Chapter 6

361 37 5
                                    

~•{Wish Come True}•~

Gempa melihat ke arah tingkap kemudian mengambil langkah menuju ke arah tingkap tersebut lalu membukanya.

Gempa menoleh ke arah halilintar semula. Senyuman diukir kan pada nya.

Gempa melibaskan sayapnya kemudian terbang ke luar tingkap itu.

"G-gempa?"

"Naiklah"

"H-huh?"

"Sini!"

Gempa terus mengendong Halilintar dibelakangnya. Halilintar kaget apabila diperlakukan sebegitu.

~°•___[✨💖✨]___•°~

"Kita buat apa di sini?"

Halilintar menatap ke arah Gempa dengan tetapan hairan apabila gadis itu mengajaknya untuk keluar.

"Saja..."

"Gem..."

Gempa menoleh ke arah Halilintar.

"Apa?"

"Tanda apa yang ada pada lengan kanan kau tu?"

"Oh! Ini?"

Halilintar mengangguk kan kepalanya.

"Lambang ni menunjukkan lambang angle, semua angle mempunyai lambang seperti ini! Setiap lambang ini menunjukkan makna masing-masing seperti saya! Saya adalah seorang angle yang menjaga tanaman di bumi sebab itu lah lengan saya ini melambangkan lambang tanah!"

"Ooh...ye ke... Jadi semua tanaman yang subur tu sebab kau dan yang suburkan tanah tu lah?"

"Yup!"

"Hebat..."

"Hehe memang pun saya hebat!"

"Ya..memang. Kau memang hebat.."

"Jadi..?"

"Jadi apa?"

"Apa hajat awak?"

"Aku hanya berhajat untuk gembira sahaja..."

"Baiklah kalau macam tu..."

Senyuman terukir di wajah Halilintar apabila melihat telatah Gempa itu.

"Hali jom lah main!"

"Hish! Macam budak-budak lah kau ni!"

"Hihihi Sekurang-kurangnya awak gembira kan?"

"Ya memang betul tu hahaha!"

"Pertama kali saya lihat awak senyum"

Terus terhenti gelak tawa Halilintar apabila Gempa menyapanya malu pula rasanya nya.

"Hish!"/////

"Hahaha! Awak malu ke?"

"Gempa! Sini kau!"

"Hahaha! Lawak nya muka awak bila malu!"

"Oit tak adil LA kalau kau terbang!"

"Hahaha! Yelah yelah saya tak akan guna sayap!"

"Baru lah adil!"

"Hahaha! Kejarlah!"

"Aku akan kejar kau sampai dapat! Hehe!"

Dan berakhirlah mereka dengan sesi kejar mengejar dan itu adalah buy pertama kali Halilintar merasai kebahagiaan dia amat senang apabila bertemu dengan Gempa.

Setelah sekian lama nya dia tidak merasai kebahagiaan akhirnya dia dapat merasainya.

Akhirnya dia jumpa dengan seseorang yang dapat membuat dirinya kembali pada dirinya yang dulu semula.

Halilintar berharap yang semua ini akan kekal selamanya...

Tapi...adakah sebaliknya?...

~•{To Be Continued}•~

Wish Come True✅Where stories live. Discover now