Bab(10)

27 6 2
                                    

"La..La..Lana!?" Mia berkata sambil memandang ke arah seorang perempuan yang berpakaian lusuh sambil memegang pisau yang berdarah-darah menitis.

"Mia!!" Perempuan itu berlari ke arah Mia yang diikat.Lalu membuka ikatannya dengan cepat..

"Lana?" Mia berkata dengan hairan kerana Lana terus membuka ikatannya.

"Kau siapa?" Lelaki itu bertanya kepada Lana yang sedang memotong tali menggunakan pisaunya.

Setelah sahaja Lana menoleh ke arah lelaki itu.

"Kau...Kau...Kau ni abang Temenie kan...Sampai hati kau buat kawan aku macam ni!,Mia,John ikut aku!" Lana berlari dan diekori oleh Mia dan John..

"Lana,kau nak pergi mana ni?"Mia bertanya sambil berlari-lari mengekori Lana.

"Ikut jelah..Nanti kau akan tahu..." Kata Lana..

~~~~
"Kau nak pergi mana?!,Hish! Aku dah terlambat! Tak guna!"Kata lelaki itu dengan marah.

~~~~

Sampai sahaja di tempat yang Lana membawa mereka berdua,Mia terjatuh kerana terlanggar seketul batu yang agak besar.

"Auch" Mia berkata sambil memegang kakinya yang sakit.

"Mia,kau ok? Nak aku letak ubat?" Lana berkata dengan risau.

"Ok,takpe aku ok..Tak payah letak ubat" Mia berkata.

"Oklah macam tu..Jom naik cepat feri ni,kita dah tak cukup masa.." Lana berkata kepada kawannya
itu.

"ok.." Mia berkata dengan agak perlahan.

"Eh,siapa yang nak pandu feri ni?" John bertanya.

"Ish,pandai² akulah..Lagipun aku dah tahu cara nak pandu kereta.Aku ada lesen kereta tau."
Lana berkata kepada John.

"Hah?,lesen kereta baik tak payah" John dan Mia berkata kepada Lana.

"Hehe...Sebernanya kaulah yang kena pandu John!" Lana berkata sambil menaiki tangga di feri.

"Aku tak pandailah!!"John risau dengan apa yang Lana berkata.

"Ish,gurau jelah.Feri ni ada orang yang akan pandu..Lagipun ramai orang dah tunggu dekat dalam ni..Cepat!" Lana berkata.

"Tapi Mia,mama dengan papa aku?" Tanya Mia.

"Takpe,semua yang duduk berdekatan sini dah ada dekat dalam.Dah,dah jom naik." Jawab Lana.

Mia hanya tersenyum sedikit kerana ibubapanya tidak berada berdekatan kawasan yang Lana katakan.Lalu, dia hanya terus menaiki feri tersebut.

Dog VirusWhere stories live. Discover now