Stella pov
Henry helpt me naar de voordeur, Henry's baas en zijn collega, Ray en Schwotz blijven bij de auto staan. Net voordat Henry wilt aanbellen horen we binnen in het huis glas breken en een doffe knal... Ik en Henry kijken elkaar geschrokken aan. Ik kijk door het raampje naar binnen en zie 3 mannen met een zwart masker allemaal spullen overhoop halen, en kostbare spullen in hun zak steken, ook mijn beeldje uit Australië! Ik kijk naar Henry "inbrekers" fluister ik. Henry kijkt geschrokken op. Hij draait zich naar het busje waar Ray en Schwotz staan. Hij doet een soort van gebarentaal naar zijn baas Ray, Ray kijkt heel geconcentreerd geeft een knikje en paar snelle gebaren en verdwijnt dan ergens achter het busje.
Henry: kom Stella laten we op veilige afstand staan
Henry pakt mijn hand maar ik ruk hem weer los
Ik: mijn familie is daar binnen! We moeten ze helpen!
Henry: Captainman komt zo om je ouders te helpen, je kan niet zo naar binnen Stella, je bent gewond! Ik kijk naar mijn wonden en blauwe plekken en knik met een zucht.
Ik: maar hoe weet je zo zeker dat Captainman komt?
Henry: eum.. mijn baas heeft de Captainman Hotline gebeld. Kom!
Henry pakt mijn hand weer vast en brengt me naar de overkant van de straat. We gaan in de schaduw zitten zodat we niet zo veel opvallen voor als de inbrekers ineens naar buiten komen. Ik kijk naar het busje ik zie alleen Schwotz in het busje, ik heb geen flauw idee waar Ray is. Schwotz kijkt op van een soort Ipad. Hij ziet ons en begint te zwaaien en wenkt ons om naar het busje te komen. Ik en Henry rennen naar het busje, nah ik hinkel der achter aan. Ik ga met een plof zitten en kijk uit het raampje van het busje en ik zie Captainman mijn huis binnen gaan. Ik bijt op mijn lip. Ik hoop dat mijn familie nog oke is. "Auw" Ik kijk verschrikt om en zie Henry pijnlijk kijken naar zijn hand die ik zonder dat ik het door had fijn geknepen had. "Sorry!" Zeg ik en ik laat van schrik zijn hand los. "Geeft niet" zegt Henry met een glimlach.
Schwotz: Ik parkeer het busje even aan de andere kant van de straat, dan vallen we wat minder op. Ik en Henry knikken en Schwotz rijd het busje naar de andere kant van de straat ik ga snel voor een raampje zitten dat ik mijn huis nog kan zien.
Ik wacht in spanning af. Ik blijf staren naar mijn huis waarin Captainman in is verdwenen. Ik vraag me af waar Kiddanger blijft en of hij nog wel komt. Ik kijk om naar Henry, die van Schwotz, naar mijn huis kijkt en weer naar Schwotz. Ik zelf focus me weer op mijn huis.Henry Pov
Ray(Captainman) is net naar binnen gegaan om de inbrekers te pakken. Ik twijfel of ik hem nou moet helpen ( als Kiddanger), Ray is al een tijdje in het huis en is nog steeds niet terug. Ik kijk naar Schwotz en Schwotz kijkt me ook afwachtend aan. Ik wil net mijn kauwgom tube pakken tot ik voel dat mijn hand vast gepakt word. Ik kijk om en zie dat Stella mijn hand vast knijpt en gespannen naar haar huis kijkt... Ik kan haar nu niet achter laten, ik moet haar steunen. Ik leg mijn andere hand op haar schouder om haar hopelijk gerust te stellen.
Na een tijdje zie ik Captainman met 3 Blackmasks naar buiten komen. Hij kijkt op zijn telefoon typt iets en kijkt onze kant op. Ik voel mijn telefoon trillen... volgens mij is dat Ray... ik kijk op mijn telefoon.Chat met Ray:
Ray: Kid waar blijf je Ik heb handboeien te kort het zijn de Blackmasks!
Ik: Ik kan Stella toch niet achterlaten!
Ray: Zorg in ieder geval voor meer handboeien!Ik draai me naar Schwotz en laat de chat zien. Schwotz knikt, loopt naar een kistje en gaat het busje uit.
Stella: waar gaat hij heen?
Ondertussen staart ze uit het raampje naar haar huis. Ik zie Schwotz zich zo onopvallend mogelijk te verplaatsen en probeert zo dicht mogelijk naar het huis van Stella te komen
Ik: uhm hij euhm, moest zijn nodig behoefte doen euhm weetje wel de behoefte die je meestal op de wc doet enz.
Stella knikt langzaam maar staart ondertussen nog steeds naar haar huis.
Ik ga weer naast Stella zitten en sla een arm om haar heen voor steun.
Stella: ik ben bang dat mijn familie in gevaar is
Ik: Het komt wel goed Captainman is erbij
Stella: maar Kiddanger niet...
Ik weet niet wat ik moet zeggen dus ik zwijg en zeg tot slot
Ik: Het komt wel goed Stella, dat beloof ik
Ik zie dat Schwotz de handboeien richting Ray gooit.
