Het glas breekt en ik word de machine in gezogen pap probeert mij nog vast te pakken, maar hij was net te laat.
——————————————————
Ik schrik wakker in bed en ik ben een beetje verward.
"Dat was een rare droom."
Ik kom langzaam uit bed en trek mijn kleren aan. En ga langzaam naar beneden het is tenslotte geen school dag.Op het moment dat ik beneden ben zie ik mijn moeder en vader al aan tafel zitten.
"Goedemorgen schat." Zegt mam. "Heb je lekker geslapen?"
"Ja, alleen ik had wel een rare droom."
"Wil je erover praten lieverd." Zegt pap.
"Nee dat hoeft niet." Zeg ik terug.
We eten met zijn allen een boterham."Het is vandaag een regenachtige dag dus zullen we dan maar gewoon thuisblijven en een film kijken?" Stelt mam voor.
"Goed idee!" Zeg ik "Ik kies wel een film uit!"
Ik loop naar de kast met dvd's.
"Waar zijn alle Marvel films gebleven?"
"Waar heb je het over lieverd." Vraagt pap.
"Hoe bedoel je waar heb je het over, dat zijn mijn favorieten films?!" Zeg ik boos.
"Sorry schat maar ik heb nog nooit van Marvel gehoord." Zegt mam.
Ik besluit maar om gewoon de tv aan te doen te kijken of er iets leuks op is.
"Het nieuws van vandaag: Spider-Man heeft een bankoverval gestopt..." Zegt de verslaggever.
"Sp-spider-Man?!" Zeg ik verbaasd.
"Wat is er, je doet al de hele morgen een beetje raar?" Zegt mam.
Ik heb geen flauw idee wat hier aan de hand is, maar doe maar gewoon mee.
"Sorry het komt waarschijnlijk door de droom." Zeg ik.
"Het geeft niet en ik hoop dat je goed kan slapen vannacht wat je gaat morgen naar je nieuwe school." Zegt pap.
Nieuwe school? Dat zoek ik later wel weer uit.
"Dat hoop ik ook." Zeg ik dan maar.
We hebben uiteindelijk Star Wars films gekeken.Volgende ochtend
Bzzzzz! Bzzzzzz!! Bzzzzzzz!!! Ik word wakker door mijn wekker en zoals altijd kleed ik me aan, ga naar de badkamer en ga naar beneden en eet een boterham.
"Ik breng je vandaag naar school om dat je de weg nog niet goed weet." Zegt pap.
"Bedankt pap." Zeg ik.
Ik vind het echt heel fijn, omdat ik me niet eens kan herinneren dat naar een nieuwe school ging! Als we onderweg zijn probeer ik zoveel mogelijk te onthouden. Ik moet tenslotte de volgende keer helemaal zelf er heen fietsen. Het is gelukkig niet echt ver.Als we zijn aangekomen zegt pap dat ik als eerst naar de directeur moet, omdat hij iemand zal aan wijzen on me rond te lijden.
"Fijne dag lieverd!" Roept pap me nog na.
"Bedankt pap!" Roep ik terug.Ik loop door de gangen opzoek naar de directeur's kantoor. Tot ik tegen iemand aan bots.
"Sorry ik had beter moeten kijken waar ik liep." Zeg ik.
"Oh het geeft niet ik had ook niet echt gekeken waar ik liep." Zegt de persoon waar ik tegen aan liep.
Ik kijk op en kijk met open mond naar de persoon die voor me staat. Het is Tom Holland! OMG!!! Ik probeer wat te zeggen maar er komt geen geluid uit mond.
"Gaat het een beetje, heb je je hoofd gestoten of zo." Zegt hij. "Hoi ik ben Peter, Peter Parker en jij?"
"Ho-hoi ik ben Y/N." Zeg ik nog steeds verbaasd.
Wacht zij hij nou Peter Parker? Ik besloot het maar niet te vragen.
"Kan je me misschien helpen?" Vraag ik.
"Waar mee dan?" Vraagt hij.
"Ik ben opzoek naar het kantoor van de directeur, weet jij waar het is?" Vraag ik.
"Ja en ik moet ook daar heen dus ik kan wel mee lopen als je wil." Zegt hij.
