10

890 35 6
                                    

Tov Tineke

Ik zette me in de auto en reed naar huis. Zou Kyran naar binnen gaan? Zou Kyran echt Barry wille vermoorden? Zou? De vragen bleven in mijn hoofd komen. Ik kon er niet aan denken. Elke keer dat ik aan iets anders probeerde te denken zag ik het beeld voor mijn ogen. Het beeld dat ik zat opgesloten. Het spookte door men hoofd. De donkere kelder. De slagen. Hij had me mishandeld. Ik gaf meer gas. Ik was al in ons straat. Ik weet niet waarom maar ik reed gewoon voor bij mijn huis. Het was echt geen goed idee om nu naar binnen te gaan. Weer geconfronteerd worden met Kyran, dat zag ik echt niet zitten. Ik reed naar het kantoor. Ik zag nog juist iedereen in de auto's stappen. Ze reden waarschijnlijk naar Koen. Ik stapte uit en ging eens naar binnen. Het was verlaten. Alleen Patrick was de enige die er zat. 'Tineke, wat doe jij hier?' 'Eigenlijk...Niets' ik draaide me om en stapte terug naar de auto. Voorzichtig reed ik naar huis.

Tov Koen

Ik had echt schrik. Zou Kyran tot hier durven komen? Ik keek voorzichtig door het keukenraampje. Ja, hij kwam naar hier. Ik zag hem voorzichtig naar hier komen. Hij trok een zwarte must over zijn hoofd. Zou hij nu echt denken dat ik hem niet ging herkennen? Maar wat moest ik doen. Ik had hier geen wapens. Ik keek geërgerd op mijn horloge. Wanneer kwam de commissaris? Ik had echt schrik. Barry lag naast mij. Hij was aan het slapen. Ik hoorde getik op het raampje. Ik keek en zag dat Kyran aan het slot aan het prutsen was. 'Komaan chef, kom nu' fluisterde ik. Op dat moment hoorde ik een deur dicht slagen. Ja ze waren er. Maar ik hoorde ook de buitendeur openen. 'Barry, hier' fluisterde ik streng. Barry stond recht en kwam naar mij. 'liggen' en hij ging achter mij liggen. Nu was ik toch al een beetje gerust. Ik hoorde voetstappen van bijde kanten: aan de voordeur van de commissaris en... Ik denk Brigitte, Erick, Floor en Velimir en aan achterdeur van Kyran. Ze kwamen alle twee dichter en ik bukte me. Ik trok Barry tegen me aan. Plots stond iedereen naast mij. Kyran kwam ook de living binnen. Eric en Brigitte liepen naar hem en hielden hem onder schot. Floor en Velimir bleven bij mij en Barry. De commissaris bleef een beetje op de achtergrond.

Tov Tineke

Ik zag in de verte de politie auto's al staan. Ik hoopte dat er nog niets gebeurd was. Snel parkeerde ik mijn auto op de oprit en ging langs achter naar binnen. Ik liep via het poortje naar de achterdeur. Daar zag ik iedereen staan. Koen zat met Barry tegen de grond. Kyran stond met een mes in het midde van de living en Brigitte hield Kyran onderschot. Ik ging binnen. Alle ogen waren op mij gericht. Voorzichtig ging ik terug achteruit maar dat was geen goed plan. Kyran kwam naar mij en hield zijn mes tegen mijn keel. 'Geef Barry, of Tineke gaat eraan!' riep hij. Ik keek naar Koen. Hij kon niet meer. Koen keek naar mij. Enkele seconden keken wij recht in elkaars ogen. Ik hoorde Koen fluisteren. Plots riep hij: 'Barry pak hem' vooraleer Kyran kon reageren, beet Barry in zijn been. Hij liet het mes vallen en ik liep naar Brigitte. Ik vloog in haar armen. Ondertussen zag ik hoe de commissaris en Koen, Kyran geboeid weg brachten. Ik voelde me echt niet goed. Het was begonnen tussen een discutie tussen mij en Koen over de getuigen op onze trouw en het is geëindigd met een moordenaar op te pakken. Van de gedachte alleen al kreeg ik rillingen.

SamenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu