#6. Mr. Super Clear

391 19 4
                                    

Witam. Dziś przybliżę wam temat najpopularniejszego werniksu jeśli chodzi o Doll Repaint.

Mr. Super Clear. Przez wielu artystów uważany za najlepszy werniks do repaintów. Powody? Specyfik ma naprawdę wiele zalet. Kolory nie blakną, pomimo upływu czasu zachowuje je nasycone i jasne, a sam spray nie żółknie z czasem, co sprawia, że możemy cieszyć się dobrze zachowanym makijażem przez długi okres.
Jeśli chodzi o używanie to Mr. Super Clear jest wrażliwy na temperaturę i wilgotność, te czynniki warunkują jego efektywność. Najlepsze warunki do pracy z werniksem to temperatura około 25°C i wilgotność powietrza 50-60%. Nie należy używać go również w wietrzne i zimne dni. Jeśli masz problemy z bąbelkami czy zaciekami przy pracy z tym specyfikiem, to może używasz go w niezbyt przyjaznych dla niego warunkach. Warto też zachować pewną odległość przy spryskiwaniu, mniej więcej 20-30 cm. Nie należy używać werniksu przy temperaturze większej niż 30°C!

Mr. Super Clear możemy znaleźć w wersji matowej (Flat) i bardziej błyszczącej/satynowej (Gloss). Tutaj musicie wybrać zgodnie z waszą estetyką.

Najważniejsza część. MSC jest bardzo toksyczny. Nie używajcie go w zamkniętych pomieszczeniach, pokojach, nawet przy otwartych oknach! Najbezpieczniej jest bawić się z nim na dworze, koniecznie z założoną maską i w rękawiczkach. Po wyschnięciu werniks traci swoje toksyczne właściwości i nie trzeba się tego obawiać. Należy uważać również na kontakt sprayu z oczami, w takowym przypadku należy skontaktować się z lekarzem. Przechowywanie puszki jest równie ważne, najlepiej trzymać ją w temperaturze pokojowej, z dala od dzieci, zwierząt czy osób niedoświadczonych/nieświadomych działania i skutków ubocznych werniksu.

MSC dobrze współpracuje z przyborami na bazie wody, kredki akwarelowe, akryle, gwasze lub suche pastele. Unikajcie jednak łączenia go z farbami czy pastelami olejnymi, sprawi on, iż przybory będą klejące, lub się rozwarstwią i rozmażą, stracą swój kolor, a wasza ciężka praca będzie zrujnowana.

Gdzie można kupić? Dostaniecie go na Allegro, Ceneo, na stronie mojehobby.pl czy agtom.eu.

Producent: Mr.Hobby
Cena: około 60zł
Alternatywy/Zamienniki: Testors, Citadel Purity Seal, Liquitex Matte Varnish

Jeśli macie dodatkowe informacje czy pytania to śmiało, postaram się rozwiać wasze wątpliwości i również ciągle chcę poszerzać swoją wiedzę odnośnie MSC.
I jeszcze jedno pytanie: czy chcielibyście bym omówiła jeszcze jakiś inny werniks, który was interesuje? Może jakiś zamiennik czy test lakieru do paznokci jako bazy? (Tego to się boję akurat.)

Do następnego

~Neo

To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Aug 07, 2020 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

Doll Repaint, czyli przerabianie lalek od A do ZOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz