Homecoming

440 15 2
                                    

"Dus uh... wil je met... met mij naar... naar homecoming?" Vraagt Peter onzeker.
"Ja." Zeg ik.
"Oké, cool." Zegt Peter.
Vraagt Peter mij in plaats van Liz? Dat was niet in de film.
——————————————————
Na school ga ik gelijk naar huis.
"Mam, pap ik heb een date naar homecoming!" Roep ik gelijk als ik binnen kom.
"Dan moeten we snel naar de winkel voor iets moois uit te zoeken!" Zegt mam enthousiast.
"Ik ben zo blij voor je!" Zegt pap.

Na het winkelen
Mam doet mijn haar en een beetje make-up.
Ik kijk in de spiegel en zeg: "Ik wist niet dat ik er zo mooi uit kon zien. Bedankt mam."
"Geen dank hoor." Zegt mam.
Dan gaat de deurbel. Pap doet de deur open.
"Jij moet Peter zijn." Zegt pap ik kan hem net horen vanaf boven.
"Ja."zegt Peter.
"Ik ben Y/N's vader. Kom maar binnen." Zegt pap.
Mijn vader doet de deur dicht en gaat naar de keuken. En mam gaat naar beneden om Peter te begroeten.
"Hoi, Peter. Jij ziet er knap uit." Zegt mam ze loopt naar pap toe en vraagt of hij Peters naam nog weet.
"Ik ga Y/N halen." Zegt mam tegen Peter.
"Oké." Zegt Peter.

Ik voeg nog een paar details aan mijn outfit toe en ga met mam naar beneden.
"Wow, jij ziet er mooi uit."zegt pap als ik beneden kom.
"Niet doen pap, alsjeblieft."zeg ik.
"Wat vind jij Pete?"zegt pap.
"Ja, je ziet er heel mooi uit."zegt Peter een beetje verlegen. Hij doet een beetje raar, waarschijnlijk de zenuwen.
"Nou, hey, ik ben jullie chauffeur, dus laten we maar gaan."zegt pap.
"Nee, wacht, we moeten eerst wat foto's maken."zegt mam.
"Mam."zeg ik ongemakkelijk.
"Kom op jongens. Peter dichterbij. Lachen."zegt mam.
Peter lijkt een beetje afwezig tijdens het foto's maken. Ik vraag me af wat er aan de hand is.
"U hoeft ons niet te brengen."zegt Peter.
"Nee, nee geen probleem. Ik moet toch die kant op."zegt pap.
"Hij komt en gaat."zegt mam.
"Dit is de laatste keer ik beloof het."zegt pap.
"Hij is leuk."zegt mam.
"Ik zie je in een paar dagen."zegt pap.
"Kom op Petro."zegt pap tegen Peter.
"Veel plezier."zegt mam.
"Ja, bedankt." Zegt Peter.

In de auto
Peter kijkt naar buiten en ik kijk verveelt op mijn telefoon.
"Wat ga je doen, Pete?" Zegt pap ineens.
"Wat?" Zegt Peter.
"Als je klaar bent met school. Wat denk je dat je gaat doen." Zegt pap.
"Geen idee." Zegt Peter.
"Ondervraag hem niet." Zeg ik.
"Ik bedoel te zeggen. Als je naar die school gaan weet je wel wat je gaat doen, toch." Zegt pap.
"Ja, nee, ik nog maar een eerstejaars." Zegt Peter.
"Peter loopt stage bij Tony Stark. Dus ik denk niet dat hij zich zorgen hoeft te maken." Zeg ik en dan bedenk ik me in eens dat het een coverstory was voor Spider-man.
"Echt waar, Stark. Wat doe je?" Zegt pap.
"Ik loop geen stage meer bij hem." Zegt Peter.
"Peter heeft Spider-man een keer ontmoet." Zeg ik om Peter niet slecht te laten overkomen.
"Echt, Spider-man. Wat voor persoon is hij?" Zegt pap.
"Ja, hij is aardig. Een aardige man. Hij is een goeie gast." Zegt Peter.
Ik laat Peter een leuk plaatje op mijn telefoon zien.
"Ah, schattig." Zegt Peter.
"Heb ik je al eens eerder ontmoet? Ik bedoel ergens. Want ik herken je stem." Zegt pap.
"Hij heeft me de eerste dag van school een rondleiding gegeven. En we gingen samen naar Liz haar feestje." Zeg ik.
"Het was een geweldig feest heel geweldig." Zegt Peter.
"Maar hij moest heel snel weer weg." Zeg ik.
"Niet heel snel." Zegt Peter.
"Je verdween gewoon." Zeg ik.
"Ik verdween niet." Zegt Peter.
"Ja, dat deed je wel. Ik ging je zoeken. Net als in D.C. toen verdween je ook." Zeg ik.
Pap stopt voor een stoplicht en kijk naar Peter met een rare blik.
"Dat was vreselijk, wat in D.C. Was je bang?" Zegt pap.
Peter knikt en lijkt gespannen.
"Je was vast blij dat je goede vriend Spider-man er was om iedereen te redden, toch?" Zegt pap.
Peter kijkt me aan en ik geef hem een geruststellende blik.
"Ja, maar, ik ging eigenlijk niet mee naar boven. Ik zag het vanaf de grond." Zegt Peter.
Pap kijkt via de achteruitkijkspiegel naar Peter.
"Gelukkig was Spider-man er die dag." Zegt Peter.
Het licht word groen en de auto achter ons begint te toeteren.
"Pap, het licht is groen." Zeg ik.

