BURDEN

18 3 0
                                    

''Baik semua, kerja yang bagus untuk harini..rakaman berjalan dengan lancar. Terima kasih Cik Kwon, seperti yang dijangka karisma Cik Kwon tidak  ada bandingnya... Encik Hwang terima kasih kerana sudi terlibat sama dalam program ini.''

''terima kasih tuan produser'' sahut Eunbi dan Minhyun.

SKIP

''Eunbi, awak sihat ke?''

''Yeah...macam ni je lah saya...'' balas Eunbi acuh tak acuh

''Yena, anak kita mesti dah besar dah sekarang..dia sihat?''

''Tuan Hwang, saya harap tuan tak masuk campur berkaitan hal peribadi saya terutamanya berkaita anak saya..''

''apa yang awak cakap ni..tu anak saya jugak..''

''Semenjak hari pertama tuan pergi dari hidup kami..hari itu jugalah Yena bukan lagi darah daging anda...oklah....jangan bincang lagi hal ini..susah nanti kalau orang lain dapat tahu..tercemar reputasi tuan..'' sindir Eunbi.

''Kwon Eunbi, tunggu dulu!!'' teriak Minhyun yang cuba menahan Eunbi namun wanita itu telah jauh meninggalkannya. 

' saya akan cuba Eunbi...untuk baiki hubungan kita kerana saya hanya cintakan awak...dan saya juga akan cuba mencari anak kita...biarlah awak halang saya sekalipun...saya akan tebus dosa-dosa saya...'- bisik hati Minhyun.

SKIP

''YENA DAH BALIK!!''

''Yena...'' balas Eunbi lalu memeluk erat tubuh anaknya itu. Semenjak perbualannya dengan Minhyun sebentar tadi, dia merasakan takut sekiranya kehilangan satu-satunya permata hatinya itu.

''mak..mak ok ke ni...mak nangis ke?'' soal Yena

''takdelah.. mak mengantuk sangat je ni..''

''mak, yena tahu mak ada masalah je semenjak mak buat program tu...kenapa ni mak?''

''Takdelah...yena pergilah mandi dulu, mak masak tau harini..nenek tak sihat sangat harini...''

''WAH MAK MASAK? DAH LAMA NI TAK MAKAN MASAKAN MAK...OKLAH YENA NAIK DULU..''

''Yena...'' panggil Eunbi.

''ya..''

''kamu takkan tinggalkan mak kan walau apa sekalipun terjadi?'' 

''mestilah tak..''

''walaupun kalau satu hari nanti ayah muncul kembali dan ambil kamu dari mak?'' soal Eunbi lagi yang membuatkan Yena jelas kehairanan memandangkan selama ini ibunya tidak pernah sama sekali akan mengungkit sesuatu berkaitan ayahnya.

''mak..kenapa ni mak....mak tahukan Yena takkan tinggalkan mak yang dah besarkan Yena ..''

''sorry Yena..naiklah....mak just terfikir je..'' balas Eunbi lalu memberikan senyuman kepada anaknya itu.

SKIP

''HWANG YEJI...'' sahut Minhyun degan nada datarnya itu. Yeji amat memahami bahawa nada itu hanya digunakan sekiranya Minhyun naik angin.

''pa..''

''Apa ni? kenapa tak habis-habis buat masalah ni! Pihak kolej call papa lagi dan mengadu pasal masalah displin kamu..apa nak jadi dengan kamu ni? THIS IS YOUR LAST YEAR OR JUST QUIT!''

''PA! YEJI CUMA NAK HAVE FUN SIKIT JE..'' balas Yeji.

''papa tak suruh kamu bersuara..kamu ni makin melampau! Tak dapat dikawal dah! I DON'T CARE YOU MUST CONTINUE YOUR STUDY HERE RIGHT NOW...NO MORE USA!''

''HELL NO! PAPA NI KENAPA EH, TAK PERNAH NAK FAHAM YEJI...PA, KALAU PAPA BENCI YEJI KENAPA DARI DULU NAK KAHWIN DENGAN MAMA AND WHY NOT JUST CAMPAK YEJI KAT MANA-MANA!-''

TILL WE MEET AGAINWhere stories live. Discover now