*ترا هكتب بالمصري عشان اريح لي🗿*
شكلي حلو؟
تقريباً ده اكتر سؤال بيهمنا كبنات يعني، وأغلبنا بيهتم بشكله عادي ..
بس في ناس الحوار بيوسع معاها شوية، وتعقد تصحى تنام ماسكات للبشره وللشعر وكل فلوسهم بقا رايحه على كده واللبس. مفيش بقا فدماغهم اي حاجة تاني حرفياً غير كده...
ولما تساليها ليه يا اوختشي بتعملي فنفسك كده؟ الأجابة عشان أبقا زي كذا...🙂🙂
أوكى فلانة دي غالباً هتكون موديل أو شخص فيمص ترا...
لو هي موديل فده شغلها يمامااااا يعني لازم يبقى شكلها حلو عشان هتعرض ميكب او لبس او ايان يكن ، ولو بشرتها حلوة هتتصور برضو بفلاتر او تستخدم فوتوشوب... ليه؟ عشان شغلها + هتطلع لعدد كبير أنتي مش مطالبه بكده يعني بجد بلاش جلد الذات فالحوار ده .
حاجة تاني بقا ودي زي ال tips عشان مظهركوا يكون أحسن بس افتكروا أنها حاجة مش محور الكون، بس مهمه وبتعبر عنك.
••أولا كده شكل الوش، الوش يخوانا ليه شكل زي ما بقولكوا كدهو....المهم هسيبلكوا فوق فيديو بيتكلم عن الحوار ده.
هتقولو طب هنهبب أيه بشكل وشنا ده يماريام، هجولكوا هنجيبه *بعد ما نعرف شكل وشنا* لو انتي محجبة هتدوري على لفات طرحة تليق على رسمة وشك وفي انفلونسر بيتكلموا عن كده فعلا..
لو بشعرك هتجيبي تسريحه مشحوار يابا...🐸
••ثانياً بقا لون الجسم وألوان الهدوم
ربنا خلقنا بالوان مختلفه وده سببها العلمي ماده اسمها الميلانين دي بتحمينا من اشعه الشمس الضاره فاللي حصل زمان ان الناس اللي اتعرضت لاشعات شمس كتير ال dna بتاعهم بقا بيخلي لونهم كده ولون عيالهم وده لحكمة + أن غالبا مش طول الوقت أن الناس الللي بيكون لونهم أسود بيبقوا أقوى جسمانياً والبنات تقدر تلعب بسهولة باسكيت او أي رياضه تاني هتسلك فيها بسرعه ...
زي الناس الٱسيويين ما اتعرضوا لبرد جامد فعينهم خدت الشكل ده عشان ميتعموش🐸
نرجع للألوان بأختصار كدهو،
البنات الكتكوته السمراء بلاش تلبسي غامق خالص، ولا الوان نارية زي الاحمر والاورنج
ألبسي الوان فاتحة زي البينك والبيبي بلو والمينت ...
لو انتي بيضة او فاتحة، فالغوامق هتليق عليكي أكتر ..
طب لو انتي لونك فالنص شوفي انتي مايلة لانهي اكتر ابيض ولا اسمر 🤷
______________________________________
رأيكوا فالشابتر يخوانا؟ 😂
أهبد فأيه المرة اللي جاية ؟
قولو حاجة أو زودوا براحتكوا فالكومنتات عشان نفيد بعضيشنا♥️
باي🙋♥️