De volgende ochtend werd Jake om 05:00 wakker, hij kon gewoon niet meer slapen door de droom die hij vannacht had gehad. Of was het geen droom? Wie was toch die Sarah en hoezo kende zij, zijn moeder? Daar moest hij zien achter te komen maar hoe, zijn moeder kan hij niet bellen want die zit in Egypte.. Wat hebben Sarah en zijn moeder met elkaar te maken. En wat is er toch met Viktor.. ''Goedemorgen Sunshine!'' roept Vince opeens heel vrolijk. Jake kijkt naast zich en ziet dat Vince hem aankijkt. ''Oh, hallo..'' Is het enigste wat Jake zegt. ''Lekker geslapen?'' Vraagt Vince dan. Jake knikt voorzichtig. ''Weet jij dat je slaapt in je slaap? Je had het over ene Sarah'' lacht Vince. Jake schrikt een beetje van de vraag die Vince stelt. Was het dan toch een droom? ''Oh, uhm heb ik wel vaker!'' Zegt Jake snel. ''Ahh oké, nou ik ga douchen voordat Sophia de badkamer weer in beslag neemt!'' Zegt Vince en hij loopt de kamer uit.
Vince loopt naar de badkamer en hij ziet dat die al op slot zit. ''Verdomme wie zit er in die badkamer! Sophia als jij dat bent, ga er onmiddellijk uit! We moeten allemaal nog..'' Roept hij. ''Jaaa sorry Vince!'' roept een kinderachtige meisjes stem, en de deur van de kamer gaat open. Daar in ziet Vince, Liam verschijnen. ''Ugh, jij weer'' zucht Vince. ''Sorry broer, ik was aan het sporten en ik moet daarna douchen dat weet je toch?'' Zegt Liam. ''Wie the fuck gaat er zo vroeg sporten'' vraagt Vince. ''Ja ik, ik moet in conditie blijven voor de grote wedstrijd op school volgende week.'' Zegt Liam. ''Ja, ja het zal allemaal wel. Kom als de sodemieter uit die badkamer nu want ik wil douchen.'' Zegt Vince. ''Damn broer, what the fuck is er toch mis met jou. Sinds die nieuwe Jake er is doe je zo raar man. Je bent alleen maar chagrijnig tegen mij. Ben je verliefd ofzo'' zegt Liam. ''Kerel hou gewoon je bek.'' Zegt Vince kwaad en hij pakt Liam bij zijn badjas en smijt hem de badkamer uit. Zo snel als Vince kan doet hij de badkamer op slot en gaat hij douchen.. ''Fucking loser'' hoort hij Liam nog zeggen.
08:00
''Goedemorgen Jake!'' roept Kristel vrolijk als ze ziet dat Jake de eetkamer binnenkomt. ''Goedemorgen'' zegt Jake terug. Jake denkt even na of hij misschien Kristel in vertrouwen kan nemen en seint haar om even apart te komen. Kristel knikt en loopt met hem mee. ''Wat is er?'' vraagt ze. ''Oké dit gaat heel raar klinken maar ik had een droom vannacht.'' Zegt hij. ''Dat is niet heel raar Jake, iedereen droomt'' zegt Kristel. ''Nee, dat snap ik. Maar dit was een hele rare droom, hij leek wel echt. Er stond een vrouw in mijn kamer ene Sarah! Weet jij toevallig iets over ene Sarah?'' vraagt Jake. Kristel denkt even na en dat schiet haar iets te binnen. ''Volgens mij heeft er hier ooit een meisje gewoond.. Uhmm ene Sarah Winsbrugge-Hennegouwen. Haar ouders hebben dit huis opgericht.'' Zegt zij. ''Wacht volgens mij hangt ze hier ergens op de foto's in de hal!'' zegt Kristel, en Jake loopt achter haar aan. En ja hoor er hangt inderdaad een foto van een meisje in de hal met een bordje eronder met de naam van Sarah. ''Maar waarom komt ze in mijn droom voor'' Vraagt Jake zacht aan zichzelf. ''Geen idee, heeft de vrouw meer gezegd in je droom?'' vraagt Kristel. ''Uhm, ja iets met dat ik op mijn moeder lijk en dat ik moet oppassen voor Viktor'' zegt hij. ''Hm, dat is heel raar inderdaad! Wat heeft Viktor er mee te maken, ik weet dat Viktor soms een beetje eng is maar ik denk niet dat hij iets slechts in zich heeft'' Zegt Kristel.
''Er klopt gewoon iets niet.. In de brief die ik van mijn moeder kreeg stond dat ik moest uitkijken voor ene Vikt.. Ze heeft de naam niet afgemaakt in de brief denk ik'' zegt Jake. ''Vikt, Vikt... Misschien bedoelde zij Viktor?'' zegt Kristel nadenkend. ''Maar wat hebben Viktor en mijn moeder met elkaar te maken?'' vraagt hij. ''Ik heb geen idee! Vraag het hem anders.'' Zegt Kristel.
Jake knikt. ''Bedankt Kristel'' zegt hij en hij loopt naar boven, zachtjes klopt hij op de deur van het kantoor van Viktor. ''Wie is daar?'' vraagt Viktor. ''Uhm sorry meneer, ik weet dat ik hier niet mag komen maar ik had een vraag'' zegt Jake. ''Nou vooruit, wat is je vraag?'' zegt hij. ''Uhm, kent u misschien mijn moeder?'' vraagt Jake. ''Nee ik ken Nienke niet. Uhhh ik bedoel je moeder!'' zegt hij. Verbeterde hij zichzelf nou? ''Oh, oké'' Zegt Jake. Hij bedankt Viktor en loopt weer naar beneden. Hoezo weet Viktor de naam van zijn moeder? Er kloppen een aantal dingen hier niet. Wat verbergt dit huis, of Viktor of sterker nog.. Wat verbergt mijn moeder?
JE LEEST
Het Huis Anubis : De Herrijs van Sibuna
Mystery / Thriller20 jaar nadat Nienke, Fabian, Amber, Appie en Jeroen het raadsel van Anubis hebben opgelost wonen er 5 nieuwe kinderen in Het Huis Anubis. Wat ze allemaal gemeen hebben is dat ze allemaal de kinderen zijn van de originele bewoners. Enkel is dit iets...