Hoofdstuk 4 : De Zolder

23 0 0
                                    


Na een lange schooldag en het eten zaten die kinderen rustig te chillen in de woonkamer. ''Fuck man ik heb zo'n hekel aan de conrector van Engelen..'' Zucht Anna. ''Nou daar ben ik het mee eens. Altijd zo vrolijk, like meid doe even normaal tis fucking vroeg voor dit soort dingen om 09:00 in de ochtend.'' Vulde Liam haar aan. Anna begon te lachen en ging verder met haar spel. ''Anyways, meideeeen kijk is wat zojuist in binnen gekomen vanuit Parijs?'' vroeg Sophia enthousiast. ''Vast een nieuwe BH'' Grapte Liam. ''Nee Liam.. En dan nog, dan was het vast een hele mooie geweest want mijn Mammie heeft echt veel smaak! Integenstelling tot de zwervers kleren die jij hebt aangetrokken vanochtend.'' Sprak Sophia, Liam hard toe. ''Ik weet zeker dat een mooi lingerie setje jou mooi zou staan'' Zei Liam grijnzend. ''Ah gadver Liam!'' schreeuwde Sophia. ''Maar goed Sophia, laat zien wat je gekregen hebt! Dan zijn we er snel van af'' zei Anna. Kristel keek Anna een beetje boos aan en Anna haalde haar schouders op. ''Ugh stomwijf'' Mompelde Sophia en ze liet alles zien wat ze had gekregen. ''Zeg guys, heeft iemand Jake gezien?'' vroeg Vince aan de groep. Niemand wist waar Jake was.

Jake daar in tegen dwaalde in de gangen van het huis rond. Hij kwam bij een deur terecht aan het einde van de gang. Op de deur stond 'Verboden Toegang' Hmm, dat is gek dacht Jake. Waarom zou je daar niet naar binnen mogen? ''Ahh daar ben je Jake!'' Jake schrok van de stem en draaide zich snel om. ''Oh Sorry Vince, ik was een beetje aan het rondlopen'' zegt Jake als hij Vince ziet staan. ''Maakt niet uit man, ik snap dat je graag wilt weten wat alles precies is. De deur waar jij nu voor staat is de deur die leid naar de zolder. Zover ik weet is er nog nooit iemand geweest die het aan heeft gedurfd om de zolder te betreden.'' Zegt Vince. Jake kijkt hem mysterieus aan. Wat zal er achter die deur zitten of sterker nog wat staat er op zolder waardoor niemand naar boven mag?

''Oeeeeh Vince, sta je weer een thee kransje te houden met Mister Hotstuff'' Plaagt Liam hem die er net is bij komen staan. '' Hou je bek eikel. Ga naar je kamer ga je aftrekken of iets.'' Snauwde Vince hem toe. Jake schrok een beetje van de uitbarsting die Vince naar Liam uitte. ''Damn, doe eens rustig man het was een fucking grapje..'' Zegt Liam, en hij verdwijnt zijn kamer in. ''Sorry, uhm ik ga maar weer!'' Zegt Vince tegen Jake, en voor Jake het wist is Vince al vertrokken. Wauw oké, dat was raar. Jake besloot het maar te laten en wilde eigenlijk de deur van de zolder open doen. Tot dat Viktor naast hem stond. ''Kun jij lezen?'' vroeg Viktor. Jake schoot in de stress en draaide zich naar Viktor toe.. ''Uhm ja. Sorry ik had het bordje niet gezien! Ik dacht dat dit de WC was..'' Probeerde Jake om zich eruit te praten. ''Nou vooruit dan, deze kamer is ten strengste verboden. En wat doe jij nog op de hal? Je hebt 3 minuten om naar je kamer te geraken want dan wil ik een speld kunnen horen vallen!'' Zegt Viktor. Jake knikte en holde naar zijn kamer. Uitgeput plofte hij neer in bed. ''Slaaplekker, Sunshine'' zei Vince die al in zijn bed lag. ''Slaaplekker'' zegt Jake zacht. Wat is er toch met die zolder en wat is er met de naam Vikt, en waarom vertelde Sophia dat hij op een ander meisje leek uit een boek. Jake besloot het maar te laten voor morgen en sloot zijn ogen.

Net als Jake dacht dat hij sliep verscheen er een soort schim in de kamer. ''Jake..... Jake... Word wakker'' Hoorde hij de schim vertellen. Jake deed zijn ogen open. ''What the...'' Is het eerste wat hij zei. ''Jake.. Ik ben Sarah. Dit huis is ooit van mijn ouders geweest! Je lijkt precies op haar'' glimlacht de schim naar hem. ''Op wie? Wie is haar?'' vraagt hij snel. ''Op je moeder Jake..'' Zegt Sarah. ''hoe kent u mijn moeder?'' Vraagt Jake. ''Dat is een lang verhaal Jake! Ga naar de zolder voor meer informatie hier over, maar voor nu pas op voor Viktor!'' vertelde ze. ''Hoezo?'' wilde Jake vragen maar voor dat hij het wist was de schim verdwenen....

Het Huis Anubis : De Herrijs van SibunaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu