TORTURE

160 86 18
                                    

[ PENYEKSAAN ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ PENYEKSAAN ]


Pertama sekali aye ingin mengucapkan ribuan terima kasih pada yang membaca buku tak seberapa ini. Pertama kali aye buat genre horror + thriller jadi aye mohon maaf jika storyline ini tidak memuaskan dan mengarut. Actually aye tak sangka tau sebab still ada orang baca cerita ni sampai habis hiks!

TORTURE ini mengisahkan tentang 5 orang lelaki yang berkenalan di media sosial hampir 5 tahun tapi mereka tak pernah jumpa sama sekali. Jadi Min Yoongi mencadangkan supaya mereka bercuti bersama dan Kim Seokjin membawa dua orang adiknya supaya percutian mereka lagi meriah.

Tiba-tiba Min Yoongi mencadangkan untuk bermain permainan Ouija pada malam itu dan sejak itulah banyak kejadian yang tak dijangka terjadi.

Kau orang ingat tak pakcik yang tiba-tiba mati kena gantung tu? Itu sebagai peringatan pada 7 orang lelaki tu yang dia orang akan mati pada malam tu juga.

Mereka sangkakan syaitan yang memburu mereka semua. Satu-persatu mereka mati di homestay itu dan mereka anggap syaitan lah yang buat semua ni. Dan tinggallah Kim Taehyung sahaja yang hidup. Dari situ baru dia tahu yang semua ni bukan angkara syaitan tapi sebab seorang manusia yang berdendam.

Yang selama ni kau orang ingat Jeon Jungkook lah pembunuh tu sebenarnya bukan. Pembunuh sebenar ialah Jeon Junghyun, abang kepada Jeon Jungkook sebab dia nak balas dendam kepada sesiapa yang buli dia pada masa silam dan atas kematian ibu dan adik lelakinya.

Sebenarnya Jungkook nangis tau kat bahu aye time kau orang tuduh dia pembunuh hehe gurau.

Berbalik pada cerita, sebenarnya adegan bunuh-bunuh tu hanyalah lakonan semata-mata. BTS shooting filem tu untuk peminat-peminat dia orang yang tercinta eceh.

Tapi, tiba-tiba ada seorang lelaki tu dia berdendam dengan mereka sebab dia tak dapat masuk kumpulan BTS sebab dia tak layak. Jadi dia balas dendam dengan bunuh mereka semua. Dia merasakan yang jika mereka sudah tidak berpijak di dunia ini, hidupnya akan tenang dan aman.

Jadi pengajarannya kat sini, kita tidak patut membuli seseorang yang lemah sesuka hati kerana bimbang yang dibuli itu menyimpan dendam yang dalam dan akan membalas dendam pada anda suatu hari nanti.

Dan kita tidak sewajarnya menyimpan dendam dan berhasrat untuk membalas dendam pada seseorang itu. Biarlah Allah sahaja yang membalas perbuatan jahatnya.

Di dalam cerita ini juga mengajar kita supaya tidak mudah percaya orang kerana depan sahaja baik tetapi belakang? Kita tak akan jangka yang benda buruk akan terjadi pada kita.

Akhir kata, aye memohon maaf jika cerita ini tak dapat memuaskan hati anda. Dan aye berterima kasih sangat pada kau orang semua yang setia baca, komen dan vote cerita ni. Aye sangat-sangat terharu.

Erm... boleh aye tanya?

Ketika anda membaca cerita ini, adakah anda tertanya-tanya kejadian yang seterusnya?


Terima kasih kerana sudi menjawab.

Maceh uyalls bye🤗

TORTUREWhere stories live. Discover now