Die zelfde avond nadat ze lasagne hadden gegeten zitten de tieners nog aan tafel even met elkaar bij te praten. ''Zeg Jake, je doet mij wel aan iemand denken.. Uhmm van een foto of zoiets.'' Zegt Sophia. Jake kijkt Sophia raar aan. ''Hoe bedoel je?'' Vraagt hij. ''Jaa ik weet het niet, ik was laatst met Joyce even de kasten aan het opruimen en ik zag daar een foto album staan. Daar in stond een meisje die verdacht veel op jou leek!'' Verteld ze. ''Maar sinds ik dat boek in handen heb gehad is hij opeens verdwenen!'' zegt ze verbaasd. ''Oh.. Dan zal het vast niet zo bijzonder zijn'' Zegt Jake. Sophia haalt haar schouders op. ''Zeg Vince, heb jij papa nog gesproken?'' vraagt Liam aan zijn broer. ''Nee, de laatste keer dat ik hem sprak zei hij dat hij druk was en dat hij ons wel terug zou bellen'' Verteld Vince. ''Oh oké..'' Zegt Liam lichtelijk teleurgesteld.
''Goed, boys and girls! Het is tijd voor een kennismakingsspel aangezien wij Jake niet goed kennen en Jake ons ook niet'' zegt Anna. Heel de tafel zucht behalve Jake, die vraagt zich af waarom iedereen zucht. ''Anna we hebben geen zin om meer een hele horror quiz te houden of te bespreken wat onze grootste pranks waren..'' Zegt Sophia. Anna kijkt teleurgesteld. ''Nou dan niet..'' Mompelt ze. Dan gaat opeens de telefoon. ''Sophia!! Kom jij even? Jouw moeder is aan de lijn'' Roept Joyce vanuit de hal. Sophia rent als het ware naar de hal toe en neemt de telefoon aan. ''Hey Mammie! Hoe gaat het'' is het eerste wat Sophia vraagt. ''Dag Sophia, het gaat heel goed met mammie! Mammie en Pappie waren gisteren in Parijs, en we hebben een aantal leuke dingen voor je gehaald die laten we jouw opsturen. Papa en mama gaan zo met het vliegtuig naar Miami voor een grote wedstrijd van je vader.'' Zegt haar moeder. ''Ahh oké.. Dus ik kan papa niet spreken?'' vraagt ze. ''Nee sorry meid, papa is onze koffers aan het inchecken. Maar liefje er is iets wat ik je moet vertel.....'' en de telefoon leek wel opgehangen. Sophia bestudeerde de telefoon. ''hmm dat is raar.. Wat wilde ze mij vertellen?'' Vroeg Sophia zichzelf af. Sophia besloot het maar te laten en hing de hoorn terug aan de haak.
Jake zat enkele minuten later in zijn kamer. Hij vroeg zich af wat zijn moeder bedoelde met laat je niet gek maken door Vikt.. Wie is toch die Vikt en waarom vertelde ze er niet verder over. ''Hey Jake! Hoe vond jij je eerste dag in het huis?'' Vraagt Vince die net binnen kwam gelopen. ''Oh wel fijn hoor.. Dankjewel nog'' zegt Jake en Vince begint te glimlachen. ''Nou geen dank, als er iets is je weet mij te vinden! Slaaplekker sunshine'' zegt Vince en hij duikt zijn eigen bed in. Sunshine? Waarom noemt Vince hem Sunshine? Jake besloot het maar te laten en hij deed zijn nachtlampje uit.
De volgende ochtend zat de groep al vroeg aan tafel. Het was tijd om naar school te gaan, Jake zat rustig zijn broodje te eten en de rest was gezellig met elkaar aan het praten. ''Jake, heb jij zin in school?'' Vroeg Kristel aan Jake. Jake keek haar aan en haalde zijn schouders op. ''Oh ik wel hoor, vooral in Geschiedenis! Ik ben daar zo gefascineerd door.'' Vertelde ze. Dat deed Jake denken aan iemand waar zijn moeder het wel eens over had, met wie ze vroeger op school had gezeten. Hoe heette hij ookal weer? Fibian? Nee dat was het niet. ''Dames en heren, het is tijd om te gaan!'' Zei Joyce vrolijk en de groep verlieten het huis, en gingen opweg naar school.
JE LEEST
Het Huis Anubis : De Herrijs van Sibuna
Mystery / Thriller20 jaar nadat Nienke, Fabian, Amber, Appie en Jeroen het raadsel van Anubis hebben opgelost wonen er 5 nieuwe kinderen in Het Huis Anubis. Wat ze allemaal gemeen hebben is dat ze allemaal de kinderen zijn van de originele bewoners. Enkel is dit iets...