Ny skola, nya människor

547 14 1
                                    

-Emmas perspektiv-
Nu stod jag framför dom stora dörrarna,det var en riktigt varm dag och jag kände hur jag svettades, nu fanns det ingen återvändo.
Jag kände hur klumpen i magen växte när jag gick in genom dörrarna, att börja i en ny skola är verkligen jobbigt. När jag kom in så kände jag hur alla blickar riktades mot mig men jag orkade inte bry mig, jag ville bara ta mig till rektorns kontor så fort som möjligt.
Precis när jag skulle knacka på dörren till det som jag hoppades vara rektorns kontor så slets den upp och fyra killar kom skrattandes ut och man kunde höra hur någon ropade efter dom, dom gick förbi mig men jag kunde känna hur deras blickar brände i nacken. Dom såg ut att vara i ungefär samma ålder som mig.
Jag gick försiktigt in och mötte en man som såg allmänt ointresserad ut av o behöva träffa någon just nu och ännu mindre att behöva visa mig runt, han hälsade och gav mig sedan ett schema och en nyckel som jag förstod var till mitt skåp, han gick sedan ut ur rummet och jag följde efter.
Han visade mig vart matsalen och dom flesta klassrummen var och det sista rummet han visade mig var det klassrummet där jag skulle ha min första lektion.
Han sa "Lycka till" och sedan försvann han bakom några andra elever som var påväg till sina lektioner.
Jag öppnade sakta dörren och klev in, jag möttes av en massa blickar och jag kände hur jag blev lite lätt röd om kinderna.
"Du måste vara Emma!" Utbrast läraren samtidigt som hon gick fram till mig och drog med mig fram till hennes skrivbord.
"Så, det här är Emma och hon ska börja i våran klass,du kan väl presentera dig lite?" Sa hon medans hon log stort emot mig.
Jag tvekade lite men sedan berättade jag vad jag hette och att jag hade flyttat hit från Göteborg. Hela klassen satt som fast frusna och bara tittade på mig, förutom fyra killar längst bak, dom satt och pratade och verkade knappt ha märkt att jag kom.
"Du kan sitta på den lediga platsen bredvid Alicia" sa läraren samtidigt som hon pekade mot en tjej som måste varit Alicia. Jag gick snabbt dit och satte mig. Hon tittade på mig och log, hon såg riktigt snäll ut faktiskt.
När lektionen var slut så gick jag snabbt ut ur klassrummet och gick mot mitt skåp, jag la in min väska och jacka och tog sedan det jag behövde för nästa lektion, men precis när jag skulle vända mig om så krockade jag med någon och jag tappade alla mina böcker,
"SE DIG FÖR FÖRFAN!" , jag tittade upp och mötte ett irriterat ansikte som glodde ilsket på mig, "Ffförlåt stammade jag fram samtidigt som jag plockade upp mina böcker och snabbt gick därifrån"

-Felix perspektiv-
Tjejen var fan helt jävla otrolig, var hon blind eller sa jag för mig själv samtidigt som jag stod inne på badrummet och försökte få bort blodfläckar på min tröja, jag hade börjat blöda näsblod och nu var min favorit tröja helt förstörd!Hon ska fan få ångra det!
____________________________________________________________
Vad tyckte ni om det första kapitlet? Det är ganska svårt att veta hur man ska börja en novell men det känns rätt bra ändå,
Puss puss.😘

Mr. BadboyTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon