Du vet inte. Du ser inte. Du märker inte.

40 4 2
                                    


Du vet inte vad riktig smärta är, samtidigt tror du att jag inte vet vad riktig smärta är. Men gumman det vet jag, jag har varit med om saker som du aldrig skulle kunna föreställa dig. När du frågar om jag mår bra säger jag "ja" fast jag tänker "nej, nej jag mår inte bra. Jag mår förfärligt. Jag har fallit ned från platsen jag en gång stod på, platsen du tror att jag fortfarande står på, och faller bara djupare och djupare ner till avgrunden. Hjälp mig! Innan det är försent och ingen kan hitta mig". Fast du skulle ändå aldrig förstå. Du tror att alla du känner mår bra, men tvärtom, ingen vågar bara berätta det för dig, för du är dömande, du kan vara dömande, för att du inte förstår. Varför skulle hon må dåligt för? Hon har ju levt samma liv som mig! Fast nej, det har jag inte, men det vet inte du, för du är för upptagen med ditt eget.

När någon frågar dig om du känner någon med självmordstankar eller djupa depressioner säger du nej. Men vet du hur det känns att stå där med en kniv, redo att hugga, att stå där på en bro redo att hoppa, vet du hur det är att inte en, inte två utan att tre gånger försökt att avsluta sitt liv innan du ens fyllt 14? För det vet jag, men det vet inte du. För du tror att alla runt dig mår bra, du tror att jag mår bra. Men du ser bara det du vill se, att alla mår bra.

Men tro mig, det här leendet döljer så mycket mer än lite sorg, lite ensamhet och lite förtvivlan. Det här leendet döljer mer än vad du någonsin kan ana, och om du såg det, skulle du inte klara dig.

Mvh din lillasyster

(A/N hittade bilden från nätet, vet tyvärr inte vart ifrån)

Det ingen märkte till min systerWhere stories live. Discover now