4• 𝑪𝒓𝒖𝒔𝒉

156 23 5
                                    

Yeoreum memasang earphone ke telinga. Berharap supaya rasa takutnya itu dapat dikurangkan.

Dia meneruskan perjalanan kakinya ke dewan kuliah itu. Entah mengapa suasana hari itu lenggang. Tiada seorang pun disitu.

Tiba-tiba,

Tangan Yeoreum ditarik seseorang dari belakang. Earphone sudah keluar dari pegangan telinga. Yeoreum ketakutan.

"Yaaaa micheoso lepas-lepas!!!!! Tolong!!!" Jerit Yeoreum dengan kuat.

Badan lelaki itu dapat dirasakannya. Tinggi dan kurus. Berkat dari kelas taekwondo yang dia pelajari semasa di tahun 5,

Yeo menyiku badan lelaki itu. Argh! Tangannya berjaya dilepaskan. Dia menunduk, kaki dipusingkan 360°.

Wah! Kaki lelaki itu berjaya direbahkan. Lelaki itu sudah terduduk di atas jalan.

Sambil membetulkan rambut yang sudah terflip ke sini dan sana, tangan digenggam erat. Yeo bangun dan berpaling ke belakang.

Tangannya yang sudah digenggam erat dihayunkan yeo tepat ke wajah lelaki itu.

*Ni lebih taekwondo dh ni😂*

Smash

Tiba-tiba yeoreum terdengar satu suara, suara yang agak familiar baginya. Meminta tolong.

"Stop yeo stop! Its me" Lelaki itu mengangkat wajahnya yang sudah lebam ditumbuk yeoreum.

Yeo memerhati seketika. Mata dikecilkan.

"OMOO!! ottoke!!! Seokjin Oppa!! Mianhae!! " Yeoreum menjerit. Tangan sudah berada di mulut, tanda terkejut besar.

ꨄ︎

Kim Seokjin

Lelaki tinggi lampai, putih melepak, orangnya lembut kalau bertutur, dan mempunyai peribadi yang menarik menjadikan dia sebagai pilihan nombor 1 semua pelajar perempuan di universiti itu.

Pelajar tahun dua jurusan perubatan itu jugalah punca utama Yeoreum memilih Universiti Hanwon sebagai destinasi pembelajaran.

Sambil belajar, sambil cuci mata. Nakal!

Bekas jiran lamanya itu sering dipandang yeoreum secara senyap-senyap dari tingkap rumah.

Jujur sahaja, itulah lelaki pertama yang Yeoreum suka, merangkap 𝒄𝒓𝒖𝒔𝒉 rahsianya selama bertahun-tahun.

Tapi harini, semua angan-angannya musnah! Dia telah menumbuk lelaki itu sampai lebam dibuatnya! Ah tidakk!!!

♫︎

Yeoreum malu. Kenapa? Dalam banyak-banyak orang, orang itulah juga yang menjadi mangsa penumbuk azimatnyaa!

Sambil memandang ke tempat lain, yeo menghulurkan tangan ke arah lelaki itu, Jin nama ringkasnya.

Jin menyambut huluran tangan itu dengan mesra. Dia yang lebih tinggi dari Yeoreum itu memandangnya.

Tersenyum lebar terukir di bibir walaupun dapat dilihat luka-luka terdapat di kulit.

"Kuat betul awak ni Yeo! Haha" Jin memerli Yeoreum sambil ketawa kecil.

Yeoreum apa lagi. Malu namampus lah huhu!

Yeo memulakan perbualan awkward itu.

"Er er op-oppa wae? Kenapa ikut yeo?" Tanyanya kepada Jin.

"Ikut yeo? Eh takde lah oppa tengah otw pergi library ni tetiba nampak yeo kat depan, nak pergi skali la, kan satu jalan je tu..." Jin menjawab pertanyaan Yeoreum itu.

Malu bertambah malu dan malu menjadikan perempuan itu mengidap penyakit malu kuasa tiga.

"Perasannyaa kau ni yeo! Jin oppa bukan ikut kau pon! " Bisik hati kecil Yeoreum. Tangannya sudah mengetuk kepala perlahan. Eish.

Hiks. Jin ketawa kecil melihat gelagat Yeoreum itu.

"Yeo nak pergi dewan kuliah ke? Bukan kelas dah start lama ke? Kaja!! (faster in korean) idk how to eja"

Jin menarik tangan Yeoreum. Walaupun terluka dimuka, jangan risau hatinya masih kekal teguh di dalam. Auw!

𝑪𝒓𝒖𝒔𝒉 𝒊𝒔𝒏'𝒕 𝒕𝒐𝒚 𝒕𝒉𝒂𝒕 𝒚𝒐𝒖 𝒄𝒂𝒏 𝒃𝒖𝒚 𝒆𝒂𝒔𝒊𝒍𝒚 𝒐𝒌𝒂𝒚;
𝑷𝒂𝒕𝒊𝒆𝒏𝒕 𝒂𝒏𝒅 𝒑𝒂𝒕𝒊𝒆𝒏𝒕, 𝒐𝒏𝒆 𝒅𝒂𝒚 𝒎𝒂𝒚𝒃𝒆 𝒉𝒊𝒔 𝒉𝒆𝒂𝒓𝒕 𝒘𝒊𝒍𝒍 𝒐𝒑𝒆𝒏 𝒇𝒐𝒓 𝒚𝒐𝒖 𝒘𝒖𝒉𝒐𝒐!





𝑲𝒊𝒔𝒔 + Pjm  ^ ᵒⁿᵍᵒⁱⁿᵍWhere stories live. Discover now