İLK TÜRK DEVLETLERİ

0 0 0
                                    






İLK TÜRK DEVLETLERİ

TÜRK ADI VE ANLAMI

Tarih dersi İlk Türk Devletleri Konu Anlatımı yazımıza Türk adının anlamını açıklayarak başlayalım.

Türk Kelimesi Güçlü, Kuvvetli Anlamlarına gelmektedir.

Türk adının anlamı konusunda değişik görüşler bulunmaktadır:

Kaşgarlı Mahmut'a göre: Olgunluk çağı (Divan-ı Lügatit Türk)

A.Wambery'e göre : Türemek, çoğalmak

Ziya Gökalp'e göre : Kanun-nizam sahibi, töreli

W. Barthold'a göre ise : Kanunla düzenlenmiş halk anlamına gelmektedir.

Bu tanımlar dışında Uygur metinlerinde "güçlü, kuvvetli ve cesur", Çin kaynaklarında "miğfer"olarak geçen Türk kelimesinin, tarih boyunca türeyen, çoğalan, erdemli, terk edilmiş gibi farklı açıklamaları da yapılmıştır.

NOT:

Türk kelimesini tarih te devlet ismi olarak ilk defa Göktürkler kullanmıştır.

Türk adından ilk kez Çin yıllıklarında geçmektedir.

Türkiye kelimesinden ise ilk olarak Bizans kaynaklarında bahsedilmiştir. Orta Asya için kullanılan bir bölgeyi ifade eder.

Türk adının Çin, Arap, Pers, Bizans, Rus, ve Hint gibi pek çok kaynakta geçmesi, Türklerin dünyada pek çok alanda yayıldıklarını ve diğer devletlerle etkileşim içerisinde olduklarını gösterir.

TÜRKLERİN ANAYURDU

Türklerin Ana Yurdu Orta Asya

Orta Asya ilk Türk Devletlerinin ana vatanıdır.Etrafı dağlarla çevrili geniş düzlüklerden ve yüksek platolardan oluşan Orta Asya geniş bozkırların ve çöllerin bulunduğu bir bölgedir.

YKS : 47 GÜN KALAHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin