''Nana..'' panggil Irene. Hanya Irene sahaja yang memanggil cucunya itu dengan nama timangannya iaitu Nana. Tidak hairanlah kerana Yena sememangnya lebih rapat kepada neneknya itu berbanding ibunya sendiri.
''nek Irene..''
''so far dalam beberapa minggu kamu mula bekerja ni macam mana ok tak?''
''ok je nenek cuma waktu mula-mula dulu lah agak beban sikit kenapa nek?''
''baguslah macam tu. Nenek harap kamu tak terlalu tertekan dengan kerja and kalau boleh janganlah asyik nak gaduh dengan mak tu..''
''ya, nenek....lagipun semenjak nana kerja nana mula memahami macam mana sibuknya mak...nak nak lagi nak besarkan nana lagi...''
''baguslah..kalau kamu dah mula faham..nenek pun tak suka tengok korang gaduh..ok lah nana jangan tidur lambat sangat eh..nenek nak tidur dulu. Maklumlah dah tua-tua ni cepat penat..''
''ok nek good night love uuu'' luah Yena lalu mencium pipi nenek kesayangannya itu.
''love you more..''
SKIP
''Bagus yena hasil kerja awak...teratur tepat dan kemas.. Saya berbangga ada pekerja macam awak.. '' puji Minhyun.
''terima kasih tuan..saya hanya cuba lakukan yang terbaik.''balas Yena sambil tersenyum dan menunduk sopan kepada bosnya itu.
Anehnya senyuman itu mengingatkan Minhyun kepada cinta pertama dan terakhirnya yang tak lain tak bukan Kwon Eunbi.
''Hwang Yena, saya fikir saya silap menilai awak..jadi maafkan saya pasal hal itu. Saya rasa saya banyak terhutang budi kepada awak walaupun awak baru sahaja berkhidmat disini...terima kasih sebab berjaya halang syarikat ni daripada bekerjasama dengan syarikat yang hampir saja boleh merugikan kita. Nasib awak periksa dengan teliti akaun perniagaan mereka.''
''itu menjadi tanggungjawab saya tuan...''
''saya tahu ini mungkin agak cepat tapi saya sukacita memaklumkan awak yang awak dinaikkan pangkat sebagai ketua akauntan syarikat..walaupun awak masih belum berpengalaman namun saya percaya potensi awak untuk berkembang itu luas berdasarkan kemahiran awak..'' ujar Minhyun yang merasakan Yena lah yang layak menggantikan kekosongan ketua akauntan syarikat sebelum ini yang baru sahaja berpindah ke cawangan lain itu.
''Tuan, tapi..''
''Yena, terima jelah..ini peluang keemasan tau..''
''terima kasih tuan..saya tidak akan sesekali mengecewakan tuan..''
''malam ni kita dinner sama-sama dengan Yohan sekali..''
''ba..baik tuan..'' balas Yena
SKIP
''YENA!BETUL KE KAU DAPAT KENAIKAN PANGKAT?''
''Eh, Hyewon..haah...aku pun tak sangka''
''gila lah...aku dah agak dah..yelah kau dari dulu lagi gempak..''sambung Hyewon. Hyewon merupakan rakan sekerja Yena dan juga rakan Yena dari zaman sekolah tinggi lagi.
''tahniah yena..''
''thanks Yohan..''
''oh ye, papa ada inform aku malam ni papa ajak kita makan sama-sama wow memang once in a blue moon ni...papa aku mana nak rapat-rapat dengan staf..''
''gilalah..father-in-law bagi green light ke tu'' sakat Hyewon
''kau ni! Aku dengan Yohan kawan jelah!'' balas Yena. Namun tidak dapat dinafikan lagi bahawa semenjak mereka bekerja bersama mereka semakin hari semakin rapat sehinggakan hampir seluruh office merasakan mereka menjalin hubungan yang istimewa.
YOU ARE READING
TILL WE MEET AGAIN
FanfictionMengisahkan Yena, gadis berusia 24 tahun yang mula mengenal erti cinta sebenar setelah kehadiran Yohan, jejaka yang juga berusi 24 tahun. Kisah ini lebih merumitkan setelah kehadiran orang ketiga serta terbongkarnya kisah silam mengenainya.