Chapter 2 {Pertemuan}

396 46 0
                                    

~•{Wish Come True}•~

Gempa Pov

'Dunia manusia! Yes!! Akhirnya aku dapat juga lihat semula keindahan di sini! Haih...rindu nya...'

'oke now back to the mission hmm...budak?...'

"Hueee!!! Ape hal aku kena jaga budak!!!? Eh-••• warghhh!!!! Kenapa lelaki?!!!! Kenapa bukan perempuan!!!! Aaah!!! Baru aku sedar!!! Hish apesa-aduh! Eh?"

Tiba-tiba sahaja ada sehelai kertas terbang ke arah muka aku! Uish dah tentulah sakit! Kertas Kot T^T kan dah cakar sikit muka titew ni...

'apa benda yang tertulis pada surat ni?'

Aku buka kemudian aku melihat apa isi kandungan yang tertulis dalam kertas itu.

"Lah...peta rumah rupanya aku ingat apa lah tadi T^T"

'oke back to the topic! Aku kena cari alamat rumah yang diduduki oleh budak bernama Halilintar ini:v'

Gempa Pov End

S
K
I
P

T
I
M
E

(NiN:asal skip?

Yaa:malas nak taipTwT

Gempa:ko ni dah terjangkit dengan si NiN ni...

NiN:pehal mention nama aku lak ni?

Gempa:T^T huee!! Kenapa aku ashik kena dengan si hali je?

Yaa:jangan tanya akuT-T tanya lah si NiN tu dia yang suka kalau aku buat ship HaliGem Kalau diikutkan aku...aku nak je buat ship TauHali:v

Hali:pehal ngan mamat mata biru tu pulak!?

Taufan: oit mamat mata biru kau panggil aku!?

Hali:ape!? Salah ke?

Taufan:bukan salah tapi...

All-Taufan: tapi?

Taufan: tapi.....














Guna lah otak kau sendiri nak fikir:v

All-Taufan:*anime fall*

NiN:daripada layan kot baik back to story terus=^=

Yaa:oke back to story!)

"Ini ke rumah dia?..."

Tanpa ragu-ragu gempa terus masuk tanpa salam tanpa buah tangan dan lai-//plak oke oke sorry:v silap Yaa

Tanpa ragu-ragu Gempa terus masuk ke dalam rumah itu. Rumah tersebut kelihatan agak...gelap dan agak menakutkan baginya.

Dia tiba di hadapan sebuah pintu. Pintu tersebut mempunyai logo berbentuk petir.

Tanpa salam Gempa terus masuk ke dalam:v dia melihat keadaan di dalam bilik itu. Ianya agak bersepah seperti tempat pembuangan sampah😂 (sama macam bilik abang Yaa)

Gempa melihat ke arah sebuah katil dia melihat benda atau lebih tepat seseorang yang sedang tidur dibuai mimpi.

Gempa mendekati ke arah katil itu. Dia dapat melihat wajah tampan budak itu(Yaa:asal aku rasa nak muntah Eh?

Hali:aku tampan eh?

NiN:not really~

All-Hali&NiN:=^= Seriously?)

"Hmm...agak tampan budak nya..."

Gempa mengelus(?) rambut Halilintar tanpa dia sedar Halilintar terbangun dari tidurnya. Gempa menjadi panik. Halilintar melihat kearah gadis itu kemudian...

"Warghhh!!!!"

"Aaaa!!!!"

"S-siapa kau!? Macam mana kau masuk sini!? Dan kau ni apa!?"

"Arr..."

"Kau bukan nak culik aku kan!?"

"Hish! Mana ada lah! U^U siapa je nak culik awak yang tak berapa tampan ni?"

"...jawab soalan aku!"

"Oke! Oke! Tenang! Saya akan jawab! Oke soalan pertama! Hai apa khabar! Nama saya Gempa! Untuk soalan ke dua awak biarkan pintu rumah tak berkunci! Dan untuk soalan yang terakhir...saya adalah seorang angle Yang datang ke sini manusia untuk menunaikan hajat awak!"

"Angle? Hajat? Aku tak percayalah! Lagipun angle Ni mana wujud!..."

"Tak nak percaya sudah!"

"Dan..."

"Ya?..."

"Kau boleh tunaikan hajat...kan?..."

Gempa tersenyum tipis apabila mendengar soalan yang keluar dari mulut lelaki itu.

"Ya! Saya boleh tunaikan hajat awak! Jadi? Apa hajat awak?"

"..."

"Kenapa ni?"

"T-tak ada apa!..."

"Oke..."

"Aku Halilintar!..."

"Apa?"

"Tch! Nama aku Halilintar! Panggil je Hali..."

"Selamat berkenalan....Halilintar..."

~•{To Be Continued}•~

Hambar:v malas nak taip panjang-panjang sowwy~

Harap korang suka^^

Bye jumpa di Chapter seterusnya!

Wish Come True✅Where stories live. Discover now