"Harry, vstávej!" Zatřásl se svým kamarádem Ronald Weasley. Byli vánoční prázdniny a Harry je trávil společně s Hermionou a jejími rodiči u Weasleyových. Po tom, co byl její domov napaden, byla nucena utéct a skrýt se tady. Sem nepronikne nikdo, to věděl každý. Bylo tady až příliš kouzelníků a navíc... Voldemort nebyl hloupý. Věděl, že Harryho musí dostat jenom lstí.Byl 25. prosinec, den, který každé dítě milovalo...
Když byli oba kamarádi vzhůru, významně se na sebe podívali a seběhli dolů ke stromečku podívat se, co letos dostali. Harry se sám divil, že na něj také čekalo pár balíčků. Kromě svetru od paní Weasleyové, čehož si ohromně cenil objevil i balíček od svého bratrance Dudleyho. Nebyl však čas, protože je paní Weasleyová svolala na snídani. S povzdechem si balíčky odnesli nahoru, převlékli se a seběhli zase dolů, kde se usadili ke stolu. Hermiona tam už dávno byla a spořádaně seděla.
"Mami, zrovna jsme chtěli rozbalit dárky!" Hlasitě si povzdechl Ron směrem ke své matce.
"Ronalde, měli jste vstát dřív! Takže teď nemumlej nesmysly. Koneckonců, po snídani budete mít času dost." Autoritativní hlas paní Weasleyové zněl celou místností.
"Já vím mami, ale..."
"Žádné ale, Ronalde. A teď hezky jez." Ukončila rázně rozhovor a nikdo si netroufl odporovat. Ačkoli měl Ron plnou pusu protiargumentů, existovali věci, které pro něj byli posvátné.
Za prvé, to co řekne jeho máma, nezpochybňuje. Nikdy. Za druhé, jídlo. Další věc, nebo spíše láska Ronova života.
Dvě nejdůležitější věci, kterými se Ron řídil.
Po vydatné snídani se oba kamarádi vydali nahoru do svého pokoje, kde se okamžitě dali do vybalování dárků.
Na Harryho pohovce leželo jen pár balíčků. I tak to pro něj bylo obrovské množství. Balíček, který ležel na vrchu rozbalil jako první. Jak si myslel, byl to svetr od paní Weasleyové.
"Hmm, hezký." Zamručel Ron a dál se věnoval rozbalování dárků.
"Hezký? Je úžasný."
I když to byla taková obyčejná věc, pro Harryho měla cenu zlata. Znamenalo to pro něj hodně. Pak rozbalil další balíček, který byl nepochybně od Rona. Poznal to podle odfláknutého nápisu "pro Harryho". Byla tam násada na košťata.
"Díky." Usmál se Harry. Ron neměl žádnou kreativitu. V tom dalším, nepochybně od Hermiony objevil deník a brk, čemuž se moc nedivil. Další balíček, jehož písmo znal moc dobře, skýtal šálu v nebelvírských barvách. Byl od Ginny. A pak se podíval na poslední balíček. Byl ze všech nejmenší a Harry neměl odvahu ho otevřít. Dudley. Jeho bratranec. Proč by mu posílal k vánocům dárek?!
"Harry, Rone?" Nakoukla do pokoje Hermiona. Harry balíček okamžitě schoval pod polštář s tím, že to vyřeší později.
ČTEŠ
Bitva o zářící údolí
FanficKapitolová povídka z Harryho Pottera. Kapitoly jsou dost krátké. Příběh: Harry Potter tráví vánoce v doupěti. Vše však naruší příchod Severuse Snapea, který potřebuje pomoci. Život jak jeho, tak všech jsou v ohrožení. Zářící údolí je zbraň, která s...