"Nou dat zou geweldig zijn." Zeg nog steeds een beetje verbaasd ik.
Dus lopen we samen naar het kantoor. Ik samen met Tom Holland of Peter Parker whatever.Wanneer we aankomen staat de deur al open.
"Hallo Y/N toch?" Zegt de directeur. "Oh mooi ik zie dat je Peter al hebt ontmoet hij zal je rond lijden in onze mooie school Midtown High School. Als je vragen hebt kan je die aan hem stellen."
Hij duwt ons naar buiten en doet de deur dicht.
"Nou dat was raar." Zeg ik.
"Ik vind het wel mee vallen want hij heeft het vandaag best druk, omdat laatst de school was beschadigd in een gevecht tussen Spider-Man en een of andere slechterik." Legt hij uit.
"Oh um waar gaan we als eerst heen? Je weet wel voor de rondleiding." Vraag ik.
"Laten we beginnen bij de gymzaal."Als we zo'n beetje de hele school hebben gehad (geloof me het duurde even) komen we aan bij onze les biologie. We hebben het zelfde lesrooster. Omdat ik later in het jaar kwam en het leek de school leiding handig dat ik in ieder geval bij iemand die ik (net) ken in de klas zit. De docent stopt met praten en gebaart dat Peter kan gaan zitten en ik bij haar moet komen staan.
"We hebben een nieuwe leerlingen in de klas." Ze kijkt naar mij en zegt "stel jezelf maar voor."
Ik denk even na en zeg "Hoi ik ben Y/N en ik heb geen idee wat ik nog meer moet zeggen."
Iedereen begint te lachen en ik ga naast Peter zitten.
De docent begint weer met de les en zegt "deze les hebben we het over spinnen."
En Peter lijkt gelijk geïnteresseerd en maakt aantekeningen. Ik weet denk ik wel waarom.Als de les is afgelopen is het alweer pauze, want we hebben een paar lessen gemist door de rondleiding. Ik zit met Peter en zijn vriend Ned aan een tafel. Ze hebben het over Star Wars en ik praat soms mee.
"Nu we toch over Star Wars praten zullen we met zijn drieën mijn Lego Death Star bouwen?" Zegt Ned.
"Cool, hoeveel stukjes?" Zegt Peter.
"3803." Antwoord Ned.
"Zo veel?! Dan kunnen we het bij mij thuis bouwen!" Zegt Peter.
"Uh Peter ik weet niet waar je woont." Zeg ik.
"Oh ja vergeten. Umm, ik stuur het je wel hier is mijn telefoonnummer." Zegt Peter.
Ik geef hem mijn telefoon en hij zet zijn nummer er in.
"Bedankt Peter." Zeg ik.
"Geen probleem." Zegt hij terug.
"Maar nu moeten we wel snel naar onze les we hebben nog maar 2 minuten!" Zeg ik.
We rennen zo hard als we kunnen naar onze les."Net...op..tijd." Zeg ik buiten adem.
We lopen het scheikunde lokaal binnen. Tijdens de les zie ik dat Peter stiekem zelf iets aan het maken is in zijn la. Het is eerst een vloeistof en als hij het roert met een stokje en het er uit haalt zijn het draden. Oh natuurlijk zijn web-shooter vloeistof dat ik dat niet door had.Als de les is afgelopen ga ik nog heel even naar huis.
"Hoi mam." Zeg ik.
"Hallo schat, hoe was school?" Zegt mam.
"Het ging wel goed en ik heb nieuwe vrienden gemaakt. En daar ga ik zo weer heen, is dat goed?" Zeg ik.
"Ja hoor schat, dat is goed. Ben je wel voor het eten thuis, we eten pizza." Zegt mam. "Lekker! Ik zal er zijn!" Roep ik enthousiast.
Ik dump mijn tas in mijn kamer en ga weer naar beneden. Wanneer ik beneden ben krijg ik een berichtje van Peter. Het is zijn adres. Ik open Google maps en pak mijn fiets. Peter woont 6 straten veder op.
JE LEEST
Trapped on earth 616
Fanfiction⚠️Spoilers voor Spider-Man Homecoming⚠️ Y/N gaat een keer met haar vader mee naar zijn werk en door een ongeluk beland ze in een andere wereld. Er is nu een deel 2: Still Far From Home