Chapter 4

370 44 6
                                    

~•{Wish Come True}•~

Sejak balik dari sekolah, Halilintar langsung tidak membuka suara mahupun melihat muka Gempa yang tak berapa menawan//plak maksud aku menawan:')

"Awak ni dah kenapa? Dari balik sekolah lagi awak tak cakap sepatah perkataan pun! Pandang pun tidak! Tau lah saya ni tak cantik! Hmmph! Nak majuk lah kalau macam ni!"

Alalalalala Gempa majuk lah pulak. Hali! Cepat lah pergi pujuk isteri kau tu//plak maksud aku kawan:v

Halilintar tersedar dari lamunannya apabila mendengar rungutan gempa(?)

'aik? Dia majuk ke?'bantin Halilintar

"Hali~....?"Panggil Gempa. Gempa  menatap ke arah depan Halilintar sambil membuat muka comel. Alololo tomey nyer Gemgem titew niXD

Wajah Gempa semakin dekat dengan wajah Halilintar. Halilintar yang melihat wajah Gempa semakin mendekat terus mengambil langkah ke belakang bagi menjauhkan dirinya dari wajah Gempa.

"Halilintar...?"

Wajah Halilintar serta merta memerah apabila melihat wajah Gempa yang bersentuhan dengan hidung dan dahinya.

'gulp! Gempa asal kau buat cam ni kat aku! Aku terseksa Wey! Tergugat imam aku! Ya Allah! Gempa! Kau nak cium aku ke apa Wey!?'bantin Halilintar yang semakin menjarakkan wajahnya menjauh namun tetap lah sama Gempa masih cuba untuk mendekati nya sehinggalah...

BUK!!

Gempa tersandung kaki kerusi dia terjatuh di atas Halilintar.

"...Aaaaaaaa!!!!! Maaf!!!(/////)"

"(Smirk)Hey Gem~ Kau dah kenapa? Sengaja nak aku jatuh hmn?~"

"A-awak lah! Saya panggil tak jawab!"

"(Smirk) Kau tau Tak kau dah jatuh apa?"

"J-jatuh atas awak lah! Hish dia ni! Sempat lagi ditanya! Dah terang-terang kot!"

"Haih...Gempa.... Gempa...kau tau tak kau dah jatuh cinta dengan aku~ fuhh~"

"Mnh~ H-hali!!!!(///////)"

"Jadi bangun lah!"

"Ah m-maaf!!!!"

"=^= Ceh! Aku gurau je lah! Itu pun nak ber-blushing bagai..."

"...(////)"

"Dah lah ko baik diam aku nak but kerja ni! Dah kau pergi bila sana! Suka hati kau lah nak pergi mana. Sesat pun lagi bagus!"

"Hiks...hiks...awak hali ke...?"

'aduh...nangis lah pulak! Asal ko ni bodoh eh Hali!? Bodoh nya kau ni hali!!!! Kan dia dah nangis! Hish! Baik aku pujuk dia sebelum melarat bagus dia tu!'bantin Halilintar berserta mengetuk kepalanya di atas meja belajarnya.

Halilintar bangun dari tempat duduk nya menuju ke arah Gempa. Halilintar duduk di sebelah Gempa kemudian menggosok belakang Gempa(?) Untuk menenangkan gadis itu.

"Dah dah lah tu oke? Jangan nangis dah...nanti tak comel pulak~ aku gurau jer...jangan amik hati oke?"

"Hiks...Hiks...jadi? Halilintar tak marah kan Gemgem lah ni?"

"Tak pun!"

"Yeay! Sayang Hali!"

Gempa memeluk Halilintar dengan erat sehingga membuat Halilintar sesak nafas.

"G-gempa! N-nafas!"

Gempa terus meleraikan pelukan erat nya dengan Halilintar apabila mendengar ayat 'Nafas'.

"Erk! Alamak! Maaf!"

"Uhuk! T-tak pe!"

"Hehe! Maaf Hali!"

"Hmn yerlah! Aku maafkan!"

"Hali! Boleh tak kita pergi beli Ais krim?"

"Ais krim?"

"Boleh lah~ plissss~...."

Halilintar yang melihat Gempa membuat puppy eyes terus memusingkan kepalanya menatap ke arah lain.

"No!"

"Yes!"

"No!"

"Yes!"

"No!"

"No!"

"Yes! Wait- tunggu-"

"Yeay!!! Hali Bagi!"

"Haih mengalah je lah!"

"Bila kita boleh pergi?"

"Nanti lepas aku siapkan kerja!"

"Oke!"

~•{To Be Continued}•~

So sorry sebab dah laaaama tak update:v Yaa penat nak taip and satu lagi si NiN tu pulak sibuk dengan kerja entah apa yang dia buat! Alamak! Tak baik! Aku mengumpat orang!

Oke bye jumpa di Chapter seterusnya:v

Wish Come True✅Where stories live. Discover now