Bab(11)

32 6 4
                                    

"Cepat,kita kena pergi jauh dari sini.Kalau tak,kita akan terjanggit dengan D-virus!" Lana berkata pada semua orang yang berada di dalam feri itu.

"Tapi,saya taknak ikut!" salah seorang perempuan di dalam feri itu berkata.

"Kenapa? Ada apa² masalah ke?" Lana bertanya kepada perempuan itu.

"Saya ingin mengambil haiwan peliharaan saya!" Perempuan itu berkata lalu perempuan itu terus keluar dari feri dan berlari².

Semua penumpang di dalam feri itu terkejut dan mula membising.

"Ish,lamanya!sibuk sangat dengan haiwan peliharaan dia tu!" salah seorang penumpang itu berkata.

"Erk,Lana.Kau tak rasa ke haiwan peliharaan dia tu anjing?" John bertanya kepada Lana.

"Entahlah..Yang penting kita kena pergi cepat.Nak tunggu dia mesti lama lagi..Lagipun~" kata-kata Lana terhenti.

Meow~

"Eh,kucinglah..Comelnya!"

"Lana,jangan peganglah!" John menegur Lana.

"Kenapa?" Lana bertanya.

"Mana tahu kucing tu~"

"Lamanya!! Bila kita nak pergi ni?" salah seorang penumpang di dalam feri itu merungut dengan kuat kerana Lana dengan John berada agak jauh dari tempat penumpang-penumpang duduk.

Mereka semua hanya duduk kerana semua ruang yang ada di dalam feri tersebut sangat penuh dengan barang kayu-kayuan dan lain-lain.Mereka hanya duduk di satu tempat bersama-sama.

"Lana,kau yakin ke kita nak pergi jauh dari sini?aku...cuma risaukan mama papa aku je.." Mia berkata sambil tertunduk-tunduk.

"Kan aku kata semua orang pasti selamat.Dahlah,aku nak pergi periksa semua barang-barang berharga aku." Lana meninggalkan Mia yang sedang berdiri di dalam feri itu.

Mia hanya mampu bersedih kerana tidak boleh berbuat apa-apa lagi.Lagipun,feri pun dah bergerak dan dipandu oleh seorang lelaki yang Lana,Mia dan John tidak mengenalinya.

Setelah beberapa minit...

"Mia,Mia!" Lana memanggil Mia dengan kelihatan cemas.

"Ke..kenapa" Mia berkata sambil tergagap-gagap kerana masih teringat akan kedua ibubapanya.

"Kau baca ni" Lana
menunjukkan jarinya kepada sekeping kertas.

"Apa benda ni?" Mia mengambil kertas itu lalu membacanya.

*kertas*

_hahahahaha_  _akhirnya_  _aku_
_akan_  _dapat_ _perangkap_ _diaorang_ _hahahhaa_

"Hah?!" Mia terkejut.

"Siapa pulak yang tulis ni?"Mia tertanya-tanya.

Tiba² feri terhenti...

Semua orang yang berada di dalam feri tersebut merungut-rungut dan terkejut.

"Mia,apa yang dah jadi dekat feri ni?" Lana berkata dengan ketakutan.

"Aku pun tak tahulah.Mana John?"Mia bertanya kepada Lana.

"Tadi dia pergi dekat tempat pemandu..Tapi aku tak tahu sekarang dia dekat mana.." Lana berkata.

"Hah?dia buat apa pulak ni..Lana,kau tunggu sini kejap.Aku nak pastikan semua selamat.

"O..okay..." Lana berkata dengan sangat ketakutan.

Setelah sahaja Mia pergi meninggalkan Lana seorang di situ,Tiba² kedengaran bunyi tapak kaki seseorang.

"Mia?" Lana bertanya kerana sangat ketakutan.

Lana ketakutan kerana teringat akan kata-kata pada kertas itu.

"Heh,takut?" Kedengaran suara seseorang yang berkata.

Setelah sahaja lelaki itu datang pada Lana dan menunjukkan mukanya sambil tersenyum jahat.

"Hah?kurang ajar! Rupanya ini semua sebab kau!"Lana berkata pada lelaki itu

Dog VirusWhere stories live. Discover now