Bij school aangekomen
"We zijn er." Zegt pap.
"Bedankt pap." Zeg ik.
"Ga maar alvast naar binnen lieverd. Ik ga Peter de 'dad talk' geven." Zegt pap.
"Laat hem je niet intimideren." Zeg ik tegen Peter.
"Ik hou van je." Zeg ik tegen pap en hij zegt: "Ik hou ook van jou."
"Heb een veilige vlucht." Zeg ik.

Ik loop naar MJ, Liz en Ned.
"Hoi, jullie zien er geweldig uit." Zeg ik.
"Jij ook." Zegt Liz.
"Bedankt Liz." Zeg ik.
"Waar blijft Peter?" Zegt Ned.
"Pap geeft hem de 'dad talk', wat echt niet nodig is als je het mij vraagt." Zeg ik.
We gaan naar binnen en zoeken een plek om te dansen. Na een tijdje komt Peter naar binnen lopen. Hij lijkt angstig.
"Wat heeft hij gezegd." Zeg ik.
"Ik moet gaan. Het, het spijt me. Je verdiend beter dan dit." Zegt Peter en dan rent hij weg, terug naar buiten.
"Peter wacht! Kom terug!" Zeg ik en probeer hem te volgen.
De dansende menigte maakt het moeilijk om hem te achtervolgen.

Als ik buiten aan kom zie ik dat Peter in een schoolbus wordt geslagen door een man met een mechanische handschoen. Dan slaat de man met de handschoen de bus waardoor het draaiend door de lucht vliegt en op zijn kop land. De deur van de bus opent en Peter valt er uit. Ik zie dat Peter iets probeert te pakken en als ik goed kijk zie ik dat het zijn web-shooter is. Ineens zie ik de andere web-shooter niet ver van mij vandaan liggen. Ik pak het op en schiet een web naar de handschoen van de man. Ik schiet raak! Mijn eerste keer en ik schiet raak?!
"Mooi schot!" Zegt Peter verbaast.
Peter trekt de web-shooter naar zich toe. Schiet een web naar de man die daardoor vast komt te zitten aan de bus.
"Ja! Y/N goed gedaan!" Zegt Peter.
"Ben je oké? Ben je gewond?" Zeg ik bezorgt.
"Nee, het gaat wel. Uh...Y/N je gaat dit niet leuk vinden. Hoe moet ik dit zeggen. Ik denk dat je vader de gevleugelde man is." Zegt hij.
"Wat?!" Zeg ik.
Dat klopt niet de vader van Liz is de gevleugelde man. Misschien is het veranderd, omdat ik hier ben.
"Ik weet het, maar ik denk echt dat hij het is. Ik moet het meneer Stak vertellen. Bel Happy Hogan. Hij is meneer Stark zijn hoofd van bewaking. En vraag Ned om mijn telefoon te tracken ik heb het in de auto laten liggen." Zegt Peter.
"Wees voorzichtig Peter ik wil je niet verliezen." Zeg ik.
"Zal ik doen. Schiet op we moeten hem pakken voordat hij buiten de stad komt." Zegt Peter.

Trapped on earth 616Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu