"Bagitau aku sekarang dekat mana jalan keluar! Aku nak keluar dari sinilah setan! Aku nak teruskan hidup! Aku tak nak mati!"
Ppuk!
Yoongi terbaring ke lantai. Tangannya memegang kepalanya yang sudah berdarah. Matanya pandang ke atas. Ingin melihat gerangan yang memukulnya. Namun... tanpa sempat Yoongi berbuat apa-apa, satu hayunan kayu mendarat di kepalanya.
Ppuk!
Ppuk!
Ppuk!
Kepala Yoongi dipukul dengan kayu berkali-kali. Lagi, lagi dan lagi. Darah pekat banyak melimpah dari kepalanya. Mata Yoongi berkerdip-kerdip perlahan. Dia bernafas tersekat-sekat. Nyawanya seakan di hujung tanduk.
Namun, satu lagi pukulan hinggap dikepala Yoongi dan akhirnya dia sudah tidak bernyawa lagi. Badannya kaku terbaring di atas lantai. Gerangan itu bernafas tercungap-cungap. Kayu yang sudah berlumuran dengan darah Yoongi itu dicampak ke tepi. Percikan darah yang berada di wajahnya di lap dengan kasar. Kemudian matanya beralih pula pada wajah Taehyung dengan pandangan yang menakutkan.
Taehyung terpempan. Mata Taehyung membulat saat melihat jasad Yoongi yang sudah tidak bernyawa lagi. Kepala Yoongi bagaikan sudah pecah kerana pukulan demi pukulan yang sangat kuat. Perlahan-lahan dia mengesot ke belakang. Gerangan yang membunuh Yoongi itu dipandang seakan tidak percaya.
"Apa yang k... kau buat ni, J... Jungkook?" soal Taehyung takut-takut. Badannya mula menggigil. Semakin Taehyung mengesot ke belakang, Jungkook semakin mara ke hadapan.
"Orang selfish macam dia tak layak untuk hidup, hyung."
Tanpa menunggu lama, Taehyung berlari selaju yang boleh menuju ke arah pintu keluar. Tombol pintu dipulas berkali-kali namun ia berkunci. Dia cemas. Pintu itu ditendang sekuat hati namun tetap tidak berhasil.
"Dan kau pun patut mati, hyung."
Taehyung terkedu. Perlahan-lahan dia memusingkan badannya. Terlihat Jungkook sedang memegang pisau yang tajam sambil tersenyum sinis.
"Kau tak boleh keluar dari sini, hyung. Kau perlu ikut abang-abang kau ke neraka!"
"J... jadi kau yang b... bunuh..."
Jungkook tersenyum sinis.
"Aku jujur jelah eh. Semua penghuni homestay ni mati dengan tangan suci aku. Termasuk... abang-abang kau."
Penumbuk digenggam erat. Wajah Taehyung sudah berurat-urat dengan amarahnya yang membuak-buak. Satu jeritan keluar dari kerongkongnya. Taehyung bangkit lalu dengan pantas dia berlari ke arah Jungkook yang tidak jauh darinya untuk membalas dendam.
Namun, Jungkook menunjukkan pisau di hadapan Taehyung membuatkan langkahnya terbantut. Taehyung jatuh terduduk. Dia mengesot ke belakang hingga badan terkena dinding. Wajah Jungkook dipandang dengan perasaan yang sukar diungkapkan. Jungkook mempunyai senjata. Mustahil Taehyung ingin melawannya dengan tangan yang kosong.
Jungkook ketawa besar. Hampir terguling Jungkook dibuatnya kerana ketawa yang terlalu kuat.
"Kau takut dengan pisau ni?"
Sekali lagi dia ketawa besar. Namun Taehyung hanya diam. Tangannya sibuk meraba-raba sekeliling untuk mengambil sesuatu yang boleh mempertahankan dirinya.
Setapak demi setapak Jungkook mendekati Taehyung lalu mencangkung di hadapannya. Pisau yang berada di tangannya dibelek-belek lalu dicium berkali-kali. Wajah Taehyung yang sedang takut itu dipandang. Mata bulatnya fokus melihat mata milik Taehyung.
"Pisau ni lah yang banyak berjasa dengan aku. Semua orang mati dengan pertolongan pisau kesayangan aku ni. Ops! Kecuali Namjoon hyung. Dia mati sebab Hoseok hyung, kan? Thanks to him sebab dah tolong aku. Tak sangka pula ubat yang aku taruh dalam minuman dia betul-betul menjadi! I'm proud of myself."
YOU ARE READING
TORTURE
Детектив / Триллер[COMPLETE + IN EDITTING] Gengerous cover by IRIS'Z AWARD 2020 TORTURE [PENYEKSAAN] Percutian tujuh sahabat buat pertama kalinya setelah lima tahun berkenalan melalui online, yang pada mulanya bahagia. Namun, pada akhirnya menjadi sebuah penderitaan...