''So ada apa nak jumpa malam-malam ni? macam urgent je..''
''Puan Hwang...saya dah dapat maklumat yang sangat penting berkaitan Hwang Yena..''
''apa dia..''
''saya baru sahaja dapt tahu yang Cik Hwang Yena merupakan anak kepada pemberita Kwon Eunbi, bekas menantu puan..''
''jadi, sangkaan aku tepat....dia anak kandung Minhyun....kau kena tolong aku lagi, Taeyong...banyak lagi plan aku untuk pastikan Yena takkan ketahui identitinya bahkan sehingga dia menutup mata buat selamanya...tu janji aku.... Aku takkan biarkan dia jadi ahli keluarga aku..seluruh keturunan Irene..diharamkan dari keluarga aku..''
SKIP
''Yena, tunggu dulu!''
''nak apa lagi Yohan...saya sibuk ni..banyak lagi proposer saya kena siapkan..''
''kenapa kita kena guna saya-awak ni..yena apa tak kena dengan aku...haritu dekat majlis pertunangan hangyul hyewon pun kau macam ni..''
''berapa kali saya nak cakap yang saya nak jauhkan diri dari awak...kita tak boleh berkawan lagi... saya minta maaf..awak takde salah apa pun..''
''hwang yena...nenek aku kan...dia kan yang arahkan kau jauhkan diri dari aku? hmm..'' soal Yohan yang membuatkan yena terdiam.
''aku dah agak....pasal dia kau takpayah peduli sangat...dia tu bukannya nenek kandung aku...and kalau ye pun..dia tetap tak boleh kawal hidup aku...takde salahnya dalam persahabatan kita Yena...aku betul-betul ikhlas dengan kau even melebihi sebagai kawan..''
''WHAT?''
''Ya, aku mengaku...aku sukakan kau Yena....''
''Yohan kau sedar tak apa kau cakap? Kau kata nak baiki hubungan kita and now what suddenly confess? dahlah Yohan jangan buat aku lebih kusut...aku sambung kerja aku dulu!'' tegas Yena lalu meninggalkan Yohan di pantri.
SKIP
''Sayang, kamu ni dah makin tertekan tau mak tengok....kamu kena jaga kesihatan Eunbi...kamu bukannya muda lagi..''
''mak...eunbi betul-betul marah...suka hati dia je nak anak Eunbi..sedangkan dia tak pernah ambil peduli hampir 24 tahun dah..''
''mak faham sayang...mak bukan nak sebelahkan Minhyun tapi kan...Yena pun dah besar..eunbi..dah boleh dirikan rumah tangga dah pun..jadi tak salahkan kalau kita bawa yena jumpa ayah kandungnya..''..
''mak...please mak..eunbi taknak cakap lagi pasal ni...sekarang ni apa yang Eunbi fikir..next week kita bertiga pergi holiday ya, mak?''
''wow...yena mesti suka ni...mak ikut je...takpelah eunbi ada baiknya juga kamu tinggalkan dulu smeua ni buat sementara.'' pujuk Irene sambil membelai rambut anaknya itu.
SKIP
''Yena, kerja kamu tak pernah mengecewakan..tahniah ya...tak salah ayah naikkan pangkat kamu''
''ayah Minhyun, saya hanya tunjukkan prestasi saya dan buktikan yang ayah tak salah memilih saya...terima kasih ayah sebab terima saya bekerja di sini.''
''haih, ayah betul-betul nak jumpa dengan anak sulung ayah...ayah rindu dia..''
''saya percaya tuan pasti akan bertemu dengan beliau tak lama lagi..''
''ayah juga harap yang ayah kamu akan kembali kepada kamu Yena..ayah kamu untung ada anak macam ni.
SKIP
''Nurse, ke mana nurse nak bawa ibu saya?''
''Cik Yang, ibu puan kan nak dibawa ke dewan bedah..dia perlu menjalani pembedahan dengan segera untuk membuang ketumbuhan di otaknya itu.'' jelas nurse itu.
YOU ARE READING
TILL WE MEET AGAIN
FanfictionMengisahkan Yena, gadis berusia 24 tahun yang mula mengenal erti cinta sebenar setelah kehadiran Yohan, jejaka yang juga berusi 24 tahun. Kisah ini lebih merumitkan setelah kehadiran orang ketiga serta terbongkarnya kisah silam mengenainya.