"Niye teşekkür ediyorsun ki?Biz bir şey yapmadık."Jotaro bu kelimeler üzerine fazla düşünmeyip,Okuyasu'nun kibarlığına yormuştu...
°°°
Okuyasu olayla alakalı sorulan birkaç sorunun ardından tanık raporunu doldurdu ve olay anında orada bulunan kişilerin listesini verdi.Okuyasu SWF'dan gelen detektiflerle işi bittikten sonra Jotaro'nun beklediği yere doğru yöneldi.
Okuyasu'nun işi yaklaşık bir saat sürmüştü ve haliyle Jotaro da sıkılmıştı.Daha o bile olayın ayrıntılarını tam bilmiyorken vakıfdan gelenlerin niye bu kadar özen gösterdiğini anlayamamıştı.Muhtemelen bu işte bir bit yeniği vardı..
Okuyasu Jotaro'nun yanına geldiğinde yüzündeki sıkkın ifadeyi gördü.Sonra her zamanki gülüşünü yaparak:
"Jotaro-san! üzgünüm çok bekletmedim sanırım değil mi?
Jotaro boş gözlerle Okuyasu'ya baktı.Ardından şapkasını yüzüne doğru çekerek:
"Yare yare daze.İşin bittiyse artık gidelim.."
Okuyasu onaylar anlamda başını salladı.
Beraber merdivenlere doğru yöneldiler.Merdivenlerden inerken duvarlardaki panolar Jotaro'nun dikkatini çekti.Panolarda ayın onur öğrencilerinin ve en kötü davranışları sergileyen öğrencilerin fotoğraflarıyla doludu.Jotaro bu uygulamanın hala olmasına şaşırdı .Ardından lisedeki kendi hali aklına geldi .
Kendi lise yıllarında kavgalara karışması ,öğretmenlere karşı küfür kullanımı ve çatıda sigara içmesi nedeniyle dört kez art arda ayın en kötü öğrencisi seçilmişti.
Annesi bunu öğrenince okulla konuşmuş ve bunun kötü öğrencilerin düzelme isteğini ve onurlarını kırdıklarını söylemişti.Müdür bunun üzerine ayın en kötü öğrencisi seçilmenin bazı öğrenciler arasında yarış olduğunu,en kötü öğrenci seçilen çocukların kabadayılar arasında ihtişam kazandığını söylemişti.Bunun üzerine annesi daha da çok köpürmüş oğlunun bir kabadayı olmadığını söylemiş, bu uygulama kaldırılmazsa bakanlığa şikayet etmekle tehdit etmişti.
Uygulama kaldırılmamıştı ama o günden sonra Jotaro bir daha ayın kötü öğrencisi seçilmemişti..
Nostaljik...
Jotaro, yılın başından beri seçilen kötü öğrencilerin listesi bitince gözünü onur öğrencilerinde gezdirdi..Ardından gözüne nerede görse tanıyacağı bir saç modeli çarptı:
"Josuke?"
Okuyasu, Josuke'nin duvarda asılı resmine bakan Jotaro'nun şaşkın yüz ifadesini görünce kocaman sırıttı.Jotaro'nun Josuke'yi örnek öğrenci olarak hiç aklından geçirmediğine emindi. Eh tabi.. Yaptığı o kadar hırsızlık ve kandırmacalardan sonra kim olsa onu öyle düşünmezdi...
Josuke kötü bir öğrenci değildi fakat iyi olduğu da söylenemezdi.Daha çok normal biriydi...
Okuyasu yavaşça Jotaro'nun yanına geldi.Ardından onun suratına doğru eğilerek,
"Jotaro-san, Josuke'nin niye onur öğrencisi seçildiğini biliyor musun?"
"Hayır."
"O zaman anlatayım çünkü yanında ben de vardım."
Jotaro, Okuyasu'nun suratındaki gülümsenein daha da büyüdüğünü farketti.Bunun sonunun iyiye gitmeyeceği belliydi..