Hoofdstuk 29

278 3 0
                                    

Henry/Kiddanger pov

Ik word langzaam wakker en hoor de lift deur dicht gaan. Ik kijk verbaast op. Ik kijk om me heen, Huh? iedereen is er nog, waarom ging de liftdeur dan dicht? Ik ga rechtop zitten. De film is nog steeds bezig. Ik kijk naar de rest, die liggen allemaal nog te slapen. Ik drink het laatste beetje uit mijn milkshake en kijk naar het einde van de film. Charlotte word ook langzaam wakker en wrijft in haar ogen en kijkt naar de tv.
Charlotte: is de film al afgelopen?
Jasper word nu ook wakker
Ik: Ja, en het had een heel cool einde, helaas hebben jullie die allemaal ni gezien want jullie waren in dromenland
Charlotte: Jij hebt ook geslapen!
Ik: pffff tuurlijk niet
Charlotte: Je kan het op de beveiligingsbeelden terug kijken!
nu word Ray ook wakker
Hij kijkt slaperig rond en ziet dat Schwotz nog slaapt
Ray: awwww kijk dan Schwotzie slaapt als een roosje! hoe cute!
Ray pakt zijn telefoon en maakt er een foto van
ondertussen word Schwotz wakker en heeft door dat Ray een foto maakt.
Schwotz: Niet doen dat is gemeen!
Ray: te laat
Ray kijkt op zijn telefoon naar de foto's 
Ray: ooooh deze is goeddddd, kijk hoe schattig koppie Schwotz heeft op deze foto!
Schwotz: Ik ben niet Schattig jij bent Schattig!
Ray en Schwotz beginnen een onderlinge ruzie
Ik, Jasper en Charlotte staan op, pakken onze tassen die bij de computer monitoren staan. 
Ik kijk op en zie op het scherm de beveiligingscamera van Troep enzo een oud vrouwtje De deur van Troep enzo langzaam open doen. Huh? Troep enzo was toch afgesloten?!
Ik: Jasp?
Jasper: Ja?
Ik: jij had toch Troep enzo afgesloten?
Jasper: Ja, voordat we de film gingen kijken, hoezo?
Ik wijs naar de beveiligingscamera van Troep enzo
Ik: Hoe komt dat vrouwtje binnen?
Charlotte zet het geluid van de camera's aan
Oud Vrouwtje: Hallo is er iemand? Is deze winkel open of gesloten? Ik zou graag nog een cadeautje voor mijn kleinkind willen kopen. Hallo?
Jasper kijkt naar de deur van Troep enzo op de beveiligingsbeelden 
Jasper: volgens mij heb ik de deur niet goed op slot gedraaid...
Ray komt nu naast ons staan met Schwotz nog springend naar de  telefoon die Ray omhoog houd.
Ray: Je hebt de deur van Troep enzo open laten staan ?! JASPER! GA NU NAAR BENEDEN, HELP DIE VROUW EN DOE DIE DEUR OP SLOT! WE ZIJN AL 3 UUR LANG GESLOTEN!
Jasper rent naar de lift
Ik: Dus de deur heeft 3 uur open gestaan, straks heeft iemand iets gestolen uit Troep enzo!
Ray: Maakt niet uit het is toch een nepwinkel met allemaal troep
Charlotte: Ik maak me meer zorgen over de mancave, wat als iemand die heeft gezien
Ik : ik zag toen ik wakker werd wel de lift deur dicht gaan...
Ray: en dat zeg je nu pas! Schwotz! Check de beveiligingscamera!
Schwotz: Alleen als jij die foto's van dat ik aan het slapen ben verwijderd!
Ray: Misschien..., maar open nu eerst de beveiligingscamera's van 3 uur geleden!
We kijken naar de beveiligingsbeelden van de mancave en Troep enzo
We zien ons de film aanzetten en langzaam in slaap vallen
Charlotte: Ha! Zie je wel! jij viel ook in slaap!
Ik: shhhttt we moeten opletten of er iemand Troep enzo binnen komt!
Charlotte: Maar je viel wel in slaap!
Ik: Ik werd ook als eerste wakker! en ik heb het einde van de film gezien!
Ray: Kijk! er loopt iemand naar binnen in Troep enzo! Schwotz spoel eens terug en zoom eens in op het persoon
Schwotz Spoelt terug en zoomt in op het personage die de winkel binnen komt lopen. 
Ik: Stella?! 
We kijken met zijn allen gespannen toe naar iedere beweging die Stella heeft gemaakt in Troep enzo.
Ik: oh nee, nee, nee, Ze loopt naar de lift! 
We zien Stella in de lift stappen en kijken nu  allemaal met grote ogen naar  de mancave beveiligingscamera en zien Stella de mancave binnen komen. 
Ray:  ooooh dit is foute boel 
Ik kijk gespannen toe hoe ze ons allemaal bekijkt, ze heeft waarschijnlijk wel doorgehad dat ze in de mancave was, ze kijkt ook een poosje naar mij, tot ik beweeg, ze gaat snel weer de lift in en verlaat Troep enzo. 
Ik: oooooh dit is niet goed
Charlotte:  Dit is helemaal niet goed! Ze zou nu zo jullie identiteiten nu ontmaskerd kunnen hebben!
Ray: Dan gaan we nu haar geheugen wissen! Schwotz! pak de geheugenwisser!
Ik: Nee! We gaan niet de geheugen wissen van mijn vriendin!
Ray: Wat dan? Ik kan niet nog een baantje aanbieden Henry, dat is te veel!
Ik: Misschien kan Stella het gewoon geheim houden?
Ray: Tuurlijk kan ze  dat! Behalve als er slechteriken bijzijn die haar tenen willen afhakken!
Ik: Het is Jasper toch ook gelukt! tot zo ver...
Ray: Dat klopt, maar we weten toch niet of we Stella kunnen vertrouwen!
Ik: Dat weet ik wel, en ik vertrouw haar, Kom op Ray, geef haar een kans!
Ray zucht
Ray: oke , maar als ze ooit iets per ongeluk eruit floept gaat haar geheugen wel door de wisser
Ik: oke deal 
Charlotte: wat doen we nu
Ik: Nu moeten we snel naar Stella om te checken of ze het heeft uitgevonden

Henry danger, STELLAWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu