Bab (8)

25 6 0
                                    

Tiba-tiba, kedengaran bunyi seseorang yang memanggil nama 'John'.

John membuka matanya lalu memandang sekelilingnya.
John terus bangun dan mencari-cari orang yang memanggil namanya itu.

"Aku kat mana ni?" John berkata sambil melihat sekelilingnya yang penuh dengan kesan darah di jalan tar.

"Mia!,Lana!.."John menjerit dan berhulur-hilir mencari Mia dan Lana yang hilang.Tiba-tiba John ternampak seorang perempuan yang berjalan menuju ke hospital Mia. Lalu, John mendekati perempuan itu.

"Hey,awak ni siapa?"John bertanya kepada perempuan itu.
Lalu, perempuan itu menoleh ke arah John.

"Saya Lana..." perempuan itu berkata sambil ketakutan.
"Lana Elisha?" John bertanya kepada perempuan itu.

"ya,awak ni siapa?!" Lana pun bertanya sambil ketakutan.
"Saya ni John..Kawan awak"
John membalas.

"Saya tak kenal awak!" Lana berlari lalu memasuk hospital Mia itu."Lana!"John mengejar Lana.

~~~~~

"Saya rasa kita perlu cari mereka dulu sebelum pergi!,mereka tu kawan saya! Takkan saya nak tinggalkan mereka disana! Saya takkan ikut selagi mereka tak ikut!"

"Kenapa?,baik sangat ke mereka sampai awak kesian pada mereka?! Kita perlu pergi,lagipun tiada orang yang duduk di bandar tu!cepat ikut saya!"

~~~~

"  Haih , mana pulak Lana ni pergi ...penat aku cari kat tempat gelap ni..."John mengeluh dan terus menuju ke dalam sebuah bilik.

"Hjashjashjahsasjcu"

Kedengaran suara aneh di dalam bilik tersebut.Lalu,John perlahan-halan memasuki bilik tersebut.Setelah sahaja John membuka pintu bilik itu,dia terus membuka lampu di bilik tersebut..Lalu,John ternampak seorang lelaki yang tertunduk-tunduk sambil memakan seorang manusia yang terbaring.

Tiba-tiba, lelaki itu menoleh ke arah John...Lalu,John melihat mulut lelaki itu berdarah-darah..

"Do...do...dok...to...tor..." John tidak sempat menyambung perkataannya lalu dia terus berlari kerana lelaki itu merangkak-rangkak ingin mengejarnya.

~~~~~

"Mia!,cepat naik!"

"Awak pergi jelah!,saya takkan tinggalkan kawan-kawan saya!"

Dog VirusWhere stories live. Discover now