep roepen achter hem aan, ik hoorde Fran aan Cami vragen wat wij aan het doen waren. "meiden help even aan Leon uit te leggen dat ik s'ochtens niemand schatje noem vanplaats daar gaan staan te kijken met mega vraagtekens boven jullie hoofden" en zoals gewoonlijk keken ze naar boven of dat ze echt een vraagteken boven hun hoofd hadden "meiden help me alsjeblieft" maar voor ik het wist pakte Leon mij vast en kuste me op mijn voorhoofd "dacht je nu echt of ik boos was" zei hij "ja vind je het gek als je boos mijn kamer uit loopt" "ooh nou sorry maar ik vond het best leuk hoe je achter me aan liep, euhm Fran Cami wat zijn jullie aan het doen" "Vio er zweven helemaal geen vraagtekens boven onze hoofden" Leon keek mij aan met z'n blik van wat-heb-je-die-twee-wijs-gemaakt "he he komen er ook nog twee achter, oja Leon als je hem niet snapt ik heb ze wijs gemaakt dat er vraagtekens boven hun hoofden zweven en nu komen ze erachter dat het niet zo is oftewel het was sarcastisch bedoelt" "ooh oke, serieus Fran en Cami kennen jullie Vio dan nog steeds niet naar 3 jaar dat ze zulke grappen uithaalt" "nou dat is niet aardig schatje" ik gaf hem een plagerig duwte in zijn zei "aah schatje, maar ik ga me even omkleden want mijn Opa en Oma kunnen er zo zijn" dus liep ik naar boven en kleede me om.

Pov Angie

Ik werd wakker omdat de kleine in mijn buik aan het shoppen was, ik stond op en wou naar de badkamer lopen maar ik hoorde Violetta een heel mooi nummer zingen dus liep ik haar kamer in "heey Violetta" "ooh heey Angie en hoe is het met mijn nieuw neefje of nichtje" "nou zeg maar nichtje" "echt Angie word het een meisje" "ja echt Violetta, maar wat was dat net voor een liedje dat je aan het zingen was" "ooh dit: Descubrí sobre mi espejo, Que hay más que el reflejo que me dá, No hay manera esconderlo, No hay razón que le gane el corazón(zie media) " "ja dat echt mooi" "dankje Angie" "maar moet je het van de studio of van je zelf" "nee ik moest een nieuw solo nummer zingen voor de eind show want we hebben afgesproken dat Emely 'underneath it al' zingt en dan mocht ik een nieuw nummer schrijven, maar dit is nog maar het eerste couplet" "ja maar het is nog maar het begin maar het is wel al fantastisch hoe heet het liedje weet je dat al" "nee nog niet maar ik dacht misschien aan Descubrí maar ik ga me nu om kleden want Opa en Oma kunnen er zo zijn en dan kunnen we gaan shoppen" ze zei het een beetje heel raar dus schoten we in de lach toen we allebij weer waren bij gekomen liep ik de kamer uit naar de badkamer ondertussen zag ik dat Leon, Francisca en Camilla beneden stonden "heey allemaal wat zijn jullie er al vroeg" riep ik naar ze "ooh heey Angie ja het is ook al 10 uur" "ooh echt dan kleed ik me snel om, tot zo" en gauw liep ik naar de badkamer, toen ik klaar was liep ik naar beneden "is Violetta er nog niet en waar is Leon" vroeg ik aan de meiden "Violetta is nog boven en Leon is er net even naar toe maar dat even is al meer dan 20 minuten" zei Camilla "zal ik even gaan kijken" "euhm nee dat hoefd al niet meer daar komen ze al aan" Violetta en Leon kwamen naar beneden maar Violetta lag nou probeerde haar hoofd op Leon zijn schouder te leggen ze liepen naar de bank en gingen daar zitten, snel liep ik naar ze toe "Violetta wat is er meisje" "ze kreeg net een sms'je van haar Opa dat haar Oma is overleden" zei Leon "toch niet mijn moeder" zei ik een beetje histries "nee haar andere Oma" "ooh Violetta meisje" opdat moment kwam Olga binnen gelopen en Emely kwam binnen gestormd en rende als een gek naar haar kamer "ook hallo Emely" "ooh hoi Angie" en meteen rende ze weer naar haar kamer "Violetta misschien is het slim om morgen te gaan shoppen dan gaat iedereen naar huis" "nee Leon blijft" "laat mij dan ook uitpraten dan gaat iedereen naar huis behalve Leon en dan gaan we morgen shoppen" "nee we gaan vandaag schoppen" zei ze en stond op en liep naar haar kamer om zich om te kleden want ze liep nog in haar pyjama.

