Hoofdstuk 2 : De Nieuwe Bewoner

28 0 0
                                    


''Fuck'' fluistert Vince zachtjes in zichzelf. Vince wist wel dat er een nieuwe bewoner bij hem op de kamer kwam maar zo'n schoonheid had hij nog nooit gezien! Wacht wat? Nee dat kan niet Vince houd van meisjes.. Of toch.. Nee, Vince houd echt van meisjes.

Vince bekijkt zichzelf in de spiegel terwijl hij zich aan kleed. Even zijn haar goed doen en hij keert terug naar zijn kamer. ''Sorry nog voor net'' zegt Vince een beetje blozend. ''Oh maakt niet uit..'' Zegt Jake zachtjes. ''Dus vertel eens waar kom je vandaan en waarom ben je hier?'' vroeg Vince. ''Uhm ik ben Jake Martens.. Ik ben 17 jaar oud en ik kom uit Enschede... Ik ben hier omdat mijn moeder op zakenreis is naar Egypte'' zegt Jake en hij laat zijn ogen naar zijn handen staren. ''Ahh oké, dus je moest best wel een eindje rijden! Nou ik ben Vince Cornelissen, ik ben 19 jaar oud en ik kom uit Brussel. Ik ben hier omdat mijn vader en mijn moeder ontzettend druk met hun werk zijn en ze graag wilden dat mijn broertje en ik hier niet onder zouden lijden. Dus tadaa hier ben ik'' zegt Vince en Jake schiet in de lach door de manier hoe Vince het allemaal vertelde. Vince grijnst en vraagt dan ''Kom je mee beneden eten?''. ''Uhm, nee ik kom er zo aan! Ik wil nog eventjes wat uitpakken'' zegt Jake, Vince knikt en verlaat de kamer.

''Pff.. Hij is wel knap'' zegt Jake zacht. Jake verstopt zijn dagboek die hij uit de tas had gepakt samen met de brief van zijn moeder onder zijn kussen. Jake kijkt nog even in de spiegel en loopt daarna naar beneden naar de eetkamer waar hij allemaal mensen aan tafel ziet zitten. ''Ahh Jake, daar ben je!'' Roept Joyce en Joyce komt naast hem staan. ''Lieve kinderen, dit is Jake Martens en hij komt hier wonen! Jake neem lekker een plek aan tafel'' lacht Joyce, en Jake gaat aan tafel zitten naast een meisje met bruin haar. ''Hoi ik ben Kristel!'' zegt het meisje glimlachend. ''Jake'' is het enigste wat Jake terug zegt. ''Aangenaam kennis te maken Jake! Ik zal je even voorstellen aan de rest'' lacht ze en Jake knikt. ''Tegen over jou zit Anna daarnaast zit Liam, naast Liam zit Vince maar die kende je denk ik al. En daarnaast zit Sophia. '' Vertelt Kristel. Jake knikt en glimlacht zwak naar iedereen. ''Dus Jake, waarom ben jij hier naar deze hel gestuurd?" vraagt Liam. Vince kijkt Liam streng aan en geeft hem een trap onder te tafel. Liam slikt zijn pijn door en kijkt dan Jake weer aan. ''Uhm, ik ben hier omdat mijn moeder op zakenreis is naar Egypte..'' zegt Jake zacht. ''Oh dat is toevallig! Mijn vader is ook op zakenreis naar Egypte, hij is daar ondertussen al 3 jaar!'' Lacht Kristel. Jake kijkt haar aan en besluit er verder niks op te zeggen. ''Uhmm Joyce? Wat eten we vandaag?'' vraagt het meisje met het blonde haar. Sophia was het volgens mij. ''Och lieve Sophia, we eten vandaag lasagne'' Lacht Joyce. 

Het Huis Anubis : De Herrijs van SibunaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu