Disebabkan ada dua Yena so untuk heroin kita Hwang Yena saya just tulis Yena and untuk lagi seorang iaitu Yang Yena saya akan tulis macam ni, Y.Yena
''Serim, kalau awak ada sebarang kemusykilan jangan segan bertanyakan kepada saya ya''
''Terima kasih Yena, tengah hari ini kita lunch sama-sama lagi ya.'' balas Serim sambil tersenyum manis.
Hampir seminggu semenjak Serim bekerja di perusahaan Hwang Emperor tersebut dan hubungannya dengan Yena menjadi lebih akrab. Serim selesa berkawan dengan Yena kerana sikap lemah lembut dan peramahnya itu.
''Ok, tapi dengan En.Kim sekali ya..sebab tadi dia ada ajak saya juga...awak tak kisah kan?''
''takpe....saya ok je..''
SKIP
''Yena, Serim ada sekali ke?''
''haah..kenapa kau tak suka ke? Sorry lah tadi dia ada ajak aku juga..dia bukannya ada kawan sangat so takkan lah sanggup aku nak biarkan dia makan seorang diri..''
''ramai je staf kita Yena...dah hampir seminggu takkan masih tak sesuaikan diri lagi....alasan je tu semua''
Yohan sememangnya tidak senang melihat keakraban Yena dan Serim. Erti lain, CEMBURU... Ya, itu yang dirasakannya. Dia tidak sanggup melihat wanita yang disukainya itu dihampiri oleh lelaki yang baru sahaja dikenalinya itu. Dia tidak boleh terus membiarkannya begitu sahaja sebaliknya dia perlu bertindak agar nasi tidak menjadi bubur apabila dia kehilangan Yena kelak. Dia tidak akan sesekali membenarkannya.
''kau cemburu ke, Yohan?''
''tak lah..''
''Aku harap kau hormati keputusan aku sebelum ini..aku belum bersedia lagi untuk menjalinkan apa-apa perhubungan yang serius nak nak lagi..nenek kau pun tak suka dekat aku.''
''tak, Yena aku memang hormati keputusan kau, tapi aku tak boleh tipu diri aku yang aku mencintai kau...ini melibatkan hati dan perasaan..''
''terima kasih Yohan..biarlah, waktu yang menentukan adakah aku mampu untuk menerima kau kelak..''
SKIP
''Puan Hwang, ada apa Puan nak berjumpa dengan saya lagi'' kata Eunbi dengan nada serius.
''Aku taknak buang masa dan tenaga aku so let me explain it to you that actually I've a deal with you.''
''Deal apa lagi Puan Hwang Seohyun? Kalau berkaitan anak saya, saya harap Puan lupakan sahaja. ''
''ok...ni memang berkaitan anak kau tapi....hal ini lebih menarik lagi....let me introduce you to someone..Yena, sini..''
'yena..? siapa pulak perempuan ni? ' - Eunbi
''Çik Kwon Eunbi, nama saya Yang Yena..''
''and after this she's gonna be 'HWANG YENA' '' tambah Seohyun.
''What do you mean Puan Hwang? Kenapa pulak dia jadi Hwang Yena?''
''Hah, itulah perhitungan yang aku nak bincangkan dengan kau..well kau kan tak nak anak aku tahu tentang Yena...so..bukankah ini jalan penyelesaian yang terbaik? Kau hanya perlu berpura-pura menjadi ibu kepada Yang Yena ni..''
''Puan...puan maaf jika apa yang saya katakan ini akan buat puan terasa hati tapi puan dah gila ke? Puan fikir puan dapat perbodohkan Minhyun selama-lamanya..ya,saya akui saya tak mahu Minhyun jumpa dengan anak saya..tapi saya tak sekejam itu Puan..saya tak ada sebarang motif untuk tipu dia sampai macam tu sekali.''
YOU ARE READING
TILL WE MEET AGAIN
FanfictionMengisahkan Yena, gadis berusia 24 tahun yang mula mengenal erti cinta sebenar setelah kehadiran Yohan, jejaka yang juga berusi 24 tahun. Kisah ini lebih merumitkan setelah kehadiran orang ketiga serta terbongkarnya kisah silam mengenainya.