Bab (3) Masalah besar

42 10 1
                                    

Kring²

Bunyi telefonnya berbunyi.
"Siapa tu?" Lana berkata sambil mengambil telefon di dalam begnya.

"Mia?,dia nak apa? Aku nak angkat ke tak ha?" Lana hairan kerana Mia menelefonnya dan dia terfikir kerana dia tidak mahu bercakap lagi dengan kawannya tetapi dia simpati lalu dia terus mengangkatnya.

"Hello.." Lana berkata sambil membuat muka yang marah sambil memeluk begnya yang berisi barang berharga.

"Hello! Lana, kau datang hospital aku sekarang!" Mia berkata dengan kuat dan cemas.

"O..okay" Lana berkata dengan tidak yakin kerana tidak mahu tertipu dengan kawannya.

Mia menutup panggilan dengannya.

Lana hanya mampu berlari kerana dia meninggalkan kereta itu di kafenya dan dia menyesal  kerana meninggalkan keretanya.

"Aku lari jelah!" Tanpa berfikir panjang dia berlari selaju mana dia boleh.

Di hospital.. (Mia)

"Lamanya!" Mia berkata sambil menunggu.

"Mia!,ada apa ni" Lana menyapa Mia sambil mengah-mengah"

"Kau kene tolong aku ni!" Mia berkata dengan sedikit kuat.

"Tolong apa?"

"Jangan tanya.. John, dia kawan aku, dia polis..Kau tunggu dia datang aku nak naik"

"Okay.." Lana berkata perlahan.

Lana melihat hospital Mia itu seperti bangunan lama dan tiada sesiapa di situ.

Tiba²..

"Ambil ni"John memberi Lana  pistol.

" hah?,untuk apa? Aku tak pandai gunalah!"

"Ambil jelah!" John berkata dengan garang.

"O..o..o.kay" Lana tergagap-gagap untuk menjawab.

"Ikut aku" John berkata sambil keluar dari hospital.

Lana hanya mengekori John..

Setelah beberapa saat di luar sambil berjalan, Lana berasa sunyi tiada siapa.

Tiba² dia terdengar bunyi anjing menyalak dan bunyi ~zombi~ .
Dia berasa ingin berputar balik ke hospital tetapi dia terpaksa mengekori John.

"Lana!,toleh belakang!"

Lana menoleh ke belakang dan melihat ~zombi~ di belakangnya.Dia tidak percaya apa yang di depan matanya.
Dia terus cuba menembak tetapi tidak tepat.

"Tembaklah!" John memarahi Lana.

John ini seorang yang suka memarahi dan seorang yang garang.Dia juga suka memaksa tetapi dia penyabar.

"Aku tak pandailah!" Lana berkata dengan kuat.

"Ish,tu pon susah sangat ke?" John menembak-nembak ~zombi-zombi~ itu.

Tiba².. Lana hilang dari pandangan John.

"Lana!" John berkata sambil mengarahkan pistol ke semak-samun.

Bunyi anjing menyalak semakin kuat tetapi tiada anjing atau zombie.

"AAA!!" (Kedengaran suara seseorang sedang menjerit)

Dog VirusWhere stories live. Discover now