Pov Leon

"Nee we gaan vandaag shoppen" zei Violetta en stond op en liep naar haar kamer, naa een tijdje liep ik ook naar boven en liep naar haar kamer. Ze zat op haar bed met allemaal foto's op haar schoot. "Ooh heey schatje" zei ze en snel veegde ze haar tranen weg "ik heb ze wel gezien hoor, heey gaat het" "ja hoor" "naar wat ben je aan het kijken" "naar foto's van oma en ik" op dat moment kwam Emely binnen stormen "Violetta Gastillo waar is mijn lievelings broek?" "nou ieder geval niet hier en waarom ben jij saggerijnig" "nou als jij mij 5 maanden geleden nie boos het huis uit had laten rennen dan had ik Tom nooit ontmoet en werd ik niet verliefd op hem" Violetta keek haar met z'n gezicht aan van over-wie-heb-jij-het en van wat-heb-ik-nu-weer-gedaan en dat ging ze nu vragen "ik heb twee vragen 1. Wie is Tom""dat is die nieuwe jongen uit de studio""oke en nummer 2. Wat heb ik nu weer gedaan" "nou toen je mij boos het huis liet uit rennen toen heb ik Tom ontmoet en vandaag gaf hij toe dat hij me helemaal niet leuk vond en dat hij een loverboy was en waarom ben jij zo aan het janken jankbeest" ik was ondertussen langs Violetta gaan zitten en toen Emely dat zei kwam ze gelijk op mij liggen "o o oma i i is d dood" zei ze snikkend "ooh echt die de moeder van Angie"nee Emely die van je vader" zei ik want Violetta kon niks nou wou niks zeggen"ooh die ken ik toch niet ben je naar foto's van zei en jou aan het kijken of wat" "ja Emely dat is ze" "ooh geef die foto's is hier" dus ze pakte ze de doos met foto's en gooide ze over de grond en pakte er een paar op en scheurde ze kapot "EMELY VEREKTE B***H" toen Angie dit hoorde kwam ze als een gek met Fran en Cami naar binnen gestormd"wat is hier gaande" "EMELY HEEFT MIJN FOTO'S MET OMA VERSCHEURD" "Emely Gastillo ga omiddelijk naar je kamer" we schrokken allemaal want Mark schreeuwde tegen Emely die blijkbaar alles had mee gekregen, toen Violetta hem zag staan sprong ze van bed en rende als een gek naar haar vader en ik stond op en raapte alle foto's op "heey meiden wij gaan vandaag niet meer shoppen dat doen we morgen of een andere keer wel" zei Angie"nee Angie jullie gaan vandaag shoppen jij moet je jurk op halen dus jij gaat shoppen samen met Fran, Cami en Oma" toen ze dat zei kreeg ze weer tranen in haar ogen"kom maar hier schatje" zei ik dus kwam ze naar mij toe"Angie jullie gaan vandaag shoppen doe het anders voor mij""nou vooruit dan" "nou schiet dan op anders zijn de winkels dicht""Angie wil jij tegen Pablo zeggen dat ik bij Violetta blijf""ja hoor is goed doei" "wij gaan morgen wel shoppen" zei ze toen iedereen weg was "zullen we de foto's plakken" "ja"

MY DREAM LIFEWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu