Part 4: Bongkar

203 16 2
                                    

Rudy menuruni anak tangga. Kelihatan seorang gadis hamil memberontak ingin memasuki rumah namun dihalang bodyguard. Alicia mengintai sedikit apa yang telah terjadi di bawah.
Wajah Rudy kelihatan ketakutan. General keluar daripada bilik rehatnya.

             "Rudy, apa bising-bising ni?" Soal General berang.

             "Dia! Dia dah rampas kehormatan saya! Dia kata dia cintakan saya. Tapi, dia gunakan saya! Saya bukan binatang. Saya juga manusia yang punya harga diri yang tiada gantinya. Maruah saya bukan untuk dipijak-pijak!" Jerit wanita itu.

             "Rudy, I need your explanation." Ujar General.

             "She's lied! Hey girl, I dont even know you. How can I... Well, you're not even my type." Nafi Rudy.

Air mata gadis itu sudah mengalir deras bagaikan air sungai yang sentiasa mengalir. Dahi General berkerut. Alicia yang tadinya mengintai kini tergamam dengan apa yang terjadi.

             "Are you sure, Rudy?" Soal General tidak puas hati.

Rudy menelan air liurnya.

              "Yes, papa. Why I wanna do that to you? You're a popular bussinesman." Kata Rudy.

               "No!!! I'm the one who feel the pain! He's not even know what I feel. Please, Rudy... Dont do this to me. You said you love me. You said you wanna marry me. You said you will be the best husband for me. But, why......? Why...? I love you. If I dont love you, I will not pregnant now. Please...... Marry me, sayang....." Kata gadis itu sayu.

Rudy kelihatan kaku dan tidak terkata. General Rama masih tidak berpuas hati.

            "Okay. Kalau awak betul mengandung anak Rudy, kita akan buat dna selepas anak tu dilahirkan. Agree?" Cadang General.

Peluh mula menhujani dahi Rudy.

           "Why? You scared?" Soal General.

Rudy menggeleng kepala laju.

           "Good... Now, you see me in my office room. And you, Rudy." Tegas General.

Alicia bergegas memasuki biliknya. Dia mengunci biliknya. Air matanya mengalir secara tiba-tiba.

          "Mama.. Icha takut. Please, mama.. Take me with you.." Rayu Alicia.

Alicia meraup wajahnya. Dia berpeluh. Dia berasa sangat takut dan panik. Dia tidak tentu arah. Dia sangat gementar. Keseluruhan badannya menggigil.

          "I cant, I cant, I cant." Katanya berulang kali.

Air matanya mengalir semakin lebat. Dia ketakutan. Semua flashback kembali dalam ruang ingatan.

           "Argh!!!" Jerit Alicia.

Dia membaling pasu hiasan di atas meja ke arah dinding. Tangannya menggigil. Dia sangat tertekan.

          "Help me... I cant, I cant, I cant.."

Alicia teringat akan sesuatu. Dia ke arah tilamnya dan mengambil kad yang diberikan oleh Ali. Tangannya laju menekan butang nombor.

           "Hello, sir. Can I ask you a favor?" Soal Alicia.

           "Ye, kenapa?" Soal Ali kembali.

             "Come here this night." Jawab Alicia.

            "Okay,... I guess." Setuju Ali.

General memandang Rudy dan gadis itu berulang kali. Rudy kelihatan gugup manakala gadis itu masih menangis.

          "Okay, so... How old are you, girl?" Soal General.

           "I'm... 16 years old.." Jawab gadis itu.

            "Hm, what if we settle it today?" Soal General.

            "How?" Soal gadis itu kembali.

            "I'll give you money. Just tell me how much you want." Cadang General.

             "Um, sorry. But, its enough that your son already did something bad to me. He stole my dignity. And now, I dont want to please by money." Tolaknya.

              "But,.. you know what? You dont have a dignity anymore. So, what are you worrying about?" Sinis General.

               "Oh god, this is too much mister. You tryna backup your own son who already makes a big mistakes. I guess you dont really know your son. If you know him, you would never backup him. Like I said, he's a liar." Ujar gadis itu.

              "Wait,what's your name miss?" Soal General.

              "Sabrina." Jawabnya pendek.

               "Miss Sabrina, just settle this today. Just tell me how much you want and I will give it to you no matter what." Mohon General.

              "Never! He must take a responsibility. This is his child!" Jerkah Sabrina.

                "Hey, chill... Kalau maruah awak dah pernah dipijak-pijak buat kali pertama, apa salahnya buat kali kedua? So,.. terima duit ni dan jangan pernah tunjukkan wajah awak ke rumah ni lagi." Kata General sinis.

Rudy tersenyum sinis. Puas hatinya. Kesalahan apapun yang dilakukan tidak pernah sekalipun General menuding jari ke arahnya.

               "Please, this baby is not just mine. And, I'm still 16 years old. Saya tak mampu. Saya dah tak de sesiapa. Parents saya dah halau saya keluar rumah." Rayu Sabrina.

              "Berapa usia kandungan awak?" Soal General.

               "Lima bulan.." Jawabnya perlahan.

               "Jadi, kalau awak tak nak baby ni, hantar je ke rumah kebajikan. Tell me how much you want." Ujar General.

Gadis itu menangis teresak-esak. Diusap perutnya. Apalah nasibnya?

               "Saya nak.. RM 100,000 untuk bina hidup baru bersama anak saya." Kata Sabrina.

Rudy tergamam. General terus mengambil buku ceknya dan menulis jumlah tersebut. Diberikan kepada gadis itu.

              "Good.. Now, get lost from my house!" Tegas General.

Sabrina beredar bersama cek tersebut. General memandang ke arah Rudy.

             "How dare you, Rudy?!" Jerkah General.

             "Relax, I dont know anything. I dont even know what's happening. I dont know that girl." Bohong Rudy.

             "Fine.. Go to your room now." Kata General.

Rudy menaiki anak tangga ke arah bilik Alicia. Diketuk pintu itu bertalu. Alicia membuka pintu biliknya. Rudy memeluk Alicia erat.

            "Jom, kita tengok movie." Pelawa Rudy.

Alicia menggeleng.

            "Elly.. tak nak. Elly mengantuk." Alicia memberi alasan.

Rudy menarik tangan Alicia kasar. Alicia berkeras dengan pendiriannya. Tanpa sengaja, Alicia telah menghentakkan pasu kaca yang berdekatan dengannya di kepala Rudy. Dia berlari keluar rumah meninggalkan segalanya. Dia duduk di pinggir jalan tanpa arah tuju.

             "Icha takut.."

Dia meletakkan kepalanya di atas lututnya. Tidak sanggup melihat apa yang akan terjadi seterusnya. Dia merelakan apa sahaja yang akan berlaku pada hari ini. Ye, semuanya dalam masa yang singkat. Alicia menangis ketakutan sehingga hari bertukar penuh kegelapan langit. Hanya bulan dan bintang menjadi teman di malam hari.

Seseorang duduk bersebelahan Alicia. Wajahnya tidak kelihatan. Memakai pakaian serba biru gelap. Sehinggakan face mask yang dipakainya juga berwarna biru gelap. Alicia menoleh ke arah lelaki tersebut tatkala lelaki itu sedang meneguk sebotol minuman. Alicia kembali gelisah. Siapakah gerangan lelaki itu? Adakah orang suruhan abang angkatnya iaitu Rudy? Atau adakah itu pekerja bapanya?

Marry Me JULIET (Alilicia Love Story)Where stories live. Discover now