Olla guys!! Kali ni Yaa buat Story tentang 'wish come true' Yaa ada tengok satu movie tu sedih lah jugak Yaa hanya inspired dari movie tu jadi tolong jangan salah faham! Story ni Yaa dengan NiN yang akan bergilir-gilir update jadi kalau yang lambat update tu manusia bernama NiN lah yang akan update:v dia tu pemalas sikit=^= harap maklum oke selamat berbuka//plak kena tampo NiN:v maksud Yaa selamat membaca😂 Lol!
____________________________________
~•{Wish Come True}•~
??? Pov
Hi...nama aku adalah Gempa dan aku ialah seorang angle. Aku rasa kesunyian dan agak bosan saat berada di sini...ya...aku sekarang ni sedang berada di dunia angle.
Aku ingin kembali menjadi manusia semula akan tetapi aku tidak tahu bagaimana ingin kembali menjadi manusia semula. Aku pernah berjumpa dengan permaisuri di dunia angle ini untuk meminta pertolongan darinya namun hanya sia-sia sahaja....
Katanya kalau aku ingin kembali menjadi manusia semula...aku harus menunaikan permintaan seorang kanak-kanak yang bernasib malang. Jika aku berjaya, aku akan dapat kembali menjadi manusia semula.
Namun sampai sekarang masih tiada seorang kanak-kanak pun untuk aku menunaikan permintaannya.
??? Pov a.k.a Gempa End
"Hue!! Bosannya!!!...."Rungut Gempa
Dia terlalu bosan berada di situ lalu dia bangun dari tempat duduknya kemudian mengibaskan sayapnya untuk terbang(?)
Sewaktu dia sedang terbang di langit, dia ternampak beberapa pengawal diraja sedang mencari sesuatu atau lebih tepatnya adalah seseorang.
Gempa Pov
'Hee!!..a-apa Yang pengawal diraja buat di sini!? Diorang nak tangkap aku sebab nak larikan diri ke dunia manusia ke apa ni?'
'Alamak diorang datang sini lah pulak apa aku nak buat ni!?'
"Maafkan kami, tapi...adakah cik ini bernama Gempa?"dia bertanya kepadaku
"Ah Y-ya.. kenapa?"tanyaku dengan tergagap-gagap
"Begini cik Gempa...kami datang ke sini adalah perintah daripada baginda untuk membawa cik bertemu dengan baginda"Ucapnya
Lalu mereka datang kearah aku tanpa amaran mereka terus memegang lenganku. Aku tidak mampu melawan hanya pasrah saja lah:/
"H-hey! Lepaskan!! Hueee!!! Mama!!"jeritku
'Mereka teleport ke istana doh!!! Aaah! Aku tak nak kena penjara lagi!!! Hueee!!! Mama!!! Gemgem nak balik!!!'
Gempa Pov End
Mereka sudah sampai di hadapan pintu masuk istana. Penjaga pintu membuka pintu itu memberi mereka masuk.
Apabila mereka berada di dalam kelihatan sang ratu seperti sudah lama menantikan kehadiran nya.
"Ehem! Guard! Tolong tinggalkan beta dengan Gempa bersendirian!"ucap sang permaisuri
"Menjunjung titah tuanku!"
Apabila guard mendapat arahan mereka terus keluar dari situ meninggalkan Gempa dan Sang ratu bersendirian.
YOU ARE READING
Wish Come True✅
Фэнтези[HalixFemGem] Status:Complete [Inspired] Mengisahkan seorang gadis bernama Gempa, yang ingin kembali menjadi seorang manusia semula akan tetapi ianya agak sulit. Kerana, untuk kembali menjadi manusia semula gadis itu iaitu Gempa, harus menunaikan pe...