"aaaarggggghhhh!!!"
"Kenapa singa ni ada kat sini!!!" aku laju berlari dan menyorok di belakang Spencer.
"tenang Husna tenang" kata Faris bersama gelak tawa nya. Apa yang lawak pun aku tak tahu lah!. Ade ke patut dia suruh aku tenang depan singa besar gajah ni hurgh!
"datang sini. Gosok kepala dia. Dia baik la. Tak perlu takut pun" Faris mula mendekatkan singa itu di hadapanku. Aku mula mengangkat tangan ingin menggosok kepalanya.
Tiba-tiba nada dering di telefonku nyaring kedengaran. Aku melihat di skrin telefon yang menunjukkan unknown number. Aikk siapa pulak ni? Nombor Zafran aku dah save haritu ni nombor siapa pulak haihh.
Aku menjawab panggilan tersebut dan meletakkan telefon di telinga.
"hello? Siapa ni?" soalku apabila tiada sebarang suara dari talian.
"..."
"hello?"
"....Ohh Husna sorry sorry. Ni Husna kan?" kedengaran suara garau dari talian sana.
"ya saya Husna. Who..."
"Ni kris lah! Btw, Zafran suruh tidur sekarang. Ibu mengandung tak boleh tidur lewat" aku membuat muka bosan.
"kenapa dia tak call je?! Kenapa suruh Kris cakap!? Dia tak boleh cakap sendiri ke?!" kataku separa menjerit.
"eh eh makcik ni emo pulak dia. Zafran dia...Err..Dia.."
"Dia apa?!"
"Dia dekat hospital ni. Petang tadi dia kena langgar dengan kereta Taegyeol. Kim Tae Gyeol. Don't worry, dia okay. Cuma maybe nanti dia bangun dia akan sakit belakang or anything yang sama dengan sakit belakang like lenguh-lenguh haa. Sebab hentakan badan dia pada jalan terlalu kuat" terang Kris panjang lebar di talian. Aku sudah terkejut beruk dengan berita yang baru aku ketahui.
Tiba-tiba satu titisan jernih jatuh di pipi ku.
"Husna?" soal Kris di hujung talian.
"Husna, why are you crying?" soal faris . Entah lah, tetiba jadi emo pulak hm. Kenapa aku menangis?
30 minit kemudian..
Aku mengikuti langkah Spencer dan Faris memasuki wad VIP di han-guk hospital.
Kelihatan Zafran sedang makan semangkuk ramyeon. Manakala Ayden dan Kris sedang santai berehat di atas sofa besar itu.
"mana yang lain?" soal Faris Sambil berjalan ke arah Kris dan Ayden.
"diorang tengah urus kes si Tae Gyeol hanat tu lah" kata Ayden sambil mengunyah keropok.
"Kau jangan nak tibai aku punya!! kau nak,pegi beli sendiri lah keropok ni berapa lah sangat pergi!pergi!cau! nyah kau dari sini!!" tempik Ayden apabila Spencer ingin memasukkan tangannya ke dalam plastik keropok perisa kimchi itu.
"kedekut!!" kata Spencer pula.
aku berjalan menghampiri Zafran yang sedang menikmati ramyeon sambil minum susu pisang. makan tu tak boleh ke makan elok-elok!
"Hai" sapanya.
"Hai kepala hotak hang" kataku sambil menghadiahkan jelingan maut kepadanya.
"tak,bukan awak. saya 'hai' kan anak saya" Zafran menayangkan senyuman innocent. Dasar labi-labi!! suka sangat usik aku huuuu.
aku mendaratkan punggung di sebelah Zafran di atas katil di dalam wad ini yang menempatkan Zafran.
"esok kita pergi jalan-jalan ya?" soal Zafran tiba-tiba.
YOU ARE READING
Saranghae Encik Mafia✔
RomanceARIANA HUSNA ialah seorang gadis yang periang dan mudah terhibur dengan keadaan sekeliling . Dia diminati ramai , oleh kerana sifatnya yang mudah bergaul dan rupa parasnya yang dapat menggugat iman setiap lelaki yang melihatnya . Akan tetapi , semua...