24 TAHUN YANG LALU
'Awak menghilang ke mana' ..
Itulah keluhan Eunbi hampir pada setiap malam selepas hampir beberapa bulan suaminya menghilangkan diri tanpa berita meninggalkannya serta cahaya mata mereka yang baru sahaja berumur setahun, Hwang Yena namanya.
''eunbi, tak tidur lagi ke.. dah malam ni..'' sapa Joohyun atau lebih dikenali sebagai Irene iaitu ibu Eunbi .
''mak tidur lah dulu....eunbi tak rasa nak tidur lagi...''
''Eunbi...dahlah tu..mak tahu kamu masih sedih .. untuk apa kamu terus bersedih Minhyun tu entah-entah dah happy sekarang...kamu jangan macam ni..anak mak bukan orang yang cepat mengalah and putus harapan macam ni...kamu ada Yena yang perlu kamu jaga...''
''mak tak faham..''
''sebab tu lah mak tak restu hubungan korang dulu..kamu yang taknak dengar kan...dahlah Eunbi penatlah nak cakap dengan Eunbi hari-hari macam ni...you better sleep cause tomorrow you have appointment with DR. SONG!''
''I DON'T WANT TO! I'M NOT CRAZY MUM! I DON'T NEED THE PSYCHIATRIST!''
SKIP
''Auntie..Seohyun..''
''Chaeyeon sayang, kamu kan dah kahwin dengan Minhyun..kamu kena panggil mama no more auntie..'' balas Seohyun, ibu kepada Minhyun sambil membelai rambut menantu barunya itu.
''sorry..mama..Chaeyeon rasa awkward pulak..lagipun...saya tahu Minhyun kahwin dengan saya bukan atas dasar cinta..''
''sayang, trust me..no matter what happen you are the one and only for my son.''
''ma..Minhyun nak cakap sikit dengan mama boleh? berdua...'' sampuk Minhyun sebaik sahaja selepas mendengar perbualan antara ibu dengan isterinya itu.
''chaeyeon buat air dulu ye bang..mama..'' balas Chaeyeon yang mengerti tatapan suaminya itu.
''what is it Minhyun?''
''ma...tolong ma jangan beri harapan palsu dekat Chaeyeon..mama tahu sendiri Minhyun kahwin dengan dia sebab mama..Minhyun sanggup tinggalkan anak Minhyun sendiri dan Eunbi-''
''CUKUP! MAMA TAKNAK DENGAR LAGI NAMA DORANG...ASAL MINHYUN TAHU, YANG MAMA TAK PERNAH SETUJU PEREMPUAN TU JADI MENANTU MAMA! APA KURANGNYA CHAEYEON, DIA BUKAN SIAPA-SIAPA...SEPUPU KAMU JUGAK!''
''THAT'S IT MA! KURANGNYA CHAEYEON SEBAB MINHYUN SAYANG DIA TAK LEBIH MACAM ADIK MINHYUN SENDIRI! MINHYUN HANYA CINTAKAN KWON EUNBI! KWON EUNBI DAN HWANG YENA ADALAH KEBAHAGIAAN MINHYUN.''
''ANK TAK GUNA!'' jerit Seohyun lalu menampar pipi Minhyun dan beredar dari ruang tamu.
Minhyun sememangnya tidak mempunyai sebarang niat untuk meninggalkan isteri dan anaknya, namun dia harus mengikuti keputusan ibunya yang dari dulu lagi berusah menjodohkannya dengan adik sepupunya sendiri, Jung Chaeyeon dan mereka menetap di California, Amerika Syarikat.
Ini bukanlah juga perkahwinan pertama Chaeyeon kerana dia baru sahaja kehilangan suami beberapa bulan yang lalu kerana suaminya, Kim Mingyu maut dalam nahas jalan raya. Mereka juga dikurniai seorang cahaya mata bernama Kim Yohan yang berusia setahun ketika kematian ayahnya. Chaeyeon sempat putus asa setelah kehilangan lelaki yang amat dicintainya itu namun terpaksa menerima Minhyun sebagai suaminya kerana dia tidak mempunyai sebarang pilihan.
Setelah setahun mendirikan rumah tangga, Minhyun dan Chaeyeon dikurniai cahaya mata yang diberi nama Hwang Yeji. Minhyun tetap menyayangi Yeji seikhlas hati dan cuba menerima Chaeyeon sebagai isterinya walaupun jauh di sudut hati dia masih tidak mampu melupakan Eunbi dan Yena. Dia juga menyayangi Yohan walaupun bukan darah dagingnya sendiri.
YOU ARE READING
TILL WE MEET AGAIN
FanfictionMengisahkan Yena, gadis berusia 24 tahun yang mula mengenal erti cinta sebenar setelah kehadiran Yohan, jejaka yang juga berusi 24 tahun. Kisah ini lebih merumitkan setelah kehadiran orang ketiga serta terbongkarnya kisah silam mengenainya.