Ik kijk naar Stella, die heeft het volgens mij niet gezien, die kijkt nog steeds vol spanning naar haar huis. Na een tijdje komt Ray ook naar buiten met andere blackmasks. Hij seint dat we nu veilig kunnen komen, ik wenk Stella en we rennen beide naar het huis.
Captainman: Kid, euhm persoon die ik nog nooit eerder heb ontmoet, ga het huis in en help de familie, volgens mij zitten ze in de kelder.
Stella slikt
Stella: Ik vind de kelder de naarste plek in het huis
Ik: geen probleem, Ik ga met je mee
Ik pak Stella's hand en we lopen samen naar binnen richting de kelder.
Stella wilt net de kelder deur open doen, maar ik sein haar dat ze nog even moet wachten. Ik hoorde iets verdachts... Ik leg mijn oor tegen de deur, Ik hoor stemmen niet van de familie van Stella maar ik denk van de Black Masks.
Ik : Blijf hier staan, Ik ben zo terug, Het is volgens mij nog niet helemaal veilig daar binnen..
Ik duw Stella zachtjes iets naar achter en doe langzaam de kelderdeur open. Ik probeer zo stil mogelijk de trap af te lopen. Krrrrrt Krrrrrt Krrrrt , Shit! deze trap kraakt! Het is ineens heel stil. Ik ga voorzichtig verder, maar volgensmij hebben ze me al gehoord. Voor de laatste paar treden stop ik. Ineens gaan de lampen uit en hoor ik gegrinnik. De Blackmasks hebben het licht uit gezet nu zie ik niks. Ik denk even na over wat ik nu het beste kan doen. Ik besef me nu ook dat de Blackmasks me nu waarschijnlijk ergens onderaan de trap staan op te wachten om me in elkaar te slaan. Ik pak mijn telefoon en doe de zaklamp aan. Ik loop voorzichtig nog een trede naar beneden. ik zie 2 vage figuren staan, nu moet ik iets doen, Ik besluit toch om mijn zaklamp weer uit te doen en op mijn gevoel te vechten, met de molmensen ging dat niet zo goed, dat weet ik, maar sinds dien hebben ik en Ray geoefend om blind te vechten. Ik haal diep adem ga de trap af en sla de Blackmask, Ik heb geen idee waar ik ze heb geraakt, 1 hoor ik op de grond vallen de ander staat volgensmij nog. Ik hoor hem een boze brom geven. Ik maak snel een koprol de andere kant op. Net op tijd want ik hoor een hand slaan op de plek waar ik net stond. Mijn ogen beginnen te wennen aan het donker en ik begin langzaam meer figuren te zien. De Blackmask die op de grond lag komt langzaam overeind.
Blackmask: Zet de lampen aan!
een Blackmask loopt naar de lampknop. Dit is mijn kans.. Ik ren naar de Blackmask bij het lampknopje. Ik tekel hem en sla hem knock-out. Ik hoor de andere Blackmask.
Blackmask: Wat was dat geluid?
Ik sta langzaam op en sluip voorzichtig richting de andere Blackmask. Ik probeer een positie te krijgen van achteren, helaas heeft de Blackmask mij door en draait zich om en slaat me met iets Scherps in mijn gezicht.
Ik: aaauwh
Ik voel aan mijn wang, Ik denk dat het bloed.
Ik kijk weer naar de Blackmask die me weer probeert te slaan maar ik ontwijk, geef hem een stomp in zijn zij en tegen zijn gezicht, ik sla hem knock out voor de zekerheid, ik loop naar de andere Blackmask, die ligt ook nog bewusteloos op de grond. Ik kijk om me heen, waar is het lampje. Ik zie eindelijk het knopje en loop er naartoe en doe het licht aan. Ik zie de Familie Francis (Familie van Stella) vastgebonden met krantenproppen en tape in hun mond. Ze kijken me verrast en bezorgd aan. Ik voel nog een keer op mijn wang, het bloed nog steeds. Maar ik besluit eerst De familie van Stella te bevrijden. Ik maak snel de touwen los. De moeder van Stella (Hanna Francis), Loopt naar mij toe
Hanna: Dankje Henry
De andere geven me ook een dankbaar knikje en kijken verbaast naar de Blackmasks die bewusteloos op de grond liggen.
De vader van Stella (Rick Francis) kijkt me bezorgd aan
Rick: er zit een diepe snee op je wang Henry
Hanna pakt een doekje en houd hem tegen mijn wang.
Rick: Waar is Stella?
Ik: Als het goed is staat ze boven aan de trap. We lopen naar boven.
Als we de deur open doen zien we Stella, vastgehouden worden door een Blackmask. De Blackmask houd een pistool tegen Stella's hoofd,
Blackmask: Je laat me gaan met deze buit en ik zal dit meisje niet neerschieten!
Djeezzz hoeveel Blackmasks zijn er wel niet...
JE LEEST
Henry danger, STELLA
FanfictionStella is een hele grote fan van Captainman en Kiddanger(vooral Kiddanger) en wilt ze heel graag een keertje ontmoeten. Zal ze ooit een keer Kiddanger ontmoeten? Zal ze zich daardoor in de problemen brengen ? Zal Kiddanger haar wel redden? En wa...