01- eerste kerst dag

461 11 4
                                    

Pov Steffie

We waren aangekomen bij tante Francisca en oom Marco 'woef woef' "hallo flow" 'woef woef' we liepen met z'n allen naar binnen "tante Francisca" en Mandy rende gelijk op tante Francisca af en knuffelde haar volgensmij dood "aah daar zijn mijn lievelings nichtjes, kom is hier Steffie" en ik liep naar haar toe "hoi Francisca, mag ik naar Lieke gaan kijken" "ja tuurlijk, ze ligt op haar kamer" "oke" ik liep de trap op naar de kamer van Lieke, ik maakte de deur open en liep naar haar wiegje toe "Stieffie" riep ze toen ze mij zag ik hoorde de deur open gaan en daar kwamen Mandy en oom Marco aan en ze liepen ook naar de wieg "Madie, dada" riep Lieke toen ze Mandy en haar vader zag "hallo schatje ga je mee naar beneden" je zag een grote lach op haar gezicht komen en meteen probeerde ze te gaan staan en stak haar handen omhoog "pak jij haar maar Steffie" "oke is goed, kom jij is hier kleine meid" ze stond te springen en riep de hele tijd 'Stieffie Stieffie'. Ik tilde haar op en liep naar beneden en ging op de bank zitten langs mijn vader "hallo Lieke" "oompie" riep ze gelijk "wa i tan Vletta" (waar is tante Violetta) "zal ik jou dan is naar tante Violetta brengen" "ja ja" dus stond ik op en liep naar mijn moeder "hallo Lieke kleine meid" "Vletta" ze wapperde met haar handen dat ze naar Violetta wou dus gaf ik haar aan mama "mama mama mag ik met flow spelen" Mandy kwam weer eens zoals gewoonlijk bij mama zeuren "ja is goed maar Steffie jij gaat dan wel even mee met Mandy" "maar mam" "niks te maaren ga met je zusje mee" "oke maar ik ben zo weer terug" ik liep met regenzin achter Mandy en Flow aan, we liepen naar buiten en pakte de bal van Flow.

* 3 uur later *

Pov Violeta

We zaten mwt z'n allen te gourmetten, Steffie kwam naar mij toe gelopen "mam zal ik het nu zeggen of straks?" "doe het nu maar" "oke" ze liep terug naar haar plaats en tilte op haar glas "mag ik even iets zeggen, ik heb 27 december dus naa tweede kerst dag heb ik een show van de studio en je mag je hele familie meenemen dus wou ik vragen of jullie mee willen als je dat wil dan moet je je even op geven bij mijn moeder dan kan zij het door geven aan max" "en ik heb hem op 6 januari" Mandy schreeuwde er tussen door "mandy dat zeg je dadelijk maar ik ben nu aan de beurt" zei Steffie "kom dames hou het wel gezellig" "maar mam ik was bezig"ja maar je zusje mag het ook best zeggen, nou weten ze het toch dus kunnen ze dat ook vast door geven" "ja oke maar als nog" "Stieffie e madie rus"(Steffie en Mandy ruzie) "nee Steffie is boos op Mandy" "maar dan weten jullie dat ik na kerts mijn show heb en nu aanvallen, smakelijk allemaal" "Stieffid daden"(Steffie dansen) kraaide Lieke er boven uit en kwam Steffie naar ons toe gelopen "ooh Lieke begin jij te gapen" zei Steffie "breng jij haar maar even naar bed Steffie" "oke is goed" en ze pakte Lieke over en liep met haar naar boven. Na een paar minuten kwam ze naar beneden en liep naar mij toe "Mam waar is Marco" "in de kamer" "oke dankje" "Steffie" "ja" "je actie om het tezeggen was goed want bijna de hele familie kom" "echt nee, wie komen er dan niet" "heel misschien Opa en Oma niet" "hoezo niet" "ze moeten nog kijken of ze kunnen" "ooh oke". Na een paar uur waren we klaar met eten en gingen we naar huis, toen we thuis waren legde Leon Mandy in bed en daarna ging Steffie ook naar bed "zullen we het cadeautje geven ze is toch nog wakker" "ja is goed" ik liep naar de gang en pakte de poes nou kitten(zie media) die ik voor Steffie had gekocht en liep naar boven "maar papa wat is het dan" hoorde ik Steffie zeggen 'miauw miauw' Steffie hoorde het ook en rende gelijk naar mij toe "ooh wat is ze lief, het is toch wel een meisje he" "ja hoor" ik gaf de poes aan haar "je mag even met haar knuffen en dan breng je haar naar beneden pap zit beneden dus dan kan je haar aan pap geven" "oke dankje mam il hou van je" "ik ook van jou schatje" ik liep naar onze slaapkamer en ging in bed liggen een paar minuten later viel ik in slaap.

Mi Hermosa familiaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu