Hey It's All Right ! / Hey Her Şey Yolunda !

167 14 4
                                    

Yine klasik bir gündü John için. Yatağında bu günün planlarını canlandırdı beyninde.Baş ucunda ki komodinden telefonunu aldı. 22 cevapsız arama, 4 mesaj.Önce mesajlara baktı.Klasik mesajlar reklam indirim vesaire vesaire. Aramalarının 17 tanesinin numarası bilinmiyordu 3 tanesi de Kel Ronald'a aitti.2 tane de işte operatörden.John merakına yenik düşüp bilinmeyen numarayı aradı ve arama tuşuna basar basmaz telefon salisesinde açıldı.Daha John lafa başlamadan karşıdan tok sesli ve enerjik bir ses geldi.

-Günaydın Mr. Thirwall nasılsınız?

+ Sağolun beyefendi iyiyim de çıkaramadım ?

-Ben Isaac Downson. Holmes Chapel'da Olay Yeri İnceleme Ekibi Müdürüyüm.

John bir süre düşündü .Sormak istediği çok soru vardı Kimdi bu ? Ne istiyordu?

+Sadede gelirsek Mr. Downson.

-Demem o ki açığa alındığınızı biliyorum ve benim yanımda çalışmanızı istiyorum. Kabul ederseniz ofisime bekliyorum. Adresi mesaj atarım.

+ Ihıım. Pekala teşekkür ederim. Teklifiniz için teşekkür ederim.

- Adresi mesaj atacağım Mr. Thirwall gelip gelmemek size kalmış.

+ Pekala iyi günler.

Telefonu kapatır kapatmaz mesaj gelmişti.Adamın paranoyak veya kronik deli olacağı fikrindeydi, ya da fazla titiz ve dakik. Az önce yaptığı planlar suya düşmüştü.Kalkıp bir duş alıp kahvaltısını hazırladı. Buzdolabını açarken o mutlu kareleri görmeden edemedi.Ne yapmıştı ki ? Ne tür bir günah işlemişti de Tanrı onu elinden almıştı?

********************

Arabasına binmiş verilen adrese doğru sürüyordu. Arabanın müzik çalardan Broods'un  Sleep Baby Sleep şarkısı arabayı doldururken , John şarkıyı kendine ithaf edilmiş gibi hissetti. Uyumalıydı. Bu dünya dipsiz bir kuyuydu ve  O her geçen gün kuyudan aşağı çekiliyordu. Bir an Isaac denen adamı düşündü.  Sesi öylesine tanıdık geliyordu ki. O iyi analiz ederdi. Bu yüzden şanslıydı. Adamın güvenilir mi değil mi olacağını kolayca anlayacaktı.
*****************
Içeri girdiğinde ilk önce danışmanın yanına gitti, sonra sekretere derken John ilk baştan sinirlenmişti. Ne diye dolandırıyorlardı ki? Sanırsın Devlet sınırlarına bekçi tutulacak. Alt tarafı bir iş görüşmesi (!) Sonunda Mr. Downson yazan kapıyı bulabilmişti. Içeri girdiğinde güleryüzlü biri karşıladı. Biraz selâmlama faslından sonra Mr. Downson direkt konuya girmişti. 
- Mr. Thirwall başınıza gelenleri, açığa alınma sebebinizi her şeyi biliyorum ve yanımda çalışmanızı teklif ediyorum.

-Mr. Downson sadece tek bir sorum olacak Holmes Chapel'da binlerce keşfedilmeyi bekleyen hüner varken neden benim gibi biri?

 -Siz profesyonelsiniz ve her yıl mülakatlar yapıp yeni öğrenciler alıyoruiz. Biz bir Olay Yeri İnceleme ekibinden çok ofis hayatı gibiyiz. Sizden yeni gelenleri eğitmenizi ve fikrinizi hür özgür iradenizle dile getirmenizi isterim. Ayrıca Holmes Chapel' da sizin üstünüze tanımam. Siz belki de en iyi 50 listesine girersiniz. Ve ben Isaac Downson adında biriyim. Resmiyete gerek yok. Burada özgürsünüz açığa alınma veya herhangi bir kısıtlama yok.

- Bir sorun olunca nasıl hallediyorsunuz?

- Biz de sorunlar bilerek çıkmaz. Kimseye yargısız infaz yapmayız.

-  Yani ?

- Yanisi şu; Buradakiler burasının kıymetini bilirler ve işlerine odaklı, iş yerine sadık bir şekilde çalışırlar. Arada ki çürüklerden arındık John.

- Peki neden 2. bir Olay Yeri İnceleme Ekibi açtınız?

- Önce ki yeri sende biliyorsun John. Her şey Ronald'a göre tasarlanmış. At dese atıllırsın , ye dese yersin. Orası kölelikten başka bir şey değil. Bende orada çalışmıştım. Oradan biliyorum. Katlandım ve daha iyi nasıl yapabilirim sorusuna cevap aradım.  Anladım ki orada aradığım cevap yok. Bende kendi işimi açıp kendim öğrenmeye karar verdim. Burası 6 yıldır açık ama pek bilinmiyor. Genellikle devlettin kapattığı haksız dosyaları haklandırmak için çalışıyoruz.

RUHU SARHOŞ ADAMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin