Special Stories 🍭❤

8.5K 39 1
                                    

Stories ini stories special dr sis.Hope takda yg kecam sis ok.Kalau taknk baca tolak tepi jauh jauh.

Special sories ini ditulis dalam masa sejam je.And sis kira taip dan terus siap.

Slmt membaca readers..Mohon vote jika ingin.

************************************
Kg Beras Hitam,Langkawi..
Sebulan kemudian..

Termenung jauh seorang org tua di antara ank tangga di sebuah rumah tersebut.

Melihat akan dirinya seakan akan org tua tersebut sedang memikirkan sesuatu.

Lalu keluarlah fara dari rumah tersebut dan menuju ke tmpt org tua itu sdg berada.

"Hai bonda.Termenung jauh nmpk.Ingt suhana ka?." Soal fara sambil duduk di sebelah org tua tersebut.

Bonda yg merupakan ibu pd suhana itu mula menoleh ke arah fara lalu bibirnya mengukirkan senyuman.

"Eh dok eh.Bonda cuma terigat kat arwah baba suhana." Kata bonda pula.

'Yeke bonda teringat pd arwah baba ana.Tp takkn lah tiba tiba.' Gumam fara dlm hatinya.

"Kamu ni baru bangun ka fara.Awat bau kamu masam je." Kata bonda skali lg.

Fara mula tersengih dan menggaru garu ubun kepalanya.

"Hehe fara minta maaf bonda.Fara terlelap lps solat subuh td." Kata fara sambil senyum.

Bonda mula tersenyum dan menolehkan kepalanya ke arah bertentangan.

"Er fara nk tnya bonda sesuatu boleh?." Soal fara pula dgn tiba tiba.

Bonda mula menoleh pd fara kembali lalu kepalanya diangguk anggukkn dgn perlahan.

"Apa dia.Cakap la.." kata bonda.

Fara mula keluarkan sekeping gmbr dr saku poket seluar treknya dan diberikan pd tgn bonda.

Slps bonda mengambilnya.Riak wajah tersebut bertukar menjadi sedikit pucat dan terkejut.

"Er bonda."

"Mana fara ambil gmbr ni?." Soal bonda dgn wajah pucat.

Fara mula menggaru ubun ubun kepalanya.

"Dua hari lps fara dok lepak kat meja situ.Pastu fara ada tersepak sikit meja tu sampai ada sekeping gmbr ni jatuh.Er siapa gmbr lelaki ni bonda?." Soal fara dgn nada berdebar debar.

Dub dab dub dab..

Bonda mula mengeluh dengan berat lalu gmbr tersebut mula dikoyak koyakkan sehingga dibuang.

"Lelaki ini adalah bapa kandung suhana dan dia adalah lelaki yg telah hancurkan hidup bonda 16 taun lalu." Kata bonda dgn mengalirkan air matanya.

"Ya allah..Maafkan fara bonda." Kata fara dgn sedih.

Bonda mula menyeka air matanya itu lalu bibirnya mengukirkan senyuman nipis.

"Semua dah terjadi pd bonda dan suhana.Semua ini dh menjadi takdir allah." Kata bonda pula.

"Jd kalau bonda tak keberatan.Boleh bonda bgth,adakah ayh kandung suhana masih hidup?." Soal fara dgn berdebar debar.

Dub dab dub dab..

Bonda mula mengeluh dgn berat lalu sekali lg kepalanya diangguk anggukn dgn lemah.

"Baiklah mari bonda bercerita TP bonda hrp kamu tak bgth pd ibu angkat kamu."

'Apa..Apa kena mengena pulak ummi dgn bonda.Haihh..' gumam fara dlm hatinya.

Lalu bonda mula membuka mulutnya dan bercerita.

Ustazah Ain 2 (JULY 2020)Where stories live. Discover now